Legalisatie gegalvaniseerde chassis
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
gaat meer erom wat er op het plaatje staat..
bij de rdw weten ze heus wel of dat wel of niet zo hoort..
Bij mij zeiden ze er niks over, vroegen zelfs waar het plaatje te vinden was.
Erin slaan lijkt me onlogischer, kwak verf eroverheen en je ziet het niet meer
bij de rdw weten ze heus wel of dat wel of niet zo hoort..
Bij mij zeiden ze er niks over, vroegen zelfs waar het plaatje te vinden was.
Erin slaan lijkt me onlogischer, kwak verf eroverheen en je ziet het niet meer
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
niet zo wantrouwend...
dat chassis wat ik heb wordt veel verkocht.
Ik PB je zo wel even de leverancier van mijn chassis, kun je bij hem vragen of het al vaak mis is gegaan.
Zelf denk ik van niet, weet het wel zeker. Anders was het door de fabrikant wel aangepast.
dat chassis wat ik heb wordt veel verkocht.
Ik PB je zo wel even de leverancier van mijn chassis, kun je bij hem vragen of het al vaak mis is gegaan.
Zelf denk ik van niet, weet het wel zeker. Anders was het door de fabrikant wel aangepast.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Dat het chassis wat jij hebt een gepopnageld nummer heeft zegt helaas niets. Dat is omdat de RDW dat chassis (her)kent als zijnde goedgekeurd. Dat wil nog niet zeggen dat je zonder papieren met dat chassis bij de RDW aan kan komen trouwens, maar dat lijkt me logisch.
(even gebeld inderdaad )
(even gebeld inderdaad )
Afblijven.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Nee, ik wil het gewoon goed hebben. Stel ik sta daar met het perfecte chassis onder een nette koets (ja, daar moet ook nog het 1 en ander aan gebeuren) bij de RDW en het ding wordt afgekeurd omdat het nummer er op gepopt zit. Dan word ik echt helemaal gek. Ik zie de koppen in de krant al voor me: "Geflipte Eendrijder richt enorme ravage aan naa afkeur van z'n opgeknapte Eend door de RDW: duizenden doden".
Afblijven.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
ze poppen ze er af-fabriek op...
met die plaatjes is niks mis als ze er zo op zitten, anders werd dat af-fabriek wel aangepast.
als je nu met de rdw gaat bellen, ja, dan gaan ze erover nadenken, en dan krijg je problemen.
Bij mij zeiden ze er niks over, want het hoort bij mijn chassis eenmaal zo.
Dat weten ze bij de rdw ook...
Het gaat er gewoon om, dat dat chassis een nummer heeft, zodat ze kunnen checken of dat chassis een RDW-keur heeft.
Of dat nummer er nu opgetekend, geplakt, geslagen, gepopt, gelaserd, ge-snijbrand is, dat zal de rdw niet veel uitmaken
Als het er maar OP zit, en niet los ergens in je eend ligt...
Na de rdw kun je dat plaatje er volgens mij ook gewoon afmollen...
met die plaatjes is niks mis als ze er zo op zitten, anders werd dat af-fabriek wel aangepast.
als je nu met de rdw gaat bellen, ja, dan gaan ze erover nadenken, en dan krijg je problemen.
Bij mij zeiden ze er niks over, want het hoort bij mijn chassis eenmaal zo.
Dat weten ze bij de rdw ook...
Het gaat er gewoon om, dat dat chassis een nummer heeft, zodat ze kunnen checken of dat chassis een RDW-keur heeft.
Of dat nummer er nu opgetekend, geplakt, geslagen, gepopt, gelaserd, ge-snijbrand is, dat zal de rdw niet veel uitmaken
Als het er maar OP zit, en niet los ergens in je eend ligt...
Na de rdw kun je dat plaatje er volgens mij ook gewoon afmollen...
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Punt is dat jedat er idd af kan mollen en op een ander zelfgebakken gevalletje kan poppen !
En ik heb dus al gebeld. Ik vermoed ook wel dat ze niet moeilijk gaan doen en als ze dat wel gaan doen dan moeten er maar wat fabriekslui met slagletters aan degang en die plaatjes achterwege laten.
