carterontluchting sportluchtfilter oilcatchtank

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » vr 28 apr, 2006 22:52

hey reves
een klein vraagje ik was van plan om ook kelk met (dyane) turbo erop te zetten. Maar zoals jij het hebt heeft j efilter toch weinig zin niet ? je blaast er zeer veel lucht door die het filterelement zelf niet tegen komt ? want kelk heeft alleen opzij filterelement toch ?
Ik was van plan om bakje over kelk t emaken en op dit bakje turboslangetje te laten toekomen.

Nu momenteel rij ik zonder iets van filter hoor en dit al 20 000 km zonder probs.
greets robin
Hopenlijk tot op de waggel allemaal ?

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 29 apr, 2006 00:20

Zoiets bedoel je dus:

Afbeelding
Afbeelding
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » za 29 apr, 2006 09:51

robin2cv schreef:
Nu momenteel rij ik zonder iets van filter hoor en dit al 20 000 km zonder probs.
greets robin
Hopenlijk tot op de waggel allemaal ?
:!: :roll: totdat een auto voor je door een zand berm heen jaagt :?


trouwens, wel mooi systeem, zo'n filter ... iemand ervaring? met geluid e.d.
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 29 apr, 2006 10:31

Een openfilter zal een mooier aanzuiggeluidje geven, dan eentje die ingepakt is.
Ik vraag me af wat het verschil zou zijn tussen een ingepakt openluchtfilter met slang en een origineel filter met turbo-tube?

Ik denk dat het qua geluid ed niet zoveel scheelt. Hangt een beetje van de behuizing af.
Voor de prestaties hoef je het sowieso niet te doen lijkt me. :lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 29 apr, 2006 13:19

Het zit erin. Na een proefritje ook nog, dus ik heb er wel vertrouwen in. Hij leek wat beter op het gas te reageren. Leek me ook wel logisch, want ik heb ook het vieze luchtfilter vervangen door een schoon (olievrij) exemplaar.

Van de week eens kijken of ik zo de APK door kan komen??? :roll:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

grote foto's op: mijn photosite
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » za 29 apr, 2006 18:46

MOOI MOOI MOOI !!! :D
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » za 29 apr, 2006 20:20

Ja ziet er idd heeeeel goed uit! Lekker strak..

Ik denk dat je wel door de apk komt :D..

Succes!

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Revers99
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 10 apr, 2006 16:39
Locatie: Drachten

Bericht door Revers99 » za 29 apr, 2006 22:33

hey reves
een klein vraagje ik was van plan om ook kelk met (dyane) turbo erop te zetten. Maar zoals jij het hebt heeft j efilter toch weinig zin niet ? je blaast er zeer veel lucht door die het filterelement zelf niet tegen komt ? want kelk heeft alleen opzij filterelement toch ?
Filter zit ook nog binnen in het powerfilter op de plek waar die buis in uit komt. Het is geen open verbinding :D
Afbeelding
Zoals je kan zien op deze afbeelding.
©COPYWRIGHT
Niets uit deze publicaties mag worden verveelvoudigd door middel van digitale technieken,druk,microfilm,of op welke andere wijze dan ook.

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » zo 30 apr, 2006 11:16

prachtig mooi! zo ga ik het ook bouwen :D
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » zo 30 apr, 2006 14:03

inderdaad reves ziet er goed uit zo en voorkomt inderdaad een hoop werk om een behuizing te maken.

wel ik vreesde ook een beetje voor het zand maar ik rij ook wel door stoffige wegen en zandwegen en nog geen probleem nu de dag dat het vast zit omwille van zand zal ik woest zijn op mijn eigen. :)

greets robin

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » zo 30 apr, 2006 21:28

Met zo'n fi;lter als revers hoef je niet echt bang te zijn voor zand want hij filtert toch de lucht naar de motor wel is ut aante raden om je filter elke 5000km schoon te maken en weer in te vetten met speciale olie!! (maar ik heb ut altijd schoongemaakt en daarna ingespoten met WD40 werkt ook heel goed!!)

Maar ziet er allemaal wel heel ,mooi uit trouwens!!
2cv Vert Bambou '79

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » zo 30 apr, 2006 22:59

Hey Punky, dat ziet er strak uit man.
Dringend tijd dat ik ook zoiets ga maken.
Als je slang aansluiting onderop maakt of laag op de zijkant dan kan de olie ook terug het carter in lopen. Als je olievulpijp in goede staat is is dit niet nodig, want dan zal er nauwelijks olie in het blikje lopen.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 30 apr, 2006 23:08

Heb ik wel ff aan gedacht, maar was ook meer werk en was bang dat de vulpijp dan helemaal snel vertopt raakt.

Blikje is er zo af en kun je dan omkiepen in je vulpijp. :lol:
Zal niet zo vaak hoeven. 1x per jaar ofzo een keertje cleanen en filtertje schoonmaken.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

etjen
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 129
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 14:40
Locatie: nederland

Bericht door etjen » ma 1 mei, 2006 16:30

Kijk eens aan! Dank voor je duidelijke foto's Punky!!!
stop de yuppieficatie van de 2cv! DIY

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » ma 1 mei, 2006 17:06

echt mooi bedacht!! complimenten

Toch simpel!, maar kom er maar eens op... en nog netjes ook zo 8)
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Plaats reactie