snelheid tips

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

snelheid tips

Bericht door Ramon » do 2 feb, 2006 18:44

de meeste jonge gasten in een eend willen sneller en harder, daar hoef je niet zo zeer je moter voor op te voeren!

1. banden lekker hard zetten scheelt weerstand en dus ook vermogens winst, benzine verbruik word ook lager, zorg echter wel voor goed schokbrekers

2. haal alle onodige zooi uit je eend (vriend-in) en gereedschap, een anwb pas weegt niks.

3. er zijn plastik ruiten te krijgen voor achter scheeld heel wat kilos, dus achterdeuren ramen en 3e zijruiten

4. stel je moter correct af dit is eigenlijk punt 1 maar de meeste hebben dit al gedaan

dit slles kan 5 pk schelen op de weg

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 2 feb, 2006 21:16

Dus haal ook je complete audiozooi en aangepaste stoelen eruit.

Ik moet zeggen het scheelt iets (heb het pas met mijn eend geprobeerd), maar ik prop hem toch liever vol.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » do 2 feb, 2006 21:16

leg er een visamotor in en neem je gereedschapskist weer gewoon mee,
weegt binnen niet al te lange tijd best wel op tegen een anwb pas in je auto ;)
Ramon2cv schreef:dit slles kan 5 pk schelen op de weg
wordt jouw motor sterker van minder gewicht in je auto? ;)
Ami 8 break

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 2 feb, 2006 21:23

Met een Visa-blok heb je die gereedschapskist wel nodig he. :lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » do 2 feb, 2006 21:24

Ik begrijp wel wat ramon bedoeld........ Met hardere banden scheelt op zich wel, zeker in het verbruik! Wat citroen aangeeft is ook wel xtreem laag 1,4 en 1,6 bar.
Ik rijd met 2.0bar in de bandjes das naar mijn mening perfect.

Verder denk ik dat je nooit hard moet willen in een eend! ik zelf wil niet harder als 120km/p uur, wat wel lekker is om goed mee te kunnen in het verkeer en naar frankrijk of een meeting toch de 100 te kunnen halen!!
2cv Vert Bambou '79

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » do 2 feb, 2006 21:37

Punky schreef:Met een Visa-blok heb je die gereedschapskist wel nodig he. :lol:
echt niet zolang je elektronische installatie in orde is en je de zaak netjes hebt ingebouwd kan er niet veel mis gaan. Die ontstekingen zijn nou ook weer niet zo kwetsbaar als zommige mensen doen geloven ;)

maareh ik heb altijd de filosofie dat er niemand aan mijn auto sleutelt behalve ikzelf ;)
Daarbij ga ik niet betalen voor klusjes die ik zelf ook kan oplossen :P
Ami 8 break

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » do 2 feb, 2006 22:34

Sinds ik bij een andere auto achterin gekleund ben, ben ik van plan de door Citroën voorgeschreven bandenspanning er op na te houden (meer grip bij remmen hoop ik). Dan maar een hoger verbruik, lagere topsnelheid, enzovoorts !
Afblijven.

Gebruikersavatar
Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:27
Locatie: Nijmegen

Bericht door Teun » vr 3 feb, 2006 08:34

Lelijke Eend schreef:Sinds ik bij een andere auto achterin gekleund ben, ben ik van plan de door Citroën voorgeschreven bandenspanning er op na te houden (meer grip bij remmen hoop ik). Dan maar een hoger verbruik, lagere topsnelheid, enzovoorts !
of gewoon wat meer afstand houden. dan heb je meer tijd om te remmen.. :wink:
Wat brengt morgen.???

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » vr 3 feb, 2006 09:19

tja, alles eruit scheelt wel bijna 200 kg bij mij, lol, maaruh, liever niet

ook ik heb het geprobeerd, scheelt bij mij bijna 25 km. dus nu rijdt ik nog 130 + iets ipv bijna 145 met al die opvoer gedoe, lol

greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » vr 3 feb, 2006 17:03

ik heb dus die banden van Mabor :cry: ik had ze ook hard opgepompd, 2,2 bar ofzo want ik dacht ook "mooi" weinig weerstand te hebben.... mooi niet! stuiteren dat ding waardeloos! ik heb ze weer op 1,6 bar gezet en nu rijden deze veel beter. Maar nog lang niet zo fijn als michelins!! die onder m'n oude eendje zitten..
onnodige zooi scheelt ook zeker :D achterbank, deurpanelen, ANWB pas>> NIET NODIG!! hi net zoals gereedschap (vriendin wel) alles eruit inclusief vloermat! droogd het ook mooi!!
plastic? ruiten..

sproeier en luchtfilter aanpassen kost ook niet veel toch (voor eventueel paar pk's extra

trouwens 130 met 2oo kg extra vindt ik wel hard!! :?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

etjen
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 129
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 14:40
Locatie: nederland

Bericht door etjen » vr 3 feb, 2006 17:38

Hey, het gaat om de looks, niet om de snelheid, toch? :wink:
Gewoon net als ik iedere 5 maanden een blok de soep in laten lopen... Zucht... ik push mn ducky altijd net iets te ver, met alle ellende van dien. Te hard rijden (altijd topsnelheid), te ver (barcelona, stockholm, berlijn, alles binnen 3 maanden...)... Heb nu toch echt een dieselbus erbij (sorry!!! :? :( ) maar het ging echt niet meer... En ja, het is zo'n degelijke van de oosterburen, wederom SORRY!!! :oops: :oops:
stop de yuppieficatie van de 2cv! DIY

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » vr 3 feb, 2006 17:43

tuurlijk gaat het ook om de looks!!! mat wat snel looks mag ook wel een beetje snel zijn toch?
en ik vindt het leuk om snelheid, lees; met optrekken, & pk's uit zo'n blokkie te peuteren.. :D
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » vr 3 feb, 2006 23:05

vooral dat laatste, met zo min mogelijk dd's zeg maar, zo snel mogelijk kunnen gaan. Een V8 inbouwen is leuk, maar niet meer luchtgekoeld enz, haalt toch het karakter uit het beestje vinnikdan.

En, 130 met die exteme ballast, tja, komt door het tunen he, lol

ik moet wel zeggen, ik wil m nog een keertje laten "fine" tunen, op een rollerbank enz. Heb ik dat ook eens gedaan lol.

Je moet wat he. Als je voor snelheid en looks gaat, zijn er zat andere bakkies waar je in kunt rijden, maar een eend, heeft toch meer sjue vinnik

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » za 4 feb, 2006 11:24

Looks daar heb ik ook wel wat mee!!! vind ik ook iets belangrijker dan in plaats van 125 rijden toch de 130 te halen!! maar een beetje leuk op trekken(voor een eend dan!) is ook wel een behoefte bij mij!!
2cv Vert Bambou '79

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » za 4 feb, 2006 13:33

juist ja! en etjen.... levert zo'n fijn tuning dag nog een pk of wat op ?? :roll:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Plaats reactie