Bericht
door Spookeend » zo 15 jan, 2006 09:24
uit ervaring (dan wel zonder turbotje tuurlijk.
inrijden, eerste 1000 km echt rustig rijden, niet even op het gas enz, voorzichtig. Nu met deze lage tmeperaturen, echt even de tijd nemen om em warm te laten worden. Beter te voorzichtig als dat je straks wat naar de klote rijdt, na een HELEBOEL werk.
Na 1000 km olie en filter vervangen, echt doen, je zult zien wat een slijpsel er meekomt, vergeet ook niet je magneetje op je aftap plug goed schoon te maken.
na die 1000 km, nog steeds voorzichtig zijn. en tot de 5000 liefst niet boven de 4000 toeren uitkomen uit komen, is enorm lastig, ik weet het. Na die 5000 km olie en filter verversen, kleppen stellen, cylinderkoppen nastellen met moment sleutel, niet te strak, anders kan ie echt wel naar de klote gaan (ervaring gedeeld met mijn maatje, 1 tapend uit zijn blok gebroken na stellen) Na die 5000 km geld gewoon nog steeds, niet koud op het blok gas geven enz, zo verleidelijk, ook niet in de zomer. Omdat een eend erg "overcooled" is duurt het best erg lang voor alles echt op bedrijfs temperatuur is.
Gewoon voorzichtig doen, het was zo'n berg werk, hoop knaken, zou zonde zijn dat het allemaal voor nix was omdat je je niet in kon houden toch??
Het komt echt wel goed, als je straks wel lekker kunt trekken, tot de 6500 toeren ofzo, hehehehe, of als je bij 95 terug gaat naar zijn 3 en het gas loslaat, heerlijk, dat nageklapper van de uitlaat
eventjes geduld nog joh
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed