snelheid tips
snelheid tips
de meeste jonge gasten in een eend willen sneller en harder, daar hoef je niet zo zeer je moter voor op te voeren!
1. banden lekker hard zetten scheelt weerstand en dus ook vermogens winst, benzine verbruik word ook lager, zorg echter wel voor goed schokbrekers
2. haal alle onodige zooi uit je eend (vriend-in) en gereedschap, een anwb pas weegt niks.
3. er zijn plastik ruiten te krijgen voor achter scheeld heel wat kilos, dus achterdeuren ramen en 3e zijruiten
4. stel je moter correct af dit is eigenlijk punt 1 maar de meeste hebben dit al gedaan
dit slles kan 5 pk schelen op de weg
1. banden lekker hard zetten scheelt weerstand en dus ook vermogens winst, benzine verbruik word ook lager, zorg echter wel voor goed schokbrekers
2. haal alle onodige zooi uit je eend (vriend-in) en gereedschap, een anwb pas weegt niks.
3. er zijn plastik ruiten te krijgen voor achter scheeld heel wat kilos, dus achterdeuren ramen en 3e zijruiten
4. stel je moter correct af dit is eigenlijk punt 1 maar de meeste hebben dit al gedaan
dit slles kan 5 pk schelen op de weg
-
- Veelvuldig poster
Ik begrijp wel wat ramon bedoeld........ Met hardere banden scheelt op zich wel, zeker in het verbruik! Wat citroen aangeeft is ook wel xtreem laag 1,4 en 1,6 bar.
Ik rijd met 2.0bar in de bandjes das naar mijn mening perfect.
Verder denk ik dat je nooit hard moet willen in een eend! ik zelf wil niet harder als 120km/p uur, wat wel lekker is om goed mee te kunnen in het verkeer en naar frankrijk of een meeting toch de 100 te kunnen halen!!
Ik rijd met 2.0bar in de bandjes das naar mijn mening perfect.
Verder denk ik dat je nooit hard moet willen in een eend! ik zelf wil niet harder als 120km/p uur, wat wel lekker is om goed mee te kunnen in het verkeer en naar frankrijk of een meeting toch de 100 te kunnen halen!!
2cv Vert Bambou '79
echt niet zolang je elektronische installatie in orde is en je de zaak netjes hebt ingebouwd kan er niet veel mis gaan. Die ontstekingen zijn nou ook weer niet zo kwetsbaar als zommige mensen doen gelovenPunky schreef:Met een Visa-blok heb je die gereedschapskist wel nodig he.

maareh ik heb altijd de filosofie dat er niemand aan mijn auto sleutelt behalve ikzelf

Daarbij ga ik niet betalen voor klusjes die ik zelf ook kan oplossen

Ami 8 break
-
- Heavy user
of gewoon wat meer afstand houden. dan heb je meer tijd om te remmen..Lelijke Eend schreef:Sinds ik bij een andere auto achterin gekleund ben, ben ik van plan de door Citroën voorgeschreven bandenspanning er op na te houden (meer grip bij remmen hoop ik). Dan maar een hoger verbruik, lagere topsnelheid, enzovoorts !

Wat brengt morgen.???
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
tja, alles eruit scheelt wel bijna 200 kg bij mij, lol, maaruh, liever niet
ook ik heb het geprobeerd, scheelt bij mij bijna 25 km. dus nu rijdt ik nog 130 + iets ipv bijna 145 met al die opvoer gedoe, lol
greatnix Spookeend
ook ik heb het geprobeerd, scheelt bij mij bijna 25 km. dus nu rijdt ik nog 130 + iets ipv bijna 145 met al die opvoer gedoe, lol
greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
ik heb dus die banden van Mabor
ik had ze ook hard opgepompd, 2,2 bar ofzo want ik dacht ook "mooi" weinig weerstand te hebben.... mooi niet! stuiteren dat ding waardeloos! ik heb ze weer op 1,6 bar gezet en nu rijden deze veel beter. Maar nog lang niet zo fijn als michelins!! die onder m'n oude eendje zitten..
onnodige zooi scheelt ook zeker
achterbank, deurpanelen, ANWB pas>> NIET NODIG!! hi net zoals gereedschap (vriendin wel) alles eruit inclusief vloermat! droogd het ook mooi!!
plastic? ruiten..
sproeier en luchtfilter aanpassen kost ook niet veel toch (voor eventueel paar pk's extra
trouwens 130 met 2oo kg extra vindt ik wel hard!!

onnodige zooi scheelt ook zeker

plastic? ruiten..
sproeier en luchtfilter aanpassen kost ook niet veel toch (voor eventueel paar pk's extra
trouwens 130 met 2oo kg extra vindt ik wel hard!!

2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
Hey, het gaat om de looks, niet om de snelheid, toch?
Gewoon net als ik iedere 5 maanden een blok de soep in laten lopen... Zucht... ik push mn ducky altijd net iets te ver, met alle ellende van dien. Te hard rijden (altijd topsnelheid), te ver (barcelona, stockholm, berlijn, alles binnen 3 maanden...)... Heb nu toch echt een dieselbus erbij (sorry!!!
) maar het ging echt niet meer... En ja, het is zo'n degelijke van de oosterburen, wederom SORRY!!!

Gewoon net als ik iedere 5 maanden een blok de soep in laten lopen... Zucht... ik push mn ducky altijd net iets te ver, met alle ellende van dien. Te hard rijden (altijd topsnelheid), te ver (barcelona, stockholm, berlijn, alles binnen 3 maanden...)... Heb nu toch echt een dieselbus erbij (sorry!!!

stop de yuppieficatie van de 2cv! DIY
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
tuurlijk gaat het ook om de looks!!! mat wat snel looks mag ook wel een beetje snel zijn toch?
en ik vindt het leuk om snelheid, lees; met optrekken, & pk's uit zo'n blokkie te peuteren..
en ik vindt het leuk om snelheid, lees; met optrekken, & pk's uit zo'n blokkie te peuteren..

-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
vooral dat laatste, met zo min mogelijk dd's zeg maar, zo snel mogelijk kunnen gaan. Een V8 inbouwen is leuk, maar niet meer luchtgekoeld enz, haalt toch het karakter uit het beestje vinnikdan.
En, 130 met die exteme ballast, tja, komt door het tunen he, lol
ik moet wel zeggen, ik wil m nog een keertje laten "fine" tunen, op een rollerbank enz. Heb ik dat ook eens gedaan lol.
Je moet wat he. Als je voor snelheid en looks gaat, zijn er zat andere bakkies waar je in kunt rijden, maar een eend, heeft toch meer sjue vinnik
Greatnix Spookeend
En, 130 met die exteme ballast, tja, komt door het tunen he, lol
ik moet wel zeggen, ik wil m nog een keertje laten "fine" tunen, op een rollerbank enz. Heb ik dat ook eens gedaan lol.
Je moet wat he. Als je voor snelheid en looks gaat, zijn er zat andere bakkies waar je in kunt rijden, maar een eend, heeft toch meer sjue vinnik
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
juist ja! en etjen.... levert zo'n fijn tuning dag nog een pk of wat op ??