carterontluchting sportluchtfilter oilcatchtank
hey reves
een klein vraagje ik was van plan om ook kelk met (dyane) turbo erop te zetten. Maar zoals jij het hebt heeft j efilter toch weinig zin niet ? je blaast er zeer veel lucht door die het filterelement zelf niet tegen komt ? want kelk heeft alleen opzij filterelement toch ?
Ik was van plan om bakje over kelk t emaken en op dit bakje turboslangetje te laten toekomen.
Nu momenteel rij ik zonder iets van filter hoor en dit al 20 000 km zonder probs.
greets robin
Hopenlijk tot op de waggel allemaal ?
een klein vraagje ik was van plan om ook kelk met (dyane) turbo erop te zetten. Maar zoals jij het hebt heeft j efilter toch weinig zin niet ? je blaast er zeer veel lucht door die het filterelement zelf niet tegen komt ? want kelk heeft alleen opzij filterelement toch ?
Ik was van plan om bakje over kelk t emaken en op dit bakje turboslangetje te laten toekomen.
Nu momenteel rij ik zonder iets van filter hoor en dit al 20 000 km zonder probs.
greets robin
Hopenlijk tot op de waggel allemaal ?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
totdat een auto voor je door een zand berm heen jaagtrobin2cv schreef:
Nu momenteel rij ik zonder iets van filter hoor en dit al 20 000 km zonder probs.
greets robin
Hopenlijk tot op de waggel allemaal ?
trouwens, wel mooi systeem, zo'n filter ... iemand ervaring? met geluid e.d.
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Een openfilter zal een mooier aanzuiggeluidje geven, dan eentje die ingepakt is.
Ik vraag me af wat het verschil zou zijn tussen een ingepakt openluchtfilter met slang en een origineel filter met turbo-tube?
Ik denk dat het qua geluid ed niet zoveel scheelt. Hangt een beetje van de behuizing af.
Voor de prestaties hoef je het sowieso niet te doen lijkt me.
Ik vraag me af wat het verschil zou zijn tussen een ingepakt openluchtfilter met slang en een origineel filter met turbo-tube?
Ik denk dat het qua geluid ed niet zoveel scheelt. Hangt een beetje van de behuizing af.
Voor de prestaties hoef je het sowieso niet te doen lijkt me.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Het zit erin. Na een proefritje ook nog, dus ik heb er wel vertrouwen in. Hij leek wat beter op het gas te reageren. Leek me ook wel logisch, want ik heb ook het vieze luchtfilter vervangen door een schoon (olievrij) exemplaar.
Van de week eens kijken of ik zo de APK door kan komen???
grote foto's op: mijn photosite
Van de week eens kijken of ik zo de APK door kan komen???
grote foto's op: mijn photosite
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
MOOI MOOI MOOI !!!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
Filter zit ook nog binnen in het powerfilter op de plek waar die buis in uit komt. Het is geen open verbindinghey reves
een klein vraagje ik was van plan om ook kelk met (dyane) turbo erop te zetten. Maar zoals jij het hebt heeft j efilter toch weinig zin niet ? je blaast er zeer veel lucht door die het filterelement zelf niet tegen komt ? want kelk heeft alleen opzij filterelement toch ?
Zoals je kan zien op deze afbeelding.
©COPYWRIGHT
Niets uit deze publicaties mag worden verveelvoudigd door middel van digitale technieken,druk,microfilm,of op welke andere wijze dan ook.
Niets uit deze publicaties mag worden verveelvoudigd door middel van digitale technieken,druk,microfilm,of op welke andere wijze dan ook.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
prachtig mooi! zo ga ik het ook bouwen
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
inderdaad reves ziet er goed uit zo en voorkomt inderdaad een hoop werk om een behuizing te maken.
wel ik vreesde ook een beetje voor het zand maar ik rij ook wel door stoffige wegen en zandwegen en nog geen probleem nu de dag dat het vast zit omwille van zand zal ik woest zijn op mijn eigen.
greets robin
wel ik vreesde ook een beetje voor het zand maar ik rij ook wel door stoffige wegen en zandwegen en nog geen probleem nu de dag dat het vast zit omwille van zand zal ik woest zijn op mijn eigen.
greets robin
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
Met zo'n fi;lter als revers hoef je niet echt bang te zijn voor zand want hij filtert toch de lucht naar de motor wel is ut aante raden om je filter elke 5000km schoon te maken en weer in te vetten met speciale olie!! (maar ik heb ut altijd schoongemaakt en daarna ingespoten met WD40 werkt ook heel goed!!)
Maar ziet er allemaal wel heel ,mooi uit trouwens!!
Maar ziet er allemaal wel heel ,mooi uit trouwens!!
2cv Vert Bambou '79
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
Hey Punky, dat ziet er strak uit man.
Dringend tijd dat ik ook zoiets ga maken.
Als je slang aansluiting onderop maakt of laag op de zijkant dan kan de olie ook terug het carter in lopen. Als je olievulpijp in goede staat is is dit niet nodig, want dan zal er nauwelijks olie in het blikje lopen.
Dringend tijd dat ik ook zoiets ga maken.
Als je slang aansluiting onderop maakt of laag op de zijkant dan kan de olie ook terug het carter in lopen. Als je olievulpijp in goede staat is is dit niet nodig, want dan zal er nauwelijks olie in het blikje lopen.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Heb ik wel ff aan gedacht, maar was ook meer werk en was bang dat de vulpijp dan helemaal snel vertopt raakt.
Blikje is er zo af en kun je dan omkiepen in je vulpijp.
Zal niet zo vaak hoeven. 1x per jaar ofzo een keertje cleanen en filtertje schoonmaken.
Blikje is er zo af en kun je dan omkiepen in je vulpijp.
Zal niet zo vaak hoeven. 1x per jaar ofzo een keertje cleanen en filtertje schoonmaken.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
echt mooi bedacht!! complimenten
Toch simpel!, maar kom er maar eens op... en nog netjes ook zo
Toch simpel!, maar kom er maar eens op... en nog netjes ook zo
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/