En ik heb dus al gebeld. Ik vermoed ook wel dat ze niet moeilijk gaan doen en als ze dat wel gaan doen dan moeten er maar wat fabriekslui met slagletters aan degang en die plaatjes achterwege laten.
Afblijven.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Even over poppen of niet poppen. De originele Citroen chassis hebben dit plaatje ook en hierin staat het productienummer. Dit controleren ze bij de RDW. Bij de originele chassis zat het ook vast gepopt of soms zelfs met een parkertje. Als je dat nummer maar hebt en het overeenkomt.
Ik heb ook ooit vernomen dat de RDW deze productienummers kan nakijken en zo alles over de productie kan vinden. Dus als je met een reeds bekend nummer komt zul je ook wel door de mand vallen lijkt me. Maar dit laatste heb ik van horen zeggen en durf ik je niet zwart op wit mee te geven.
Ik heb ook ooit vernomen dat de RDW deze productienummers kan nakijken en zo alles over de productie kan vinden. Dus als je met een reeds bekend nummer komt zul je ook wel door de mand vallen lijkt me. Maar dit laatste heb ik van horen zeggen en durf ik je niet zwart op wit mee te geven.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Beste chassisgeinteresseerden,
Van de officiële juridische RDW-er hier het volgende bericht mèt telefoonnummer mits de RDW-keuringsambtenaar bij aanbieding het nog niet weet.
Ik zou verder niet moeilijk doen over hoe het fabrieksnummer in je chassis staat; als het er maar in staat en overeenkomt met de begeleidende papieren:
- - - - - - - -- - -- - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - - - - -
Hieronder volgt een deel uit de werkinstructies van de RDW die op korte termijn in werking zullen treden. Hierin wordt een uitleg gegeven hoe de RDW met vervangende chassis en Tüv verklaringen zal omgaan. Deze wijziging is onderdeel van een aanpassing van alle werkinstructies en had reeds verwerkt dienen te zijn per 1 februari jl, maar is echter twee maanden uitgesteld. Dit neemt niet weg dat in overleg met ondergetekende in individuele gevallen reeds op de wijziging geanticipeerd kan worden en een specifiek voertuig kan worden aangeboden bij een RDW keuringstation.
Ik wijs u er volledigheidshalve op dat de werkinstructies aan verandering onderhevig kunnen zijn.
Mocht u verder nog vragen hebben kunt u altijd contact met mij opnemen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
5.1 Samengesteld voertuig met een volledig dragend of semi-dragend chassis. Het voertuig bestaat uit drie hoofdonderdelen;
1. Chassisraam;
2. Aandrijflijn;
3. Carrosserie.
Ten minste één van deze hoofdonderdelen is niet door de oorspronkelijke fabrikant aangebracht en is afkomstig van een ander voertuig. De aanvrager moet
kentekendocumenten overleggen van de voertuigen waarvan het chassisraam en de carrosserie afkomstig zijn.
Indien een nieuw en ongebruikt chassis wordt gebruikt, wordt dit aangemerkt als reparatie, wanneer dit onderdeel volledig overeenkomt met het chassis waarvoor het in de plaats komt. Indien het chassis wordt vervangen door een nieuw exemplaar:
- moet een verklaring van de fabrikant of gemachtigd importeur aanwezig zijn, dat het een origineel fabriekschassis betreft, of
- moet een verklaring aanwezig zijn van de door de RDW erkende fabrikant van het vervangingschassis, waarin is aangegeven dat de fabrikant een overeenkomst heeft met de RDW om vervangingschassis' van een bepaald merk en type te vervaardigen. Zie voorbeeld., of
- moet bij een vervangingschassis een verklaring aanwezig is, die door een toelatingsautoriteit uit een ander EU/EVA land is afgegeven. Deze kan worden geaccepteerd. Bij twijfel moet de verklaring ter beoordeling worden voorgelegd aan het Kenniscentrum. In dit specifieke geval mag ook een Tüv dit verklaren.
