Club Cassis heeft ze in de folder staan.Evan schreef:waar haal je de kleppen?Ramon2cv schreef:gewoon in de benzine leggen kleppen er uit en dan mooie nieuwe kleppen inslijpen, seals er in en gaan
Punky's Motorrevisie
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Is een blokje zonder te splitsen aan de binnenzijde ook op een of andere manier door te spoelen?
Ivm het breken van de oliekoeler (heb dat ook al vaker gehad), wil ik hem graag niet splitsen namelijk.
Ivm het breken van de oliekoeler (heb dat ook al vaker gehad), wil ik hem graag niet splitsen namelijk.
Laatst gewijzigd door Punky op di 14 mar, 2006 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Een zo een pijpje was ook bij mijn blok kapot gegaan. Zoiezo dat schroefdraad en dat pijpje is een stuk naar binnen gekomen (5 mm ofzo).Punky schreef:Koppen liggen al bij het revisiebedrijf. Deze kijken ook dus meteen alle schroefdraden na.
Mijn originele blok (dat erin lag bij aanschaf) draaide goed, maar bij vervanging van de brilrubbers draaide 1 van die pijpjes waar de stoters nliggen aan gort. Hierdoor was ik op zoek naar nieuwe koppen. Ik kon toen een kaal blok kopen en deze heb ik toen besloten om op te bouwen. het originele blok is toen in de garage terecht gekomen. De basis is dus voor zover ik weet goed en heeft altijd goed gedraaid. Vandaag opgehaald en nog even aan de krukas gehangen en ik voel geen spelling.
Daarnaast heb ik ooit een blok gekocht wat veel olie lekte. Dit wordt dus het donor blok voor het originele blok en hiervan ga ik dus de koppen gebruiken en mogelijk nog de zuigers en cilinders. Ik kijk welke het beste zijn. Verder sloop ik er nog wat spul vanaf wat ik nodig heb.
Ze hebben beide hetzelfde motornummer, dus dat zal geen probleem zijn.
Bedankt alvast voor alle tips.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Kan ie hierdoor niet kapot of extra gaan lekken omdat je al het vuil los weekt?backfire schreef:volgooien met diesel, lekker schudden en dan lekker laten uitlekken.
vervolgens keertje na paar honderd km oliewissel
Anders lijkt me dit een goede optie.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
tis natuurlijk een lapmiddel voor het echte werk, namelijk splitsen. Met alleen spoelen heb je wel de kans dat er vuil achterblijft, vooral als het blok al wat langere tijd heeft gestaan en het lekker aangekoekt zit.Punky schreef:Kan ie hierdoor niet kapot of extra gaan lekken omdat je al het vuil los weekt?backfire schreef:volgooien met diesel, lekker schudden en dan lekker laten uitlekken.
vervolgens keertje na paar honderd km oliewissel
Anders lijkt me dit een goede optie.
Tja en wat betreft de olie koeler, die gaan wel eens kapot idd, maar lekker in de kruipolie weken kan een hoop doen.
Ami 8 break
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
als ie gaat lekken omdat vuil losweekt lijkt het mij dat je hem dan zo wie zo had moeten splitsen. Als vuil hem oliedicht houdt, mmmmmh, lijkt me niet gezond.Punky schreef:Kan ie hierdoor niet kapot of extra gaan lekken omdat je al het vuil los weekt?backfire schreef:volgooien met diesel, lekker schudden en dan lekker laten uitlekken.
vervolgens keertje na paar honderd km oliewissel
Anders lijkt me dit een goede optie.