Welke koppelingsplaat ??
Welke koppelingsplaat ??
Ik heb een versnellingsbak met trommelremmen vervangen door
een versnellingsbak met schijfremmen.
Ik maakte van de gelegenheid gebruik om ook de koppeling
en de buté te vervangen. Ik koos voor het oude model koppeling ( drie vingers )
Nu maakt de versnellingsbak een raar geluid als ik de koppelingspedaal induw. Ik hoor ook dat de motor belast wordt bij het indrukken van de
koppelingspedaal. Er verscheen ook reeds rook tussen motor en versnelingsbak
Kan het zijn dat ik de verkeerde koppelingsplaat en buté plaatste ?
Welke buté plaats ik best op vernellingsbak met schijfremmen ?
Dank bij voorbaat !!
een versnellingsbak met schijfremmen.
Ik maakte van de gelegenheid gebruik om ook de koppeling
en de buté te vervangen. Ik koos voor het oude model koppeling ( drie vingers )
Nu maakt de versnellingsbak een raar geluid als ik de koppelingspedaal induw. Ik hoor ook dat de motor belast wordt bij het indrukken van de
koppelingspedaal. Er verscheen ook reeds rook tussen motor en versnelingsbak
Kan het zijn dat ik de verkeerde koppelingsplaat en buté plaatste ?
Welke buté plaats ik best op vernellingsbak met schijfremmen ?
Dank bij voorbaat !!
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
welkom!
welke koppeling het beste bij welk vliegwiel past, is op onderstaande link te vinden:
http://www.2cv.nl/publicaties/bouman/koppeling.html
Heb je bij het wisselen van de remmerij ook rekening gehouden met de HRC(hoofdremcilinder) en remcilinders?
Trommelremsystemen van een eend zijn gevuld met DOT4-remvloeistof, en van schijfremmen met LHM. Vloeistoffen moet je niet verwisselen in een systeem.
Dus geen LHM bij een trommelbak, en geen DOT4 bij een schijvenbak.
De rubbers van een trommelbak zijn iets anders dan die van een schijvenbak --> rubbers kunnen niet tegen LHM, dus ze worden opgevreten en dan krijg je lekkages.
welke koppeling het beste bij welk vliegwiel past, is op onderstaande link te vinden:
http://www.2cv.nl/publicaties/bouman/koppeling.html
Heb je bij het wisselen van de remmerij ook rekening gehouden met de HRC(hoofdremcilinder) en remcilinders?
Trommelremsystemen van een eend zijn gevuld met DOT4-remvloeistof, en van schijfremmen met LHM. Vloeistoffen moet je niet verwisselen in een systeem.
Dus geen LHM bij een trommelbak, en geen DOT4 bij een schijvenbak.
De rubbers van een trommelbak zijn iets anders dan die van een schijvenbak --> rubbers kunnen niet tegen LHM, dus ze worden opgevreten en dan krijg je lekkages.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
- Duintje
- Moderator
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
- Locatie: Westland
- Contacteer:
Heb je dit nu al gelezen ? Daar staat het echt uitgelegd:mark64 schreef:wat is een dik / dun vliegwiel ?
http://www.2cv.nl/publicaties/bouman/koppeling.html
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
zijn de boutdiktes is mm (de M staat voor Metrisch --> normale standaard maten zoals cm, mm, m km).mark64 schreef:wat bedoelt men met boutjes M7 M6 ?
bij een bout is dat mm.
M7 wil zeggen een bout diameter van 7mm
m6 = 6mm enz
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
even een vraagje tussendoor:
ik heb thuis een motor met bak waarop staat 1981, het is wel een schijvenbak, maar met dik vliegwiel en 3 drukgroep.......
kun je deze bak zonder probleem achter een blok hamgen met dun vliegwiel en diafragmakoppeling? m.a.w. is de vertanding van de priseas gelijk??
greetz Rusty
ik heb thuis een motor met bak waarop staat 1981, het is wel een schijvenbak, maar met dik vliegwiel en 3 drukgroep.......
kun je deze bak zonder probleem achter een blok hamgen met dun vliegwiel en diafragmakoppeling? m.a.w. is de vertanding van de priseas gelijk??
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 332
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
Druklager
Heb je wel je oude druklager gebruikt, wat op de oude bak zat?
Je hebt nl oud type drukgroep, daar moet ook het oud type druklager op.
Je hebt nl oud type drukgroep, daar moet ook het oud type druklager op.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
moet je even kijken (en evt vergelijken), zodra t lange spines zijn (op je prise-as) kun je rustig een diafragmakoppeling erop zetten. (bij korte splines kan het ook maar heb je kans als de frictieplaat een beetje versleten is dat ie eraf schiet)rusty schreef:even een vraagje tussendoor:
ik heb thuis een motor met bak waarop staat 1981, het is wel een schijvenbak, maar met dik vliegwiel en 3vinger drukgroep.......
kun je deze bak zonder probleem achter een blok hangen met dun vliegwiel en diafragmakoppeling? m.a.w. is de vertanding van de priseas gelijk??
greetz Rusty
Je hebt volgens mij het overgangsmodel, overigens de ami8 schijvenbak heeft dus ook schijven en 3vinger-koppeling (en een andere schakelstift aan in het bovendeksel)
Ami 8 break