Legalisatie gegalvaniseerde chassis
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
LE, ik ben bang dat je naar iets aan het streven bent wat niet haalbaar is. Geen een instantie van de overheid functioneerd naar behoren en hebben een duidelijke richtlijn waar ze volgens werken.
Als je meerdere keren dezelfde vraag steld, dan krijg je meerdere antwoorden. Niet iedere medewerker is op de hoogte van de regelgeving.
Als je je houdt aan de regels zoals hierboven genoemd en je gebruikt een goedgekeurd chassis met bijbehorende documenten en je oude nummer is OK, dan is er niks aan de hand.
De RDW is er niet om auto's van de weg te halen hoor, maar alleen om te controleren of alles klopt.
Tip: Bel het keuringsstation waar je heengaat en vraag de medewerker hoe je het moet doen. Noteer de naam en wanneer je daar voor keuring komt zie ik niet in dat je in de problemen komt.
Als je voor 100% zekerheid wilt gaan, dan kan ik je met 100% zekerheid meegeven dat jouw eend nooit meer de weg op komt.
Als je meerdere keren dezelfde vraag steld, dan krijg je meerdere antwoorden. Niet iedere medewerker is op de hoogte van de regelgeving.
Als je je houdt aan de regels zoals hierboven genoemd en je gebruikt een goedgekeurd chassis met bijbehorende documenten en je oude nummer is OK, dan is er niks aan de hand.
De RDW is er niet om auto's van de weg te halen hoor, maar alleen om te controleren of alles klopt.
Tip: Bel het keuringsstation waar je heengaat en vraag de medewerker hoe je het moet doen. Noteer de naam en wanneer je daar voor keuring komt zie ik niet in dat je in de problemen komt.
Als je voor 100% zekerheid wilt gaan, dan kan ik je met 100% zekerheid meegeven dat jouw eend nooit meer de weg op komt.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Zoals al gezegd is. De originele citroen chassis (kijk maar naar je eigen chassis), de chassis uit Cassis en die van De Graaff hebben allemaal het productienummer erop zitten met een popnagel. Iedereen komt er mee door de keuring. Deze productienummers staan geregistreerd, dus fraude is te achterhalen.
Komen gewoon de keuring door.
Komen gewoon de keuring door.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
- Malle Babbe
- Moderator
- Berichten: 1323
- Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 23:57
- Locatie: Wormer
- Contacteer:
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Om je even uit je dromen te helpen. Dit is een foto van een ORIGINEEL CHASSIS VAN CITROEN. Met dus een productienummer erop gepopnageld. Dit chassis is een kleine 2 jaar geleden zonder problemen door de keuring gekomen. De nu naar mijn weten zeker goedgekeurde chassis (De Graaff en Cassis) hebben dus een zelfde soort productienummer gemonteerd.
Oude originele chassis hadden dit plaatje ook al gepopnageld op deze plek zitten. Kijk maar eens naar je eigen chassis.
Nog een voorbeeld
Deze is ook door de keuring gekomen.
Oude originele chassis hadden dit plaatje ook al gepopnageld op deze plek zitten. Kijk maar eens naar je eigen chassis.
Nog een voorbeeld
Deze is ook door de keuring gekomen.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Verschil TuV chassis' en orginele of De Graaff chassis' is dat de RDW TuV chassis' niet kent en dus niet herkent. Daarom kan dat opgepopte plaatje problemen geven.
Ik heb dit overigens ook al uitgelegd aan de jurist vna de RDW maar hij was (nog) niet overtuigd.
Overigens weet ik dat van de chassis' van Le Fransoze het nummer er rechtstreeks in gehuft is, dus niet op een opgepopt plaatje.
Ik heb dit overigens ook al uitgelegd aan de jurist vna de RDW maar hij was (nog) niet overtuigd.
Overigens weet ik dat van de chassis' van Le Fransoze het nummer er rechtstreeks in gehuft is, dus niet op een opgepopt plaatje.
Afblijven.
-
- Gebruiker
- Berichten: 126
- Lid geworden op: ma 12 mei, 2003 10:42
- Locatie: Mantgum
- Contacteer:
Ah, Punky is nog nooit bij het keuringsstation in Heerenveen geweest! Na een bezoekje aan hun, zal je aan je eigen stelling gaan twijfelen.Punky schreef:De RDW is er niet om auto's van de weg te halen hoor, maar alleen om te controleren of alles klopt.
(Ik ga niet voor niets "helemaal" naar Groningen voor mijn zaken)
- Malle Babbe
- Moderator
- Berichten: 1323
- Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 23:57
- Locatie: Wormer
- Contacteer:
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
En wat is er mis met het stuk uitslijpen waar je oude chassisnummer instaat en dat in je nieuwe chassis lassen? En gewoon weer naar de APK, zonder dat je iets vertelt? Uiteraard wel je gegalvaniseerde chassis even zwart spuiten, en dan zie je alleen dat ie mooi gerestaureerd is, en nog zijn "originele chassis" heeft...
Een quatrelle is het wel!