Ami Super veerpotten

Reparaties, modificaties en onderhoud
catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » do 22 dec, 2005 13:14

Jacobus_XIII schreef:
catscit schreef:draadbussen zitten vastgeroest in de alu tussenstukken?
Keertje flink warmstoken en ze zijn los.
Dat heb ik inderdaad al geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik weet niet of de warmte van hobby gasbrander genoeg is?
Tja, da's altijd een goeie, die dingen kunnen verschrikkelijk vast zitten.
Lang leve aluroest.
Je kunt het proberen met een dikke brander (van zo'n 2 flessen lasapparaat).
Anders het randje waar de bus invalt dunner slijpen. (of de alu tussenstukken doorzagen en nieuwe laten draaien)
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 22 dec, 2005 13:40

catscit schreef:
backfire schreef:als er alu tussenstukken zitten zou ik ook met een hobbybrander oppassen.
want?
omdat ik met mijn hobbybrander alu heb laten smelten. En je weet dat gaat dan in 1 keer.

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » do 22 dec, 2005 15:35

backfire schreef:
catscit schreef:
backfire schreef:als er alu tussenstukken zitten zou ik ook met een hobbybrander oppassen.
want?
omdat ik met mijn hobbybrander alu heb laten smelten. En je weet dat gaat dan in 1 keer.
Die hobby brander wil ik ook!
Alu smelt bij 660 Graden celcius:
http://www.webelements.com/webelements/ ... /heat.html
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » do 22 dec, 2005 15:48

Met een beitel de moeren in 2-en slaan en nieuwe moren (en bussen) er op. dan heb je geen compleet nieuwe veerpotten nodig.
Afblijven.

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » do 22 dec, 2005 16:01

Lelijke Eend schreef:Met een beitel de moeren in 2-en slaan en nieuwe moren (en bussen) er op. dan heb je geen compleet nieuwe veerpotten nodig.
Dat helpt niet als de draadbussen vastzitten aan de schijven met de rubbers (eend) of aan de alu tussenstukken (ami). Want ook al zijn de moeren weg, je krijgt de bussen niet uit de veerptten getrokken omdat de bussen niet kunnen schuiven.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 22 dec, 2005 16:42

catscit schreef:
backfire schreef:
catscit schreef: want?
omdat ik met mijn hobbybrander alu heb laten smelten. En je weet dat gaat dan in 1 keer.
Die hobby brander wil ik ook!
Alu smelt bij 660 Graden celcius:
http://www.webelements.com/webelements/ ... /heat.html
er zijn tegenwoordig hobbybranders welke tot 2350 graden gaan. Ligt aan gasmengels. PS je wil niet weten hoe heet een verfafbrander wordt en dat is maar een elektrische.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 22 dec, 2005 16:45

voorbeeld

Hobbybrander (Skandia)

Een kompleet brandersysteem tot 1800 graden c.

Bosch heteluchtpistool tot 630 graden c.

Hobbybrander van Campingaz, vlamtemp 1750 graden

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » do 22 dec, 2005 16:55

Ik heb zo'n hobby brander op campinggaz, die haalt de 300 graden niet.
Mijn fout, maar die alu dingen zijn behoorlijk klote, ze roesten als gekken als je een keer door de pekel rijdt.
Dus je kunt de groef waar de draadbus invalt dunslijpen, dan komt de draadbus wel los, of de veerpot er tussenuit slijpen. Wel de veren niet beschadigen, gebroken veren is geen pretje
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 22 dec, 2005 16:58

Is het niet een optie om deze van RVS te laten maken? Als TS ze toch gaat slopen dan lijkt me dat een goed alternatief

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » do 22 dec, 2005 18:03

wel erg drastisch, en zwaar! je kunt ze ook gewoon anti roest behandelen...
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 22 dec, 2005 18:41

Ik heb hier ook nog zeewaardig alu liggen, misschien is dat een optie. Is een bepaalde legering bestand tegen zout water. Niet zo zwaar als RVS :)

PS ik weet niet hoe die bus er uit ziet hoor, maar als het een busje is dan maakt die paar honderd gram natuurlijk niets uit. Enige vraag is inderdaad hoe vaak doe je zo'n klusje en is het dan de moeite waard.

fracadiane
Beginner
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: za 11 mar, 2006 20:06
Locatie: groningen

Bericht door fracadiane » zo 2 apr, 2006 14:02

volgens mij heeft de franzose wel de nieuwe veren voor in je veerpot :?:

https://www.franzose.de/shop_produkt.ph ... astendyane
had u besteld?????

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » zo 16 apr, 2006 17:54

nee dus, dit zijn veren voor een 2 cylinder voor.
En jacobus heeft een 4 cylinder.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
Locatie: Wijhe

Bericht door Jacobus_XIII » zo 16 apr, 2006 21:02

catscit schreef:nee dus, dit zijn veren voor een 2 cylinder voor.
En jacobus heeft een 4 cylinder.
Inderdaad, ik moet ami super veerpotten hebben.

Ik hem m'n veerpotten ook lekker aan m'n chassis laten zitten. Het kost nu wat meer werk om de boel schoon te maken, maar ja....

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » zo 16 apr, 2006 21:07

die avo schokbreker die jij hebt, passen die op de dikke super schokbreker pennen?

Ik heb onder de 4 cylinder ami 6 die ik zojuist aan m'n vriendin gedoneert heb (na vele weekenden werk, sukkel die ik ben) nieuwe RECORD schokbrekers zitten van de graaf. Die kan ik er net zo goed onderuit halen want die doen helemaal NIKS.
Ja ik heb ze "ontlucht", 20 keer op en neer bewogen, 400km met de auto gereden en nog steeds deint het ding over de weg als een roeiboot op de oceaan. Erg vervelend als je met 160km/h een polo probeert in te halen (90pk is best lekker). Zal vast niet goed zijn voor het bochtenwerk.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Plaats reactie