Welke onderdelen kan ik allemaal laten galvaniseren?
-
- Gebruiker
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
- Locatie: Ursel, Belgium
Welke onderdelen kan ik allemaal laten galvaniseren?
Ik ben dus op het punt gekoment dat alle oude stukken gestraald zijn enzo.En nu had ik volgende vraag.Welke stukken kan ik allemaal laten galvaniseren? Ik dacht aan:
accuhouder
kachelpotten
ijzeren ding rond de ventilator(heet dit niet koeltunnel?)
motorkapsteun
haak die de motorkap dichthoud
eventueel ook spruitstuk
....
Welke dingen gaan nog(of helemaal niet)?
groet
accuhouder
kachelpotten
ijzeren ding rond de ventilator(heet dit niet koeltunnel?)
motorkapsteun
haak die de motorkap dichthoud
eventueel ook spruitstuk
....
Welke dingen gaan nog(of helemaal niet)?
groet
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
spruitstuk niet doen...
Aan de binnenkant zit een laag(je) koolstof, en daar hecht het zinklaagje niet op. Met als gevolg dat het loskomt.
Is meen ik al ergens een draadje over
zie hier:
KLIKKEN!!!
motorkap steun weer ik niet op dat gaat.
waarom wil jet het verzinken? tegen de roest? of omdat je het mooi vind?
als het tegen de roest is zou ik de motorkapsteun, windhaak enzo allemaal laten, die roesten nooit tot heel zelden...
Aan de binnenkant zit een laag(je) koolstof, en daar hecht het zinklaagje niet op. Met als gevolg dat het loskomt.
Is meen ik al ergens een draadje over
zie hier:
KLIKKEN!!!
motorkap steun weer ik niet op dat gaat.
waarom wil jet het verzinken? tegen de roest? of omdat je het mooi vind?
als het tegen de roest is zou ik de motorkapsteun, windhaak enzo allemaal laten, die roesten nooit tot heel zelden...
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Gebruiker
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
- Locatie: Ursel, Belgium
ja,bij mij is er geen een onderdeel dat niet helemaal geroest is
Ik boeld niet een motorsteun,maar de stang die de motorkap omhooghoud als ze open staat. Kleppendeksels horen ook niet te roesten,maar de mijne zijn zo roestig als het maar kan...
Ik doe het vooral als bescherming tegen roest,maar het is natuurlijk ook mooi.Nog een optie is poedercoaten,maar dat is verschrikkelijk duur...


In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
maar toch..Punky schreef:Ik doelde eerder op dat blikwerk Tom.
blikwerk? le heeft zijn koeltunnel laten doen, die is niet scheel volgens mij (of hij was het, en is na het verzinken recht getrokken)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Gebruiker
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
- Locatie: Ursel, Belgium
en is er aan probleem met de kachelpotten? Zit daar iets in dat niet verzinkt mag worden?En hoe ga ik hiervoor te werk?En is het een goed idee van de draagarmen en assen te galvaniseren?
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Praat eens met Duck Service, die heeft al heel veel gedaan.
Wat in ieder geval al gedaan is is de koeltunnel, volgens mij warmtewisselaars nog niet, plaatwerk over het algemeen kan allemaal gegalvaniseerd worden.
nadeel, je moet het goed schuren, daarna speciale primer gebruiken om lak weer te laten zitten.
Wat in ieder geval al gedaan is is de koeltunnel, volgens mij warmtewisselaars nog niet, plaatwerk over het algemeen kan allemaal gegalvaniseerd worden.
nadeel, je moet het goed schuren, daarna speciale primer gebruiken om lak weer te laten zitten.
-
- Gebruiker
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
- Locatie: Ursel, Belgium
-
- Gebruiker
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
- Locatie: Ursel, Belgium
vandaag alle stukken bekeken en opzij gelegde wat gagalvaniseerd moet wordenHet wordt:
Motorkapsteun
haak om motorkap dicht te houden
Bevestiging voorbumpers(die twee dingen die aan het chassis gaan hangen)
Accuhouder+Beugel die de accu vasthoud
Blik dat dynamo afschermt
ijzer om dynamo in hoogte te verstellen
graag ook het spruitstuk en de kachelpotten.(weet nog steeds niet als dit mogelijk is)
koeltunnel
nog wat klein grut dat roestig is
Iemand nog tips van voorbehandeling of wat wel en wat niet mogelijk is?
grtz
Motorkapsteun
haak om motorkap dicht te houden
Bevestiging voorbumpers(die twee dingen die aan het chassis gaan hangen)
Accuhouder+Beugel die de accu vasthoud
Blik dat dynamo afschermt
ijzer om dynamo in hoogte te verstellen
graag ook het spruitstuk en de kachelpotten.(weet nog steeds niet als dit mogelijk is)
koeltunnel
nog wat klein grut dat roestig is
Iemand nog tips van voorbehandeling of wat wel en wat niet mogelijk is?
grtz
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!