
Visa ontstekingscomputer
-
- Addicted user
- Berichten: 5841
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
om nog ff terug te komen waarom de ombouw. Je hoeft dan niet uit een visa bak de sensorbevestiging in je 2cv bak te lassen, of heb je geen sensorbeugel meer nodig, waardoor koppeling geen last meer heeft van die extra 5mm opvulbussen, je hoeft geen computer ergens te plaatsen. Enige wat dan blijft is verplaatsen van starterkrans. Is dus niet omdat de visa computer zo slecht zou zijn, maar ook vanuit praktisch oogpunt. En in de nabije toekomst andere vervroegingskromme downloaden om op E85 te kunnen rijden.

-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
Hier wordt weer een veel gemaakte fout gemaakt.charleston tuning schreef:ik heb even gekeken na mijn type comp. er staat op VA1 -VD1 (Motorlola) ... niet voor loodvrij dusheeft iemand de vervroegings curve hiervan??
Je zegt niet voor loodvrij maar je bedoelt niet voor 95. De va1 werkt uitstekend op loodvrij 98 namelijk.
Ik heb wel ergens een plaatje van de 2cv6, va1 en va4 curves.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
maar hoe weet je dan wanneer het onstekingstijdstip goed staat???? zit er dan net als bij een eend een gat in het vliegwiel en in het carter, anders wordt het afstellen toch lastig.huub schreef: dat is niet zo moeilijk, gewoon het plaatje met de nokje door middel van een boutje op het asje monteren, en dan op je dooie gemak op zijn plek puzzelen, en dan pas aandraaien.
fine tuning kan met de sleuven van de 123/w/puntjesdoos.
als je een passend asje kunt laten draaien is het afstellen niet moeilijker als bij een gewoon puntjessysteem.
groet,
Huub
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
strobo?
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
zoek bovenste dode punt op, markeren op vliegwiel, dan mbv aantal tanden en 360 graden uittellen hoeveel graden 1 tand is. etc etc...
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
catscit schreef:Hier wordt weer een veel gemaakte fout gemaakt.charleston tuning schreef:ik heb even gekeken na mijn type comp. er staat op VA1 -VD1 (Motorlola) ... niet voor loodvrij dusheeft iemand de vervroegings curve hiervan??
Je zegt niet voor loodvrij maar je bedoelt niet voor 95. De va1 werkt uitstekend op loodvrij 98 namelijk.
Ik heb wel ergens een plaatje van de 2cv6, va1 en va4 curves.

als ik bijv een W ign. monteer en ik vraag hem de juiste curve erin te zetten, kan ik dan wel op 95 rijden? en gaat dit ten koste van het rendament dan als ik dit doe?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
je hebt niet helemaal gelijk, met aangepaste ontstekingscurve/tijdstip is het wel degelijk mogelijk om met brandstof met een lager octaangetal te rijden.Lelijke Eend schreef:Als je blok voor 98 bestemd is, dan heeft dat te maken met de compressie. Die verander je niet met je ontsteking. Dus een andere curve zorgt er niet voor dat je plotseling met euro95 kan rijden.
Vroeger was de techniek daar echter nog niet op berekend.
Ami 8 break
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Ik meende dat als je in een Eenenblok dat bestemd is op super98 te rijden je euro95 gooit (nou even niet al te letterlijk opvatten), je dan gepingel krijgt doordat de benzine al ontsteekt voor de bougie vonkt. En als die benzine ontsteekt voor de bougie vonkt, wat kan je dan aan het ontstekingstijdstip veranderen om dit te voorkomen ?
Afblijven.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
iets later zetten misschien... gaat alleen ten koste van je rendament!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
lijkt me dat vroeger zetten beter helpt, je moet het pingelen, dus de zelfontbranding voor zijn, t enige wat je kunt doen om de zelfontbranding voor te zijn is het mengsel aan te zetten tot verbranding lijkt me....?charleston tuning schreef:iets later zetten misschien... gaat alleen ten koste van je rendament!
Ami 8 break
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk