Legalisatie gegalvaniseerde chassis

Reparaties, modificaties en onderhoud
Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1065
Lid geworden op: za 12 mar, 2005 16:24
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Transat » za 18 mar, 2006 09:44

Theo, Godfried: hartstikke mooi gedaan! Complimenten voor het volhouden van de discussie in die 'heerlijke' :? ambtelijke wereld.

En de eerste die z'n chassis goedgekeurd krijgt na 1 april, die post dat natuurlijk wel ff op dit forum! :wink:

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 331
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

Ineke

Bericht door Le Patron » za 18 mar, 2006 14:53

Vrijdag 17 maart bericht gekregen dat de herinslag van de betreffende 2cv6 maandag 20 maart zal plaatsvinden.
We moeten zeker het geduld en de geweldige inzet van Ineke Jongen de eigenaresse van de 2cv6 niet vergeten.

Het is toch wat als je een half jaar niet met je eigen eend kunt rijden, dat je zoveel geduld kunt opbrengen. Ineke heeft zeer veel contact gehad met de RDW en wij zijn haar dan ook zeer dankbaar voor haar inzet.

Ineke bedankt!
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 19 mar, 2006 17:48

Ook namens de eendrijders zonder eigen eend: heel erg bedankt!!!!! en natuurlijk Hartelijk Gefeliciteerd!!!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 331
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

inenting

Bericht door Le Patron » ma 20 mar, 2006 11:41

Vanmorgen om 10.10 in Arnhem is het nummer ingeslagen.

Alle opgehokte eenden met TUV papieren en origineel nummer kunnen worden ingeënt.

Wanneer precies alle andere keuringsstations op de hoogte zijn is niet geheel duidelijk.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 20 mar, 2006 11:58

@Le Patron: Over welk chassis gaat het nu eigenlijk??? :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Hcokmot

Bericht door Hcokmot » ma 20 mar, 2006 16:32

Geweldig nieuws! Beste nieuws van dit jaar!!! Hardstikke bedankt namens Dolly en ik voor alle inspanningen. Maar het gaat dus ook om het franzose chassis?of...

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 331
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

chassis

Bericht door Le Patron » ma 20 mar, 2006 20:22

Het gebruikte chassis is een vd Schuur chassis van nederlands fabrikaat maar met TUV goedkeuring.
Het chassis van der Fransose is ook TUV goedgekeurd dus lijkt mij geen probleem, misschien alleen de eerste maal wat meer papier werk.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 20 mar, 2006 23:52

VD Schuur weer een nieuwe naam in het assortiment. Is er ergens wat meer info te vinden over dit chassis. Constructie ed?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » ma 20 mar, 2006 23:55

Verschuur chassis bestaat al jaren. werden o.a. verkocht door 2cv Partners in Berkel. Ook gebruikt bij 2cv Cross....
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 21 mar, 2006 00:05

Die ken ik wel ja. Heb ze ooit op die site van 2cv partners zien staan.
Bedankt. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Hcokmot

Bericht door Hcokmot » di 21 mar, 2006 11:49

OK, ik hoop dat het franzose geen problemen zal opleveren. Zou, aangezien tuv goedgekeurd, idd ook geen probleem moeten zijn. Zodra ik hem heb kunnen keuren zet ik het hier natuurlijk bij!

Gebruikersavatar
Maikel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 7 jul, 2004 18:07
Locatie: Ergens in Brabant

Bericht door Maikel » di 21 mar, 2006 21:57

:star: Ik zeg hulde voor een ieder die zich er voor in heeft gezet ! :star:

Pech voor mij en een ieder die het wachten beu was en toch maar een niet gegalvaniseerd chassis onder heeft gelegd, maar ik voorzie binnenkort een zaterdagje Chassis wissel marathon :D

Matchless
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 8 aug, 2005 09:39
Locatie: Amsterdam

Bericht door Matchless » di 21 mar, 2006 22:15

Das mooi allemaal bedankt voor de inzet om dit tot een goed einde te brengen. Mijn eendje staat geschorst en opgehokt momenteel. Nu kan ik eindelijk overgaan tot de aankoop van een degelijk roestvrij chassis. Maar voor die gekeurd wordt zijn er wel een jaartje of zo verstreken.
Beter een eend dan geen eend

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » di 11 apr, 2006 11:13

Ik ben een poosje niet op 2cv.nl geweest en heb dit heugdelijke nieuws dus gemist. Daarom ging ik ook stug door met het 'zeuren' bij de RDW met het resultaat dat ik vanmorgen per telefoon het bericht kreeg dat TuV gekeurde chassis goedgekeurd gaan worden, mits er in het chassis een UNIEK nummer staat wat overeen komt met de schriftelijke verklaring van de TuV. Dus niet enkel een stempeltje met een text in de trant van 'TuV gekeurd' of zoiets er in en een losse verklaring zonder nummer. Ook liet de jurist van de RDW waar ik mee sprak me weten dat Eenden met zo'n chassis (dus een chassis waar een TuV nummer in staat) ook goedgekeurd kunnen worden. Indien er problemen ontstaan dan moet de desbetreffende RDW-keurmeester maar even bellen et de RDW te Zoetermeer en even te vragen naar de Jurist(en) aldaar.

Disclaimer: hoewel deze informatie bij mijn weten klopt aanvaard ik geen enkele aansprakelijkheid wanneer de informatie toch niet blijkt te kloppen of wanneer de RDW toch om wat voor reden dan ook moeilijk gaat doen!
Afblijven.

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » di 11 apr, 2006 11:17

Lelijke Eend schreef:<<knip>> UNIEK nummer staat wat overeen komt met de schriftelijke verklaring van de TuV[/b]. <<knip>>
dit is met de andere chassis ook al zo. De mijne had het althans
Zit op de dwarsbalk voor de vooras een klein plaatje gepopnageld met een nummer in..
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Plaats reactie