andere manier van velgen verbreden
-
- Veelvuldig poster
andere manier van velgen verbreden
ik zat eens te denken, als je nu de binnenkant neemt van een eendenvelg, dus tot aan het velgbed,en op dat punt op een draaibank afdraait. hetzelfde doe je met een brede 15'velg (van de sloop).
dan las je de binnenkant van de eendenvelg weer aan de buitenzijde van de brede velg, en voila een brede velg!
het voordeel van deze manier van verbreden is dat je (ik ) het zelf kan en
je zelf kunt bepalen hoever de velg naar buiten komt, in tegendeel tot wanneer je een velg laat verbreden, dan komt er alleen aan de buitenkant een ring tussen. en verder is het natuurlijkeen stuk goedkoper dan het laten doen!
maar ik ben vast niet de enige die dit bedacht heeft, en voor zover ik weet is het nog nooit gedaan, zitten er (grote) nadelen aan? (behalve dat het waarschijnlijk niet mag)
greetz Rusty
dan las je de binnenkant van de eendenvelg weer aan de buitenzijde van de brede velg, en voila een brede velg!
het voordeel van deze manier van verbreden is dat je (ik ) het zelf kan en
je zelf kunt bepalen hoever de velg naar buiten komt, in tegendeel tot wanneer je een velg laat verbreden, dan komt er alleen aan de buitenkant een ring tussen. en verder is het natuurlijkeen stuk goedkoper dan het laten doen!
maar ik ben vast niet de enige die dit bedacht heeft, en voor zover ik weet is het nog nooit gedaan, zitten er (grote) nadelen aan? (behalve dat het waarschijnlijk niet mag)
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Addicted user
- Contacteer:
mooi bedacht maar dat lassen van een velg is niet simpel, velg trekt gelijk krom als ht niet goed uitgeljnt is.
dan kun je net zo simpel het hart uit de eend velg boren en deze in een brede 15" stalen velg lassen.
Wat je kunt hem zelfs klinken als je wilt, ik heb hier eend velgen liggen die geklonken zijn.
dan kun je net zo simpel het hart uit de eend velg boren en deze in een brede 15" stalen velg lassen.
Wat je kunt hem zelfs klinken als je wilt, ik heb hier eend velgen liggen die geklonken zijn.
Re: andere manier van velgen verbreden
die mogelijkheid die jij nu schetst was ik eerst ook van plan, om een XM velg om een eende-velghart te laten leggen.Mits je het goed kan fixeren en het vervormen enigzins tegen kan gaan moet dat goed te doen zijn. EN zorgen dat die rondom precies goed zit, uitmeten, maar dat had je zelf vast al bedachtrusty schreef:ik zat eens te denken, als je nu de binnenkant neemt van een eendenvelg, dus tot aan het velgbed,en op dat punt op een draaibank afdraait. hetzelfde doe je met een brede 15'velg (van de sloop).

om te testen dat ie netjes uitgelijnd is kun je de velg op een balanceermachine zetten en zo kijken of ie niet slingert..... (of je eend opkrikken en op de vooras zetten

Ami 8 break
-
- Veelvuldig poster
wat dacht je van een trommel of een voornaaf in een draaibank?mag dat ook? (veel toeren en erg zuiver!) en wie heeft er een ballanceerapparaat waar eendenvelgen op kunnenEvan schreef:die mogelijkheid die jij nu schetst was ik eerst ook van plan, om een XM velg om een eende-velghart te laten leggen.Mits je het goed kan fixeren en het vervormen enigzins tegen kan gaan moet dat goed te doen zijn. EN zorgen dat die rondom precies goed zit, uitmeten, maar dat had je zelf vast al bedachtrusty schreef:ik zat eens te denken, als je nu de binnenkant neemt van een eendenvelg, dus tot aan het velgbed,en op dat punt op een draaibank afdraait. hetzelfde doe je met een brede 15'velg (van de sloop).
om te testen dat ie netjes uitgelijnd is kun je de velg op een balanceermachine zetten en zo kijken of ie niet slingert..... (of je eend opkrikken en op de vooras zetten)
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
ik !rusty schreef:en wie heeft er een ballanceerapparaat waar eendenvelgen op kunnenEvan schreef:die mogelijkheid die jij nu schetst was ik eerst ook van plan, om een XM velg om een eende-velghart te laten leggen.Mits je het goed kan fixeren en het vervormen enigzins tegen kan gaan moet dat goed te doen zijn. EN zorgen dat die rondom precies goed zit, uitmeten, maar dat had je zelf vast al bedachtrusty schreef:ik zat eens te denken, als je nu de binnenkant neemt van een eendenvelg, dus tot aan het velgbed,en op dat punt op een draaibank afdraait. hetzelfde doe je met een brede 15'velg (van de sloop).
om te testen dat ie netjes uitgelijnd is kun je de velg op een balanceermachine zetten en zo kijken of ie niet slingert..... (of je eend opkrikken en op de vooras zetten)
greetz Rusty

vroem vroem
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
SIBA in Uden.rusty schreef:...en wie heeft er een ballanceerapparaat waar eendenvelgen op kunnen
greetz Rusty

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
rusty schreef: wat dacht je van een trommel of een voornaaf in een draaibank?mag dat ook? (veel toeren en erg zuiver!) en wie heeft er een ballanceerapparaat waar eendenvelgen op kunnen
greetz Rusty

Ik weet niet hoeveel toeren je draaibank maakt, maar als je t in een banden-balanceerapparaat legt is t toerental niet zo hoog dus kun je makkelijk zien of ie slingert
Ami 8 break
hello
wel ik rij al 3-4 jaar rond met zulke velgen
Ik heb wel een 14 inch genomen daar het middelste uitgeslepen en dan het binnen ste van een eendevelg erop gezet. Dit alles is gebeurd met een waterpas en ene goed oog. (op goedgeluk)
En jawem het was recht. Het wiel zelf is nooit op een balanceer machine gelegd. ( weet in belgie niet direct een zijn dat dit kan) En onderweg merk ik toch niets van een slag in mijn wiel.
Nu ik moet zeggen dat deze manier volgens mij minder veilg is al de ander emanier. De las kan altijd dooracheuren. En ik dnek niet dat de verzekering mij zo graag ziet komen als dit voorvalt.
maar het is zeker te doen. Ik kan maximaal 205/14 op mijn 2cv leggen achteraan.
greets robin
wel ik rij al 3-4 jaar rond met zulke velgen
Ik heb wel een 14 inch genomen daar het middelste uitgeslepen en dan het binnen ste van een eendevelg erop gezet. Dit alles is gebeurd met een waterpas en ene goed oog. (op goedgeluk)
En jawem het was recht. Het wiel zelf is nooit op een balanceer machine gelegd. ( weet in belgie niet direct een zijn dat dit kan) En onderweg merk ik toch niets van een slag in mijn wiel.
Nu ik moet zeggen dat deze manier volgens mij minder veilg is al de ander emanier. De las kan altijd dooracheuren. En ik dnek niet dat de verzekering mij zo graag ziet komen als dit voorvalt.
maar het is zeker te doen. Ik kan maximaal 205/14 op mijn 2cv leggen achteraan.
greets robin
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
uhm ik ook, lolrobin2cv schreef:hij vindt bredere banden al niet kunnen dus. inbelgie dan toch.
Voor controle de 125 eronder
robin
beetje breder loopt al aan bij volledig inveren (iets verlaagd) dus afkeur
Greantix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed