Hoe laag sta jij??

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
Locatie: Wijhe

Bericht door Jacobus_XIII » do 13 apr, 2006 17:23

charleston tuning schreef:
Jacobus_XIII schreef:Maar ik zou zeggen probeer eens hoe laag je eend kan. Binnen 2 minuten heb je hem weer in de hoge stand staan. Zoveel werk is het niet.

Damn.... 's Heerenbroek.... Das in de buurt! Heb vroegen nog in Zwolle bij een aantal mensen uit 's Heerenbroek in de klas gezeten.

Damn.... zelfs bij een Kijk in de Vegte (Hendry)! Volgens mij reed zijn vader destijds eend... Het zou toch niet waar zijn!!
het is waar!!!! :lol: :lol: das mijn broer!! wat is jou real naam dan?? 'k zal hem eens vragen.. die eend is die blauwe raggbak van mij :D

ongelofelijk, wat is de wereld klein!
Jacob Bijsterbosch en ik kom uit Wijhe. Woon in de buurt van Herxen, dat moet Hendry wel wat zeggen. Doe hem de groeten!!

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » do 13 apr, 2006 18:08

doe ik geweldig!! (nog naar de burton, maandag.. praten we daar verder :wink: )

trouwens, wat een schitterende foto's van SPA .. :shock: geweldig, wanneer mag je dat circuit op eigenlijk :roll: .. ik weet waneer die dagen zijn, daar ga ik ook eens heen!!

en van wie is die geel rode met die uitgebouwde spatborden..
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Revers99
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 10 apr, 2006 16:39
Locatie: Drachten

Bericht door Revers99 » do 13 apr, 2006 22:56

charleston tuning schreef: trouwens, wat een schitterende foto's van SPA .. :shock: geweldig, wanneer mag je dat circuit op eigenlijk :roll: .. ik weet waneer die dagen zijn, daar ga ik ook eens heen!!
Moet je zeker doen, ik ga ook al zo'n 6jaar naar spa-francorchamps, en vind het altijd een van de leukste evenementen, in iedergeval zie je daar altijd wel de meest uiteenlopende omgebouwde eenden, en is een originele eend een schaars gezicht. :D

Meestal mogen we 2uur voordat de 24h race begint een rondje over het circuit, voorheen waren het wat meerdere ronden, maar dan hadden de marshals meer werk om alle uitgevallen eenden uit de grindbak te vissen (oververhitte remmen ed.) dus dit doen ze niet meer. Vergt echter behoorlijk wat van je auto als je er hard over heen raced. Duurt haast wel 10 min een blokje spa :?
©COPYWRIGHT
Niets uit deze publicaties mag worden verveelvoudigd door middel van digitale technieken,druk,microfilm,of op welke andere wijze dan ook.

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » vr 14 apr, 2006 11:20

Vraag over hoger of lager zetten: Mijn chassis staat nu (voor) 10 cm van de grond, (bij de asbouten) 't staat wel imposant maar is onpraktisch, hoeveel moet ik draaien om hen 3 cm hoger te zetten?

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » vr 14 apr, 2006 11:24

ik meen dat 1cm schroefdraad extra het trekoog draaien de eend 4cm omhoog komt...

heb ooit zoiets gehoord bij B@...
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » vr 14 apr, 2006 19:26

Ik heb er nog niks aan gedaan maar zo als ik kan zien bij jacobus staat ie van achter nog hoger als die van mij! bij mij staat ie met het boutje van de wiel dekseltjes nu gelijk met de onderste rand van het achter spatbord!!!


En Tja Spa daar wil ik ook welleens een keer heen!! vorrig jaar was ut er niet van gekomen!! maar dit jaar welligt wel!! lijkt mij ook wel een plek om veel leuke uitgebouwde of omgebouwde eenden te zien!!

En toruwens ff een vraagie aan Revers jij bent toch ook een van die leden van tunning clan drachten??? is die clan nog een beetje compleet??
2cv Vert Bambou '79

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » zo 16 apr, 2006 11:50

goeie vraag! wel leuke auto´s daar..
en ´k wil dit jaar ook naar SPA, lijkt me echt vet!
:D
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » zo 16 apr, 2006 22:25

Tja dan gaan we met z'n allen!! ik probeer een maat van me ook al warm te maken er voor citromobiel komt ie ook!!
2cv Vert Bambou '79

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
Locatie: Wijhe

Bericht door Jacobus_XIII » zo 16 apr, 2006 23:01

Green-Duckman schreef:Ik heb er nog niks aan gedaan maar zo als ik kan zien bij jacobus staat ie van achter nog hoger als die van mij! bij mij staat ie met het boutje van de wiel dekseltjes nu gelijk met de onderste rand van het achter spatbord!!!
Ik had hem achter ook lager, maar aangezien ik met een zware tent achterin naar de waggel ging (daar is deze foto gemaakt) leek het me een goed idee om de eend wat hoger te schroeven.

En Spa is echt iedereen aan te raden!! Lichtelijk aangeschoten in de pits rondlopen, rondje circuit met je eigen eend, opgevokte eendjes die 24 uur lang kabaal maken.... Need I say more??

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » zo 16 apr, 2006 23:21

Heb trouwens de eend weer recht op zijn poten gezet en kwam er achter dat ik toch een fout had gemaakt met het verlagen van de duck!! maar ut is nu opgelost! hij staat weer netjes recht en rijd weer fantastisch!! Hij staat nu wel ietsie hoger als dat ie stond!! alleen van achter versteld dan!! maar van achter staat ie nu 2 cm hoger dan het centrale wiel deksle moertje!!
2cv Vert Bambou '79

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » zo 16 apr, 2006 23:25

Ik zat er ook al aan te denken om de eend wat te verlagen, maar ik heb er net wat van die mooie chromen wieldoppen op gezet, zonde dus om hem te verlagen. Spa zit er voor mij dit jaar niet in. Ik had het op mijn agenda staan, maar toen kwam A1 gp naar Zandvoort :roll:

en dat wil ik ook wel graag zien :!: :!: :!: :!:
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » vr 21 apr, 2006 20:40

ff gemeten, op hoogte van de traversebouten, aan de voorkant, 11 centimeter boven de grond.

Kan vast wel lager, maar nu lopen mijn wielen al aan in de spatboorden aan de voorkant, lol

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » vr 21 apr, 2006 21:11

Sjongejonge .. tsja dat is ook niet fijn rijden dan of wel? Kan je ineens niet meer sturen zitten je banden tegen de rand van het voorspatbord aan .. het zal je maar gebeuren!
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » vr 21 apr, 2006 21:45

dat gebeurt alleen bij volledig insturen frank.... dan moet je een hele bocht maken wil je dat redden, komt voor... zeker, maar niet constant
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » vr 21 apr, 2006 21:45

Oke gelukkig maar.. heb je ervaring mee? :lol:

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Plaats reactie