veerpotten revisie

Alles over de wielophanging
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jaap67
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 22 jan, 2006 18:13
Locatie: IJLST

veerpotten revisie

Bericht door Jaap67 » di 24 jan, 2006 00:45

Hallo allemaal,

Ik heb in de carrosserie van mijn grijze 2cv6 Club uit 1987 de nodige onderdelen gelast (Binnenspatschermen, bodemplaten, voorraamsponning, draagkoker bij voetenbak en onder achterbank, beplating links voor het spatbord) en hij is gisteren op de rug van mijn Mehari naar de spuiter gebracht. Nu ben ik bezig met de restauratie van de veerpotten.

Zoals vermeld in de vraagbaak van P.H. Olving heb ik van de veerpot het voorste deksel door middel van het wegslijpen van de lasrand verwijderd en de hele pot schoongemaakt. Zijn de deksels inclusief de pakkingring (nummer 14 in de figuur in het boek van Olving) en de koperen geleidingsbus ook los verkrijgbaar zodat ik deze weer nieuw er op kan lassen?

Volgens Olving moet voor de 2CV de vrije veerlengte zijn:

Voor/achter: 193/189. Bij mij is dit 193/175

Verder moet de draaddikte zijn:

Voor/achter: 15,25/16,3. Bij mij is dit 15,25/15,25.

Weet iemand waarom dit is?

Wat mag de diameter van de veerschotels zijn inclusief de voeringring? Bij mij is dit 106,5 mm, terwijl de veerbus inwendig 108 mm. is. Volgens mij is dat beetje speling op deze plaats niet echt belangrijk

Verder vermeld Olving niet wat de binnendiameter van de bronzen bus en pakkingring mogen zijn. Heeft iemand hier ook meer gegevens van?

Groeten, Jaap Frickers
jfrickers@hotmail.com

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 24 jan, 2006 08:54

Ik heb hier een overzicht van de veerpotten.
Misschien kan je daar wat mee.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » di 24 jan, 2006 10:07

de link werkt niet

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 24 jan, 2006 10:11

Hier werkt ie wel hoor. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 24 jan, 2006 13:31

Hier werkt ie ook, weer iets voor het archief :)
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Jaap67
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 22 jan, 2006 18:13
Locatie: IJLST

Bericht door Jaap67 » di 24 jan, 2006 15:50

De lijst kan ik lezen, maar dit is alleen voor de eenden tot 1978...
Verder:
C5 Break Hdi 110 autom. ligne difference (voor 't werk)
CX 2400 GTi (om golfjes mee te pesten)
Mehari 2+2

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 24 jan, 2006 17:00

Is daarna nog iets wezelijk veranderd dan?
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Plaats reactie