isolatie schutbord
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik heb het ook bekeken op citromobiel en het lijkt inderdaad te werken. Het klinkt een stuk doffer, maar dat betekend dat het plaatwerk geisoleerd wordt, leg maar eens een plank of een balkje onder een bodemplaat en sla er dan op, dat klinkt ook heel anders dan op een plek waar je dat n iet hebt. Of het echt werkt weet ik pas op het moment dat ik er mee rijdt. Ik hoop vanavond de auto weer in elkaar te schroeven en morgen meer te vertellen
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Addicted user
- Contacteer:
ach weet je je raakt er zo snel aan gewend. Zo heb ik naast mijn eend ook nog een nieuw koekblik. Als ik tijdje in mijn eendje heb gereden en stap dan over naar het nieuwe koekblik dan lijkt hij heeeel erg stil, na een tijdje is dat "stille" er weer af.
Als je 8 uur in een eend rijdt dan hoor je het geluid ook niet meer, selectief gehoor noemt men dat. Vergelijk het met een oude koelkast, de eigenaar hoort niks en visite vraagt, waar komt die herrie toch vandaan?
Als je 8 uur in een eend rijdt dan hoor je het geluid ook niet meer, selectief gehoor noemt men dat. Vergelijk het met een oude koelkast, de eigenaar hoort niks en visite vraagt, waar komt die herrie toch vandaan?
-
- Heavy user
komt me héél bekend voor, wij zetten dan gewoon de muziek harder, heb je ook nergens meer last van. Maarja, ik vind het sowisoow onnodig je mooie eendgeluid te isoleren...backfire schreef: Vergelijk het met een oude koelkast, de eigenaar hoort niks en visite vraagt, waar komt die herrie toch vandaan?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
Is dat onderstaand spul? Dat is inderdaad misschien wel het beste voor de geluidsisolatie. Schijnt ook in de automobielindustrie verkrijgbaar te zijn, maar nog nergens gevonden. In het laatste geval heeft het een waterafstotende buitenkant en is nog wat dikker.Spookeend schreef:Ik heb ook van die isolatie matten, bij de conrad vandaan, met plak achterkant, ook onder de kap, plakt als de neten. En hebben een soort plastic laag die geen vocht door laat.

La vie est belle.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik vond het een geringe verbetering in eerste instantie, maar het geluidsniveau is echt flink gedaald dus het werkt wel. Ik ben zowiezo bevooroordeeld, maar mijn vrouw is er altijd erg scherp in, dus het werkt!
Maar kwa tijd heeft het veel gekost. Een week ongeveer om alles steeds weer opnieuw te doen..
Maar kwa tijd heeft het veel gekost. Een week ongeveer om alles steeds weer opnieuw te doen..
-
- Gebruiker
Ik heb geen ervaring met dit produkt maar als ik de site bekijk staat daar:
"Noise Killer Liquid (de verf) is bedoeld om geluiden aan te pakken die veroorzaakt worden door trillingen in het frame werk en de carrosserie."
Als je als doel hebt motorgeluid te verminderen lijkt de verf minder geschikt. Daar zijn andere produkten voor: Noise Killer Foil Faced of Noise Killer (non) Adhesive. Daar staat expliciet bij dat het ook luchttrillingen dempt.
bron: http://www.noise-killer.nl/producten.html[/i]
"Noise Killer Liquid (de verf) is bedoeld om geluiden aan te pakken die veroorzaakt worden door trillingen in het frame werk en de carrosserie."
Als je als doel hebt motorgeluid te verminderen lijkt de verf minder geschikt. Daar zijn andere produkten voor: Noise Killer Foil Faced of Noise Killer (non) Adhesive. Daar staat expliciet bij dat het ook luchttrillingen dempt.
bron: http://www.noise-killer.nl/producten.html[/i]
Zwarte 2cv6 Club '87 en Beige Dyane 6 '78
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Het was voor mij ook als doel een extra isolatie te plaatsen. Op het plaatwerk aan de binnenkant komt nog de originele (imitatie) isolatie zodat het geluid nog meer vermindert wordt.
Bij 100 km/uur moesten we eerst bijna schreeuwen om met elkaar te praten, nu hoeven we onze stem nauwelijks te verheffen dus het werkt goed!
Bij 100 km/uur moesten we eerst bijna schreeuwen om met elkaar te praten, nu hoeven we onze stem nauwelijks te verheffen dus het werkt goed!
-
- Gebruiker
Ok, mooi dat alleen de verf blijkbaar ook al goed werkt. Lijkt me een prima aanvulling op de standaard isolatie. Ik ben van plan Noise Killer Foil Faced onder de motorkap en Noise Killer non Adhesive in de voetenbak te gaan gebruiken in mijn Dyane.Flying Duckman schreef: Op het plaatwerk aan de binnenkant komt nog de originele (imitatie) isolatie zodat het geluid nog meer vermindert wordt.
Zwarte 2cv6 Club '87 en Beige Dyane 6 '78
-
- Moderator
Mijn motorgeluid overstemt de pomp van mijn koelkast ruimschoots! Als ik dan ook nog mijn autoradio aanzet hoor ik mijn koelkast, motor en rijwind ook niet meer. (en mijn vriendin zit zinloos tegen me aan te schreeuwen, die hoor ik dan ook niet meer..thomaaas schreef:komt me héél bekend voor, wij zetten dan gewoon de muziek harder, heb je ook nergens meer last van. Maarja, ik vind het sowisoow onnodig je mooie eendgeluid te isoleren...backfire schreef: Vergelijk het met een oude koelkast, de eigenaar hoort niks en visite vraagt, waar komt die herrie toch vandaan?

In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Heavy user
Als wij in de bar [want daar stond de koelkast] de radio niet aan hadden staan en men praatte gewoon [toch al gauw zo'n 50 man] hoorde je de koelkast er boven uit...
Maar was niet zo'n ding als in de perrier hoor, een echte koelkast.
edit: maar we raken off, dus ik heb niets gezegd
Maar was niet zo'n ding als in de perrier hoor, een echte koelkast.
edit: maar we raken off, dus ik heb niets gezegd

Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Moderator