Sensor Visa ontsteking
Sensor Visa ontsteking
weet iemand hoe je kan weten wanneer een sensor defect is?
Kan je die meten of zo?
Ik heb de indruk dat die bij mij alleen goed werkt bij koude en warme motor. Tussenin durft ie nogal eens stilvallen, en dan mag ik wachten tot het zootje afgekoeld is. Eens helemaal warm loopt ie verder perfect.
Vreemde toestand vind ik.
Kan je die meten of zo?
Ik heb de indruk dat die bij mij alleen goed werkt bij koude en warme motor. Tussenin durft ie nogal eens stilvallen, en dan mag ik wachten tot het zootje afgekoeld is. Eens helemaal warm loopt ie verder perfect.
Vreemde toestand vind ik.
CITRoen micrOBE.
Mehari 1980
Dyane 1976
AZAM 6 1966
Mehari 1980
Dyane 1976
AZAM 6 1966
-
- Veelvuldig poster
ja dat kun je meten, ik geloof dattie 1 volt doorgeeft als er geen nok in de buurt is en ongeveer 7 volt als er wel een nok in de buurt is (correct me if i'm wrong) heb je trouwens 2 of 3 draads sensoren? maakt ook eigenlijk niet veel uit, bij de 3 draads is er 1 een massa (schijnt minder storingsgevoelig te zijn)
Het kan ook aan de computer liggen, heb ook wel eens gehoord dat als die warm wordt, de printplaat krom gaat staan en er dan een verbinding wegvalt, met als gevolg de storing die je beschrijft.
als je na het horen van al deze ellende besluit om je blokkie weg te doen: ik houd me aanbevolen
greetz Rusty
Het kan ook aan de computer liggen, heb ook wel eens gehoord dat als die warm wordt, de printplaat krom gaat staan en er dan een verbinding wegvalt, met als gevolg de storing die je beschrijft.
als je na het horen van al deze ellende besluit om je blokkie weg te doen: ik houd me aanbevolen

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
Bedankt voor de tips; het is een drie draad.rusty schreef:ja dat kun je meten, ik geloof dattie 1 volt doorgeeft als er geen nok in de buurt is en ongeveer 7 volt als er wel een nok in de buurt is (correct me if i'm wrong) heb je trouwens 2 of 3 draads sensoren? maakt ook eigenlijk niet veel uit, bij de 3 draads is er 1 een massa (schijnt minder storingsgevoelig te zijn)
als je na het horen van al deze ellende besluit om je blokkie weg te doen: ik houd me aanbevolen![]()
greetz Rusty
Wat is zo'n blokje met 92 000 km nog waard dan?
mvg
Jose B
CITRoen micrOBE.
Mehari 1980
Dyane 1976
AZAM 6 1966
Mehari 1980
Dyane 1976
AZAM 6 1966
-
- Beginner
Dank voor de tip.Evan schreef:eerst even de sensoren doormeten, je bobine checken, etc
Evt je carburatuer schoonmaken.
en dan kun je altijd je blok nog verkopen.
92k zegt trouwens niet zoveel over het blok, zo'n visa blok kan meer hebben dan een eendeblok
Het gaat er mij juist om hoe ik zo'n losse sensor kan doormeten en/of testen. Het is een driedraads systeem (1986).
CITRoen micrOBE.
Mehari 1980
Dyane 1976
AZAM 6 1966
Mehari 1980
Dyane 1976
AZAM 6 1966
-
- Addicted user
- Contacteer:
mmm ja ik weet t nog wel alleen de kleuren ben ik ff kwijt.
Je hebt een aarde draad, nou das logisch ff aan de min leggen van een 12v accu.
Dan een plus draad, ook makkie he
Dan een signaal draad. Die sluit je aan je mulitmeter, de plus van de multimeter.
De min van de multimeter aan dezelfde min aan de 12V accu.
Dan meet je als het goed is nada noppes.
Dan houd je er iets van metaal bij (of bij het blokje metaal van je vliegweel), nu moet ie 0,7 volt geven, kan iets meer kan iets minder zijn.
Je hebt een aarde draad, nou das logisch ff aan de min leggen van een 12v accu.
Dan een plus draad, ook makkie he
Dan een signaal draad. Die sluit je aan je mulitmeter, de plus van de multimeter.
De min van de multimeter aan dezelfde min aan de 12V accu.
Dan meet je als het goed is nada noppes.
Dan houd je er iets van metaal bij (of bij het blokje metaal van je vliegweel), nu moet ie 0,7 volt geven, kan iets meer kan iets minder zijn.
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
ONDERSTE SENSOR
Onderste sensor is waarschijnlijk stuk.
Als hij koud wel goed loopt kun je hem niet doormeten, zal koud dan toch goed aangeven.
Sensoren op voorraad!!
Als hij koud wel goed loopt kun je hem niet doormeten, zal koud dan toch goed aangeven.
Sensoren op voorraad!!
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
SENSOR VISA ONTSTEKING
Bedankt allemaal.
Ik heb mijn sensoren eens koud gemeten, en alle blijken goed. (ik heb er 4, dus twee reserve) Als de auto stilviel (steeds na +- 1 km) was de enige remedie de twee sensoren vervangen. Zo waren een week lang de vier sensoren om de andere dag in de auto.
Nu heb ik de computer vervangen, en rijdt hij een stuk beter, maar deze morgen kreeg ik hem bijna niet gestart.
Vreemde toestand toch met die VISA.
Ik heb verleden week de onderdruksensor vervangen, nog nieuw gevonden in de doos.
Ik heb mijn sensoren eens koud gemeten, en alle blijken goed. (ik heb er 4, dus twee reserve) Als de auto stilviel (steeds na +- 1 km) was de enige remedie de twee sensoren vervangen. Zo waren een week lang de vier sensoren om de andere dag in de auto.
Nu heb ik de computer vervangen, en rijdt hij een stuk beter, maar deze morgen kreeg ik hem bijna niet gestart.
Vreemde toestand toch met die VISA.
Ik heb verleden week de onderdruksensor vervangen, nog nieuw gevonden in de doos.
CITRoen micrOBE.
Mehari 1980
Dyane 1976
AZAM 6 1966
Mehari 1980
Dyane 1976
AZAM 6 1966
Re: ONDERSTE SENSOR
Le Patron schreef:Onderste sensor is waarschijnlijk stuk.
Sensoren op voorraad!!
Hoeveel kost zo'n sensor?
CITRoen micrOBE.
Mehari 1980
Dyane 1976
AZAM 6 1966
Mehari 1980
Dyane 1976
AZAM 6 1966
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
sensor is behoorlijk duur dacht ik 30 / 40 euro!?
soms vreemde dingen die visa's ja
maar als het eenmaal rijdt...
ik heb als eens probleem gehad met de computer, deze deed alleen als ie koud was.. warm trok waarschijnlijk de printplaat iets krom, waardoor er een contact geen contact meer maakte...
sensor heb ik ook al eens kapot gehad... en een keer smerig
luchtfilter probleem.. het komt allemaal aardig nou
soms vreemde dingen die visa's ja

maar als het eenmaal rijdt...
ik heb als eens probleem gehad met de computer, deze deed alleen als ie koud was.. warm trok waarschijnlijk de printplaat iets krom, waardoor er een contact geen contact meer maakte...
sensor heb ik ook al eens kapot gehad... en een keer smerig
luchtfilter probleem.. het komt allemaal aardig nou
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/