Punky's Motorrevisie

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 14 mar, 2006 22:25

Evan schreef:
Ramon2cv schreef:gewoon in de benzine leggen kleppen er uit en dan mooie nieuwe kleppen inslijpen, seals er in en gaan
waar haal je de kleppen?
Club Cassis heeft ze in de folder staan.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 14 mar, 2006 22:27

Is een blokje zonder te splitsen aan de binnenzijde ook op een of andere manier door te spoelen? :roll:

Ivm het breken van de oliekoeler (heb dat ook al vaker gehad), wil ik hem graag niet splitsen namelijk.
Laatst gewijzigd door Punky op di 14 mar, 2006 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » di 14 mar, 2006 22:27

Punky schreef:Is een blokje zonder te splitsen aan de binnenzijde ook op een of andere manier door te spoelen? :roll:
afwasmschine.... :lol:
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 14 mar, 2006 22:32

volgooien met diesel, lekker schudden en dan lekker laten uitlekken.

vervolgens keertje na paar honderd km oliewissel

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 14 mar, 2006 22:32

Punky schreef:Koppen liggen al bij het revisiebedrijf. Deze kijken ook dus meteen alle schroefdraden na.

Mijn originele blok (dat erin lag bij aanschaf) draaide goed, maar bij vervanging van de brilrubbers draaide 1 van die pijpjes waar de stoters nliggen aan gort. Hierdoor was ik op zoek naar nieuwe koppen. Ik kon toen een kaal blok kopen en deze heb ik toen besloten om op te bouwen. het originele blok is toen in de garage terecht gekomen. De basis is dus voor zover ik weet goed en heeft altijd goed gedraaid. Vandaag opgehaald en nog even aan de krukas gehangen en ik voel geen spelling.
Daarnaast heb ik ooit een blok gekocht wat veel olie lekte. Dit wordt dus het donor blok voor het originele blok en hiervan ga ik dus de koppen gebruiken en mogelijk nog de zuigers en cilinders. Ik kijk welke het beste zijn. Verder sloop ik er nog wat spul vanaf wat ik nodig heb.
Ze hebben beide hetzelfde motornummer, dus dat zal geen probleem zijn.

Bedankt alvast voor alle tips. :wink:
Een zo een pijpje was ook bij mijn blok kapot gegaan. Zoiezo dat schroefdraad en dat pijpje is een stuk naar binnen gekomen (5 mm ofzo).
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 14 mar, 2006 22:35

backfire schreef:volgooien met diesel, lekker schudden en dan lekker laten uitlekken.

vervolgens keertje na paar honderd km oliewissel
Kan ie hierdoor niet kapot of extra gaan lekken omdat je al het vuil los weekt?

Anders lijkt me dit een goede optie. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » di 14 mar, 2006 23:21

Punky schreef:
backfire schreef:volgooien met diesel, lekker schudden en dan lekker laten uitlekken.
vervolgens keertje na paar honderd km oliewissel
Kan ie hierdoor niet kapot of extra gaan lekken omdat je al het vuil los weekt?
Anders lijkt me dit een goede optie. :roll:
tis natuurlijk een lapmiddel voor het echte werk, namelijk splitsen. Met alleen spoelen heb je wel de kans dat er vuil achterblijft, vooral als het blok al wat langere tijd heeft gestaan en het lekker aangekoekt zit.

Tja en wat betreft de olie koeler, die gaan wel eens kapot idd, maar lekker in de kruipolie weken kan een hoop doen.
Ami 8 break

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 15 mar, 2006 08:56

Punky schreef:
backfire schreef:volgooien met diesel, lekker schudden en dan lekker laten uitlekken.

vervolgens keertje na paar honderd km oliewissel
Kan ie hierdoor niet kapot of extra gaan lekken omdat je al het vuil los weekt?

Anders lijkt me dit een goede optie. :roll:
als ie gaat lekken omdat vuil losweekt lijkt het mij dat je hem dan zo wie zo had moeten splitsen. Als vuil hem oliedicht houdt, mmmmmh, lijkt me niet gezond.

Gebruikersavatar
Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:27
Locatie: Nijmegen

Bericht door Teun » wo 15 mar, 2006 11:15

Wat dacht je er van om dan gelijk je inwendig olie filter te vervangen... of wpu je dat laten voor wat het was..

Het is een kleine moete meer om het blok los te krijgen.
doe je het gelijk goed...

Succes.
Wat brengt morgen.???

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » wo 15 mar, 2006 11:50

Teun schreef:Wat dacht je er van om dan gelijk je inwendig olie filter te vervangen... of wpu je dat laten voor wat het was..
idd Teun zegt het ook ;)
Ami 8 break

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 15 mar, 2006 12:52

inwendig oliefilter?

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » wo 15 mar, 2006 16:11

oliezeef, daar wil ook wel eens vuil in gaan zitten
Ami 8 break

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 15 mar, 2006 17:07

Dus wel ff splitsen en dat inwendige filter ff reinigen enzo. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » wo 15 mar, 2006 17:53

Liefst wel,

maar als je bang bent voor je oliekoeler, t is de overweging, wil je t echt goed doen, of.....
Je hebt iig 2 oliekoelers dus je kunt t 2 keer proberen.
Ami 8 break

Gebruikersavatar
Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:27
Locatie: Nijmegen

Bericht door Teun » wo 15 mar, 2006 19:11

Evan schreef:
Teun schreef:Wat dacht je er van om dan gelijk je inwendig olie filter te vervangen... of wpu je dat laten voor wat het was..
idd Teun zegt het ook ;)
juist ja.. :wink:
Wat brengt morgen.???

Plaats reactie