123 blue
-
- Gebruiker
- Berichten: 54
- Lid geworden op: do 8 mei, 2003 22:35
- Locatie: Alkmaar
123 blue
Ik vond het volgende op www.citroenz.nl, kan iemand mij meer vertellen over deze nieuwe 123?
123-BLUE - 123ignition blue - the same as above, with vacuumadvance, works with the black 2CV- or blue Visa 2-cylinder ignition coil, complete with new base plate for the double carburettor, for the best performances and even lower fuel consumption - for profis ! - € 210 [/code]
123-BLUE - 123ignition blue - the same as above, with vacuumadvance, works with the black 2CV- or blue Visa 2-cylinder ignition coil, complete with new base plate for the double carburettor, for the best performances and even lower fuel consumption - for profis ! - € 210 [/code]
-
- Gebruiker
- Berichten: 54
- Lid geworden op: do 8 mei, 2003 22:35
- Locatie: Alkmaar
- Duintje
- Moderator
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
- Locatie: Westland
- Contacteer:
Ik heb deze blauwe omdat ik een 123-blue testrijder was/ben.
Eerlijk gezegd merk ik niet veel verschil, maar het is ook altijd moeilijk te vergelijken. Ik rij zelf totaal niet zuinig, trap het pedaal altijd direct tot in de bodem in en rij de ene keer alleen maar bebouwde kom en andere keren weer veel snelweg.
Kortom: het rijdt prima maar of het beter is ?? Theoretisch wel, dus waarom niet.
Installeren is redelijk simpel. Carburateur eraf, kunstofplaatje wisselen en carburateur er weer op. Alleen is het vaak wel zo dat je hele olievulpijp er af moet omdat je anders niet bij de bouten van de carburateur kan komen (tenminste, dat is bij mij zo)
Marcel
Eerlijk gezegd merk ik niet veel verschil, maar het is ook altijd moeilijk te vergelijken. Ik rij zelf totaal niet zuinig, trap het pedaal altijd direct tot in de bodem in en rij de ene keer alleen maar bebouwde kom en andere keren weer veel snelweg.
Kortom: het rijdt prima maar of het beter is ?? Theoretisch wel, dus waarom niet.
Installeren is redelijk simpel. Carburateur eraf, kunstofplaatje wisselen en carburateur er weer op. Alleen is het vaak wel zo dat je hele olievulpijp er af moet omdat je anders niet bij de bouten van de carburateur kan komen (tenminste, dat is bij mij zo)
Marcel
- Duintje
- Moderator
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
- Locatie: Westland
- Contacteer:
Je gaat het vacuum niet vervroegen, maar vervroegen naar aanleding van een vacuum.
Zonder vacuum optie wordt het moment van ontsteken berekent aan de hand van 2 magneetjes die achter de 123 op de nokkenas ronddraaien.
Dit is een redelijk nauwkeurige manier van ontsteken, maar het kan nog nauwkeuriger door het vacuum te maten
Marcel
Zonder vacuum optie wordt het moment van ontsteken berekent aan de hand van 2 magneetjes die achter de 123 op de nokkenas ronddraaien.
Dit is een redelijk nauwkeurige manier van ontsteken, maar het kan nog nauwkeuriger door het vacuum te maten
Marcel
bij een ver geopende gasklep is de druk in de carburateur het laagst. Deze onderdruk gebruiken middels een membraan of een sensor om de ontsteking extra te vervroegen, want dat is gewenst tijdens het optrekken en onder last.
Euhmm, maar dan andersom: minder vervroegen onder last natuurlijk (anti pingel)
Overigens zijn de magneetjes nog steeds nodig, het 'kenveld' wordt nu niet alleen door het toerental bepaald, maar ook door onderdruk in de carb.
B
Euhmm, maar dan andersom: minder vervroegen onder last natuurlijk (anti pingel)
Overigens zijn de magneetjes nog steeds nodig, het 'kenveld' wordt nu niet alleen door het toerental bepaald, maar ook door onderdruk in de carb.
B
Laatst gewijzigd door Bullit op do 13 nov, 2003 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.