Het vervangingschassis moet zijn voorzien van een uniek kenmerk (productienummer), waarmee kan worden gecontroleerd dat de overgelegde verklaring bij het aangeboden chassis hoort. Indien geen van de genoemde verklaringen kan worden overgelegd, valt het voertuig niet onder de regeling voor samengestelde voertuigen en wordt het als nieuw aangemerkt.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Met vriendelijke groet,
Jeroen Fleumer
Juridisch Medewerker/Accountmanager IK/IKS
RDW
( 079 - 345 83 87 )
- --- - -- -- -- - - -- - - - --- - - - -- - - - - - - -- -- - - - - -
Met vriendelijke groeten,
Theo Joosten
www.theojoosten.tk
Van de officiële juridische RDW-er hier het volgende bericht mèt telefoonnummer mits de RDW-keuringsambtenaar bij aanbieding het nog niet weet.
Ik zou verder niet moeilijk doen over hoe het fabrieksnummer in je chassis staat; als het er maar in staat en overeenkomt met de begeleidende papieren:
- - - - - - - -- - -- - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - - - - -
Hieronder volgt een deel uit de werkinstructies van de RDW die op korte termijn in werking zullen treden. Hierin wordt een uitleg gegeven hoe de RDW met vervangende chassis en Tüv verklaringen zal omgaan. Deze wijziging is onderdeel van een aanpassing van alle werkinstructies en had reeds verwerkt dienen te zijn per 1 februari jl, maar is echter twee maanden uitgesteld. Dit neemt niet weg dat in overleg met ondergetekende in individuele gevallen reeds op de wijziging geanticipeerd kan worden en een specifiek voertuig kan worden aangeboden bij een RDW keuringstation.
Ik wijs u er volledigheidshalve op dat de werkinstructies aan verandering onderhevig kunnen zijn.
Mocht u verder nog vragen hebben kunt u altijd contact met mij opnemen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
5.1 Samengesteld voertuig met een volledig dragend of semi-dragend chassis. Het voertuig bestaat uit drie hoofdonderdelen;
1. Chassisraam;
2. Aandrijflijn;
3. Carrosserie.
Ten minste één van deze hoofdonderdelen is niet door de oorspronkelijke fabrikant aangebracht en is afkomstig van een ander voertuig. De aanvrager moet
kentekendocumenten overleggen van de voertuigen waarvan het chassisraam en de carrosserie afkomstig zijn.
Indien een nieuw en ongebruikt chassis wordt gebruikt, wordt dit aangemerkt als reparatie, wanneer dit onderdeel volledig overeenkomt met het chassis waarvoor het in de plaats komt. Indien het chassis wordt vervangen door een nieuw exemplaar:
- moet een verklaring van de fabrikant of gemachtigd importeur aanwezig zijn, dat het een origineel fabriekschassis betreft, of
- moet een verklaring aanwezig zijn van de door de RDW erkende fabrikant van het vervangingschassis, waarin is aangegeven dat de fabrikant een overeenkomst heeft met de RDW om vervangingschassis' van een bepaald merk en type te vervaardigen. Zie voorbeeld., of
- moet bij een vervangingschassis een verklaring aanwezig is, die door een toelatingsautoriteit uit een ander EU/EVA land is afgegeven. Deze kan worden geaccepteerd. Bij twijfel moet de verklaring ter beoordeling worden voorgelegd aan het Kenniscentrum. In dit specifieke geval mag ook een Tüv dit verklaren.
Het vervangingschassis moet zijn voorzien van een uniek kenmerk (productienummer), waarmee kan worden gecontroleerd dat de overgelegde verklaring bij het aangeboden chassis hoort. Indien geen van de genoemde verklaringen kan worden overgelegd, valt het voertuig niet onder de regeling voor samengestelde voertuigen en wordt het als nieuw aangemerkt.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Met vriendelijke groet,
Jeroen Fleumer
Juridisch Medewerker/Accountmanager IK/IKS
RDW
( 079 - 345 83 87 )
- --- - -- -- -- - - -- - - - --- - - - -- - - - - - - -- -- - - - - -
Met vriendelijke groeten,
Theo Joosten
www.theojoosten.tk
beter niet gelukt dan niks gedaan
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27