Help! verbruik/cabarateur afstellen/co meten

Derrick
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 2 jan, 2006 17:00
Locatie: Utrecht / Amersfoort

Help! verbruik/cabarateur afstellen/co meten

Bericht door Derrick » vr 20 jan, 2006 22:38

Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een electronische ontsteking in mijn 2cv gemonteerd. Een genot wat betrefd de acceleratie. Echter is hij sindsdien flink wat meer benzine gaan slurpen. Waar hij voorheen in de zomer makkelijk 1 op 18 haalde en met het koude weer zeker 1 op 15 heeft hij nu besloten om elke 10 kilometer een liter weg te slurpen.

Waar kan dit aan liggen?

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » vr 20 jan, 2006 23:09

heb ik volgens mij ook last van..
net nieuwe onsteking, kleppen gesteld...

en ook een aardig hoog verbruik zo te zien nu de benzinemeter weer werkt :D

van de stukjes die ik met mn een rij zou de benzine meter niet op 1 dag van "iets meer dan half vol" naar "iets minder dan half vol" moeten gaan.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » ma 23 jan, 2006 17:44

In principe zou die zuiniger moeten zijn... Misschien eens alles lekker afstellen, en wat minder gebruik maken van de acceleratie?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gebruikersavatar
Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:27
Locatie: Nijmegen

Bericht door Teun » ma 23 jan, 2006 20:12

Wat dacht je van het lekkere lopen van je blokje wat je uitdaagd om er meer uit te halen.. je kunt nu immers lekker doortrekken bij een stoplicht en op de snelweg..
Wat brengt morgen.???

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 23 jan, 2006 20:36

ik heb ook 123 en de mijne zuipt ook

Menno2cv1964
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 17 jan, 2005 14:26
Locatie: Bennekom

Re: Help! verbruik/cabarateur afstellen/co meten

Bericht door Menno2cv1964 » ma 23 jan, 2006 20:40

Derrick schreef:Een genot wat betrefd de acceleratie.
Je rechtervoet!
2cv l'amour toujours

Cubitus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 20:34
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Cubitus » di 24 jan, 2006 13:18

Mijn blok zuipt ook, maar ik geloof er niet zo in dat het met mijn 123 te maken heeft.
Ik durf eerlijk toe te geven dat het aan mezelf ligt. Ik rijd gewoon altijd plankgas, dan kan je van geen enkele auto verwachten dat hij zuinig rijd............. :idea:
2cv az 1968

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » wo 25 jan, 2006 17:47

je zou toch zeggen dat 123 of de W ignition (nu andere naam..?) het mengsel beter verbrand. om dat het tijdstip altijd goed is...
mischien dat de motor het mengsel daardoor ook beter aanzuigd!? en dat je daarom iets meer benzine verstookt :? wel minder aanslag van kool, omdat je mengsel volledig verbrand wordt..
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » wo 25 jan, 2006 17:58

Cubitus schreef:Mijn blok zuipt ook, maar ik geloof er niet zo in dat het met mijn 123 te maken heeft.
Ik durf eerlijk toe te geven dat het aan mezelf ligt. Ik rijd gewoon altijd plankgas, dan kan je van geen enkele auto verwachten dat hij zuinig rijd............. :idea:
:mrgreen:

jij onzuinig rijden met je 1:12...probeer eens de 1:10 te halen ;)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

TheSeend
Moderator
Berichten: 174
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 18:13
Locatie: Dublin

Bericht door TheSeend » wo 25 jan, 2006 22:26

Ja IK!!!!!!!!

Mijn meter doet het niet en ik heb een 20 liter tank.
Was onderweg naar het tankstation. Valt-ie ineens stil. Gelukkig was het niet ver meer lopen. Maar precies 200 km na mijn laatste tankbeurt.
Bleek dat mijn 4 bandjes een beetje zacht waren. (Ierse wegen zijn niet mooi ge-asfalteerd)

Daniel
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » wo 25 jan, 2006 22:29

Tis mij ook gelukt hoor...Met de eend van Cubitus...:P

Op weg van Milaan naar Valkenburg aan de Geul...In 11 uur was ik thuis..
en daar zat een tank ik waar op we 200km gereden hadden....:P
1:10 dus...:P
was maar 1 tank ;)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

bruce
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 15 feb, 2006 20:38
Locatie: antwerpen

carb afstellen

Bericht door bruce » wo 15 feb, 2006 20:52

haai,

het klinkt waarschijnlijk raar, maar sinds men kleppen zijn afgesteld, loopt het stationair toerental plots rond de 3000 ?!
nu vraag ik me af: hoe kan ik de carb (terug) goed afstellen?
enerzijds kan je het mengsel lucht/benzine regelen, en anderzijds de ralenti-vijs wat bijdraaien, maar hoe vind je de juiste verhouding???

andere symptomen naast het hoge toerental: moeilijk starten (vooral koud), ontploffinkjes in carb, en napingelen
het verbruik (6à7l) en de topsnelheid (115) lijken me redelijk

om de standaardvragen uit de weg te gaan:
ik heb een nieuwe 123-ontsteking, nieuwe bougies+kabel, bobijn, en batterij, dus daar zou het niet aan mogen liggen...

Roel

Bericht door Roel » wo 15 feb, 2006 21:02

Stonden je kleppen heel verkeerd vóór het afstellen? Weet je zeker dat ze nu wel goed staan?

Wat symptomen lijken wat mij betreft op een arm mengsel, misschien carb schoonmaken? Hoe loopt ie als je een beetje choke geeft tijdens het rijden?

bruce
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 15 feb, 2006 20:38
Locatie: antwerpen

Bericht door bruce » vr 17 feb, 2006 18:53

ja, ze stonden veeeel te vast. nu staan ze terug op 0,20mm (zou toch moeten, want ik heb dat niet zelf gedaan als beginner-sleutelaar)

bij choken tijdens het rijden begint ie te sputteren, vanaf ik vertrokken ben, zet ik hem uit, en dan zijn er geen problemen meer, enkel bij koud starten dus

om mengsel te verrijken, draai ik die vijs met de klok mee, juist?
wat ineens men toerental verlaagt, dus dat zit goed, denk ik...

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » vr 17 feb, 2006 19:00

Dat lijkt mij juist inderdaad... (wel met warme motor)
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Plaats reactie