Welke onderdelen kan ik allemaal laten galvaniseren?

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
Locatie: Ursel, Belgium

Welke onderdelen kan ik allemaal laten galvaniseren?

Bericht door 2cv6spécial » wo 19 apr, 2006 14:17

Ik ben dus op het punt gekoment dat alle oude stukken gestraald zijn enzo.En nu had ik volgende vraag.Welke stukken kan ik allemaal laten galvaniseren? Ik dacht aan:

accuhouder
kachelpotten
ijzeren ding rond de ventilator(heet dit niet koeltunnel?)
motorkapsteun
haak die de motorkap dichthoud
eventueel ook spruitstuk
....

Welke dingen gaan nog(of helemaal niet)?

groet
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 19 apr, 2006 15:12

waarom zou je dat willen?

motersteun kost 3 euro
de koeltunnel en de kachelpotten is wel een idee

maar de rest daar gebeurd niks mee qua roest

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » wo 19 apr, 2006 15:37

spruitstuk niet doen...

Aan de binnenkant zit een laag(je) koolstof, en daar hecht het zinklaagje niet op. Met als gevolg dat het loskomt.
Is meen ik al ergens een draadje over
zie hier:
KLIKKEN!!!

motorkap steun weer ik niet op dat gaat.

waarom wil jet het verzinken? tegen de roest? of omdat je het mooi vind?
als het tegen de roest is zou ik de motorkapsteun, windhaak enzo allemaal laten, die roesten nooit tot heel zelden...
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 19 apr, 2006 15:54

nee die breken hoogstens af, vouwen dubbel of laten je motorkap spontaan los :lol:

2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
Locatie: Ursel, Belgium

Bericht door 2cv6spécial » wo 19 apr, 2006 17:35

ja,bij mij is er geen een onderdeel dat niet helemaal geroest is :? Ik boeld niet een motorsteun,maar de stang die de motorkap omhooghoud als ze open staat. Kleppendeksels horen ook niet te roesten,maar de mijne zijn zo roestig als het maar kan... :( Ik doe het vooral als bescherming tegen roest,maar het is natuurlijk ook mooi.Nog een optie is poedercoaten,maar dat is verschrikkelijk duur...
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 19 apr, 2006 21:00

Houdt er ook rekening mee dat door verzinken onderdelen verhit worden en wat van vorm kunnen veranderen, iets wat de pasvorm weer niet te goede komt. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » wo 19 apr, 2006 21:03

wahahaha
een kromgetrokken motorkapsteun...
:lol:
is je motorkap verlaagd in geopende stand :lol:

is weer eens wat anders ;)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 19 apr, 2006 21:16

Ik doelde eerder op dat blikwerk Tom. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » wo 19 apr, 2006 21:21

Punky schreef:Ik doelde eerder op dat blikwerk Tom. :wink:
maar toch..

blikwerk? le heeft zijn koeltunnel laten doen, die is niet scheel volgens mij (of hij was het, en is na het verzinken recht getrokken)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
Locatie: Ursel, Belgium

Bericht door 2cv6spécial » wo 19 apr, 2006 21:40

en is er aan probleem met de kachelpotten? Zit daar iets in dat niet verzinkt mag worden?En hoe ga ik hiervoor te werk?En is het een goed idee van de draagarmen en assen te galvaniseren?
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » wo 19 apr, 2006 22:16

Praat eens met Duck Service, die heeft al heel veel gedaan.

Wat in ieder geval al gedaan is is de koeltunnel, volgens mij warmtewisselaars nog niet, plaatwerk over het algemeen kan allemaal gegalvaniseerd worden.
nadeel, je moet het goed schuren, daarna speciale primer gebruiken om lak weer te laten zitten.
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
Locatie: Ursel, Belgium

Bericht door 2cv6spécial » do 20 apr, 2006 19:46

eens alles gagalvaniseerd is,komt er geen lak meer op,vind het niet mis het zinkkleur..Alles naar de straler brengen,en dan galvaniseren..
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!

2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
Locatie: Ursel, Belgium

Bericht door 2cv6spécial » za 22 apr, 2006 00:30

vandaag alle stukken bekeken en opzij gelegde wat gagalvaniseerd moet wordenHet wordt:

Motorkapsteun
haak om motorkap dicht te houden
Bevestiging voorbumpers(die twee dingen die aan het chassis gaan hangen)
Accuhouder+Beugel die de accu vasthoud
Blik dat dynamo afschermt
ijzer om dynamo in hoogte te verstellen
graag ook het spruitstuk en de kachelpotten.(weet nog steeds niet als dit mogelijk is)
koeltunnel
nog wat klein grut dat roestig is

Iemand nog tips van voorbehandeling of wat wel en wat niet mogelijk is?

grtz
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 22 apr, 2006 11:28

voorbehandeling, alles goed ontvetten. Voor de rest wordt t meestal gestraald door het berijf dat ook doet galvaniseren.

Plaats reactie