Hallo allemaal,
Ik heb in de carrosserie van mijn grijze 2cv6 Club uit 1987 de nodige onderdelen gelast (Binnenspatschermen, bodemplaten, voorraamsponning, draagkoker bij voetenbak en onder achterbank, beplating links voor het spatbord) en hij is gisteren op de rug van mijn Mehari naar de spuiter gebracht. Nu ben ik bezig met de restauratie van de veerpotten.
Zoals vermeld in de vraagbaak van P.H. Olving heb ik van de veerpot het voorste deksel door middel van het wegslijpen van de lasrand verwijderd en de hele pot schoongemaakt. Zijn de deksels inclusief de pakkingring (nummer 14 in de figuur in het boek van Olving) en de koperen geleidingsbus ook los verkrijgbaar zodat ik deze weer nieuw er op kan lassen?
Volgens Olving moet voor de 2CV de vrije veerlengte zijn:
Voor/achter: 193/189. Bij mij is dit 193/175
Verder moet de draaddikte zijn:
Voor/achter: 15,25/16,3. Bij mij is dit 15,25/15,25.
Weet iemand waarom dit is?
Wat mag de diameter van de veerschotels zijn inclusief de voeringring? Bij mij is dit 106,5 mm, terwijl de veerbus inwendig 108 mm. is. Volgens mij is dat beetje speling op deze plaats niet echt belangrijk
Verder vermeld Olving niet wat de binnendiameter van de bronzen bus en pakkingring mogen zijn. Heeft iemand hier ook meer gegevens van?
Groeten, Jaap Frickers
jfrickers@hotmail.com
veerpotten revisie
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Ik heb hier een overzicht van de veerpotten.
Misschien kan je daar wat mee.
Misschien kan je daar wat mee.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk