met de vering door de keuring

Alles over de wielophanging
PVDS
Beginner
Beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 23:37
Locatie: Bornem Belgie

met de vering door de keuring

Bericht door PVDS » di 4 apr, 2006 21:29

Hallo,

Binnenkort is het zover: mijn eerste keuring.
En ik verwacht "zever" met de vering. Niet dt ze slecht is, gewoon typisch
2pk

Nu is mijn vraag: een vriend van mij maakte me er attent op dat, als de wagen de test van de vering niet zou doorstaan, je het recht hebt om te eisen dat de test gebeurt met de criteria zoals die die golden in 1973.
Klopt dit en zo ja hoe regel ik dit praktisch?
Moet ik dan om de stationschef vragen en zo ja wat zijn dan die "soepelere
criteria"

Of zijn er misschien nog tips?
Mn hobby

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 4 apr, 2006 23:08

Ik heb ooit van een belg gehoord dat stoeptegels achterin wonderen doet voor de keuring. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Bob
Beginner
Beginner
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 26 feb, 2006 00:42
Locatie: Waasmunster

Bericht door Bob » wo 5 apr, 2006 00:52

Zelf heb ik daar nooit (= drie opeenvolgende jaren) een probleem mee gehad (keuringscentrum van St-Niklaas) . Met normale bandendruk en zonder stoeptegels noch andere ballast achterin.

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » wo 5 apr, 2006 09:13

hoi, PVDS

in belgie mag je gewoon vragen dat je je achterin de wagen mag zetten, ik had eerst problemen met de vering maar als ik erin zat was alles ok... ( wildit nu wat zeggen over men gewicht :D)
of leg er gewon een zak cement in...
vroem vroem

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » wo 5 apr, 2006 09:35

Wat wazig! Wat zou er niet goed aan zijn dan?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » wo 5 apr, 2006 13:46

Ja wat is dat ut puntje waar die voor jou afgekeurd op kan worden??

Een eend veert raar, maar dat weten ze bij de garage ook wel!!
2cv Vert Bambou '79

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 5 apr, 2006 13:49

he he een eend veert niet "raar" vind t gewoon lekker.

snap er ook niks van, zo is de eend toch ontworpen? gaan ze in belgie bepalen hoe een eend moet veren?

rare jongens die belgen :D

Miekegeit
Beginner
Beginner
Berichten: 44
Lid geworden op: za 12 feb, 2005 15:03
Locatie: kessel

Bericht door Miekegeit » wo 5 apr, 2006 14:02

Ja, als ze ze bij de keuring op van die trilplaten ofzo zetten, dan moet je binnen een bepaalde waarde zitten. En dit is soms nogal moeilijk met een 2pk, door de vering...
Maar wij hebben er ook geen problemen mee gehad...
Er wordt gezegd van er een zak cement in te leggen, maar dit helpt ook niet altijd heb ik gehoord... :roll:
In ieder geval : succes :wink:
2CV6 Charleston 1987
2CV6 Spécial 1986
983 Ami3 Brk - de andere helft van de 1966 Ami6 Break

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » wo 5 apr, 2006 15:25

hey
wel de gemakkelijkste truk is u banden zachter zetten.

Ik zet de mijn op 1kg ongeveer. Als dit op de contole dan nog niet lukt dan zetten ze deze gewoon harder en zeg j edat je van niks wist. No problemo. Nu ze weten ook dat de veertest eigenlijk niet juist is voor een geit.
Ik ben nog maar 1 jaar erzo niet doorgeraakt en met 800gr ook niet dus achteraan 2 nieuwe gestoken
prob opgelost
robin

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 5 apr, 2006 15:26

hebben we het hier dan over veren of de schokbreker?

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » wo 5 apr, 2006 15:28

schokbreker vervangen
greets robin

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » wo 5 apr, 2006 16:16

het gaat idd niet om de vering maar over de schokbrekers en daar hebben wij in belgie zeer strenge normen voor..
een eend weegt niet genoeg ...
vroem vroem

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » wo 5 apr, 2006 17:09

als een eend goed veert, moet ie (volgens mij) na het (hard) naar beneden duwen van de bumper, in 1 keer weer tot stilstand komen..

volgens mij is 2 tot drie keer op en neer gaan net binnen de keurings norm
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » wo 5 apr, 2006 17:21

En die oude eendjes met bateurs geven zeker ook moeilijkheden?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Bericht door Handjes » wo 5 apr, 2006 17:53

Volle tank en flink wat zware troep achterin.

En eisen dat ze ook nog even 'handmatig' vaststellen dat de koets binnen 1 beweging echt tot stilstand komt.
La vie est belle.

Plaats reactie