isolatie schutbord

Alles in, over, rond en op de koets.
Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » wo 22 feb, 2006 11:37

Ik heb het ook bekeken op citromobiel en het lijkt inderdaad te werken. Het klinkt een stuk doffer, maar dat betekend dat het plaatwerk geisoleerd wordt, leg maar eens een plank of een balkje onder een bodemplaat en sla er dan op, dat klinkt ook heel anders dan op een plek waar je dat n iet hebt. Of het echt werkt weet ik pas op het moment dat ik er mee rijdt. Ik hoop vanavond de auto weer in elkaar te schroeven en morgen meer te vertellen

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » za 25 feb, 2006 12:28

Nou ik rijdt weer rond en de eerste rit vond ik het inderdaad stiller dan daarvoor! het lijkt dus te werken. Nog even wat duurtesten en mijn vrouw laten oordelen dan weet ik meer, significant beter is het niet, maar wel beter..
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 26 feb, 2006 01:08

Punky schreef:Versterkers en een goede autoradio doet ook wonderen. :twisted:
voor als je je vrouw wilt horen [of man, maar net waar je aan toe bent], ben je de microfoons vergeten :wink:
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » zo 26 feb, 2006 14:02

Nou mijn vrouw vond het een flinke verbetering! Dus ik ben er tot nu toe erg te spreken over. Ik wil nog even afwachten hoe het op de lange termijn vast blijft zitten, maar in principe ben ik om!

Noiskiller, is een aanrader!
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

Matchless
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 8 aug, 2005 09:39
Locatie: Amsterdam

Bericht door Matchless » zo 26 feb, 2006 14:12

Ik snap het niet helemaal. Eerst zeg je dat het niet echt een verbetering is en in je volgende bericht is het geweldig. Wat moet ik nu geloven :shock: .

Het moet toch echt een geweldige verbetering geven wil ik zoveel poen uitgeven voor dat spul.
Beter een eend dan geen eend

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 26 feb, 2006 15:27

ach weet je je raakt er zo snel aan gewend. Zo heb ik naast mijn eend ook nog een nieuw koekblik. Als ik tijdje in mijn eendje heb gereden en stap dan over naar het nieuwe koekblik dan lijkt hij heeeel erg stil, na een tijdje is dat "stille" er weer af.

Als je 8 uur in een eend rijdt dan hoor je het geluid ook niet meer, selectief gehoor noemt men dat. Vergelijk het met een oude koelkast, de eigenaar hoort niks en visite vraagt, waar komt die herrie toch vandaan?

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 26 feb, 2006 15:29

backfire schreef: Vergelijk het met een oude koelkast, de eigenaar hoort niks en visite vraagt, waar komt die herrie toch vandaan?
komt me héél bekend voor, wij zetten dan gewoon de muziek harder, heb je ook nergens meer last van. Maarja, ik vind het sowisoow onnodig je mooie eendgeluid te isoleren...
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Bericht door Handjes » zo 26 feb, 2006 16:17

Spookeend schreef:Ik heb ook van die isolatie matten, bij de conrad vandaan, met plak achterkant, ook onder de kap, plakt als de neten. En hebben een soort plastic laag die geen vocht door laat.
Is dat onderstaand spul? Dat is inderdaad misschien wel het beste voor de geluidsisolatie. Schijnt ook in de automobielindustrie verkrijgbaar te zijn, maar nog nergens gevonden. In het laatste geval heeft het een waterafstotende buitenkant en is nog wat dikker.

Afbeelding
La vie est belle.

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » zo 26 feb, 2006 16:44

Ik vond het een geringe verbetering in eerste instantie, maar het geluidsniveau is echt flink gedaald dus het werkt wel. Ik ben zowiezo bevooroordeeld, maar mijn vrouw is er altijd erg scherp in, dus het werkt!

Maar kwa tijd heeft het veel gekost. Een week ongeveer om alles steeds weer opnieuw te doen..
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

Eric Clemens
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 78
Lid geworden op: di 1 nov, 2005 16:28
Locatie: Vianen

Bericht door Eric Clemens » ma 27 feb, 2006 10:56

Ik heb geen ervaring met dit produkt maar als ik de site bekijk staat daar:

"Noise Killer Liquid (de verf) is bedoeld om geluiden aan te pakken die veroorzaakt worden door trillingen in het frame werk en de carrosserie."

Als je als doel hebt motorgeluid te verminderen lijkt de verf minder geschikt. Daar zijn andere produkten voor: Noise Killer Foil Faced of Noise Killer (non) Adhesive. Daar staat expliciet bij dat het ook luchttrillingen dempt.

bron: http://www.noise-killer.nl/producten.html[/i]
Zwarte 2cv6 Club '87 en Beige Dyane 6 '78

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » ma 27 feb, 2006 11:00

Het was voor mij ook als doel een extra isolatie te plaatsen. Op het plaatwerk aan de binnenkant komt nog de originele (imitatie) isolatie zodat het geluid nog meer vermindert wordt.

Bij 100 km/uur moesten we eerst bijna schreeuwen om met elkaar te praten, nu hoeven we onze stem nauwelijks te verheffen dus het werkt goed!
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

Eric Clemens
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 78
Lid geworden op: di 1 nov, 2005 16:28
Locatie: Vianen

Bericht door Eric Clemens » ma 27 feb, 2006 11:22

Flying Duckman schreef: Op het plaatwerk aan de binnenkant komt nog de originele (imitatie) isolatie zodat het geluid nog meer vermindert wordt.
Ok, mooi dat alleen de verf blijkbaar ook al goed werkt. Lijkt me een prima aanvulling op de standaard isolatie. Ik ben van plan Noise Killer Foil Faced onder de motorkap en Noise Killer non Adhesive in de voetenbak te gaan gebruiken in mijn Dyane.
Zwarte 2cv6 Club '87 en Beige Dyane 6 '78

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » di 28 feb, 2006 18:38

thomaaas schreef:
backfire schreef: Vergelijk het met een oude koelkast, de eigenaar hoort niks en visite vraagt, waar komt die herrie toch vandaan?
komt me héél bekend voor, wij zetten dan gewoon de muziek harder, heb je ook nergens meer last van. Maarja, ik vind het sowisoow onnodig je mooie eendgeluid te isoleren...
Mijn motorgeluid overstemt de pomp van mijn koelkast ruimschoots! Als ik dan ook nog mijn autoradio aanzet hoor ik mijn koelkast, motor en rijwind ook niet meer. (en mijn vriendin zit zinloos tegen me aan te schreeuwen, die hoor ik dan ook niet meer.. ;) )
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » di 28 feb, 2006 20:25

Als wij in de bar [want daar stond de koelkast] de radio niet aan hadden staan en men praatte gewoon [toch al gauw zo'n 50 man] hoorde je de koelkast er boven uit...

Maar was niet zo'n ding als in de perrier hoor, een echte koelkast.

edit: maar we raken off, dus ik heb niets gezegd ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » wo 1 mar, 2006 19:09

Ik heb het ook niet over een Perrierkoelboxje in m'n eend, het gaat hier over de koeling van mijn Lindeboom-biertapinstallatie! ;)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Plaats reactie