Wasstraat of handwas

Alles in, over, rond en op de koets.
Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Frank Deusjevoo » ma 24 apr, 2006 10:11

Oke, maar de regering wilde dat hier ook invoeren. Maar dat zal wel niet doorgegaan zijn.. gelukkig niet! Ach ja en anders poetsen we toch lekker op de oprit? :D

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » ma 24 apr, 2006 19:45

Hey mensen, ben er weer!

Ach.... en wat zou de kans zijn dat je betrapt wordt? k doe wel meer dingen die stikt genomen niet mogen.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

inmijneendje
Moderator
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » ma 24 apr, 2006 20:05

In NL/B mogen we onze Eend/Geit nog gewoon op straat wassen.
Dit is niet helemaal waar, in somige gemeentes (vooral nieuwbouw wijken) is het verboden om auto's te wassen op straat. Dit in verband met het verbeterd rioolstelsel wat ze hebben liggen, dat houdt in dat het water uit de lucht (regenwater) rechtstreeks terug moet in de grond, dus die putten langs de weg waar het regen water in loopt (en dus ook het water waar je je auto mee wast) zit aangesloten op een sloot of via buizen met gaten waardoor het water terug kan zakken in de grond. Een goed voorbeeld van een wijk is oude rijn in Utrecht. In oudere wijken ligt maar een riool stelsel en gaat alles naar de zuivering en kan het dus geen kwaad.

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Transat » ma 24 apr, 2006 21:02

Hé, dat wist ik nog niet inmijneendje. Ben ik blij dat ze hier nog zo'n lekker ongescheiden riool hebben. :D Enne.....:
Frank Deusjevoo schreef:Ach ja en anders poetsen we toch lekker op de oprit? :D

Frank
:? Heb je weleens een oprit gezien in Amsterdam? :lol:

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Frank Deusjevoo » ma 24 apr, 2006 22:32

Nee, maar hier heeft iedereen er wel 1 waar ze meestal wel 2 auto's kwijt kunnen. Even ervanuitgaan van de gemiddelde mens hier, dan heeft het grootste deel toch wel een oprit of een garage oid, neem ik aan :D..

Frank

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » ma 24 apr, 2006 23:35

Transat schreef:Hé, dat wist ik nog niet inmijneendje. Ben ik blij dat ze hier nog zo'n lekker ongescheiden riool hebben. :D Enne.....:
Frank Deusjevoo schreef:Ach ja en anders poetsen we toch lekker op de oprit? :D

Frank
:? Heb je weleens een oprit gezien in Amsterdam? :lol:
Nou in Gein heb je geen oprit, wel gewone parkeerplaatsen zoals bij de meeste rijtjeshuizen aan een woonerf. En wat verder uit de buurt heb je in Diemen etc etc etc ook wel opritten hoor. Oja en in Noord, waar mijn tante woont, zie ik ook heel vaak mensen hun auto wassen op de zondag. Bovendien kun je bij een tankstation ook wel terecht.........
MyAmi Spring Break

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door j b » di 25 apr, 2006 07:26

en dan heb je in nog nieuwere wijken het verbetergescheiden rioolstelsel. zoals de naam als zegt is het gescheiden rioolstelsel verbeterd en wel op het punt van het direct losen op het open water. de eerste paar mm van het regenwater die valt tijdens een buis wordt wel gewoon afgwvoerd op het vuilwater riool. dit omdat er na verloop van tijd een hoop rotzooi op de weg ligt (van auto's, overactieve onkruidbestrijders enz) en dit in de eerste paar mm meegevoerd wordt. en kun je je auto gewoon weer wassen en alles lozen op straat.

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » za 29 apr, 2006 13:48

Hehe, ik heb woensdag [ :shock: dat is ook al vier dagen geleden] lekker de auto gewassen met Biologisch afbreekbare was- en poetsmiddelen, en op de oprit dus ik ben helemaal legaal bezig geweest!
MyAmi Spring Break

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » za 29 apr, 2006 18:44

JA van de week nog weer even de vliegen eraf boenen enzo ... hij moet zaterdag natuurlijk wel glimmen 8) 8)
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Frank Deusjevoo » za 29 apr, 2006 19:31

Hey ga je ook naar Citromobiel Thomaaas?

Frank

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » ma 8 mei, 2006 21:56

Ik zou eerst wel, maar moest opeens werken. Helaas, want ik had al tussen neus en lippen afgesproken, dat als de Charleston door de keuring heen kwam met verotte bodem, dat we 'm dan zouden uitlaten. Hij is wel door de keuring dus we moeten m nog uitlaten. wordt ff naar duitsland denk ik, doen we ook wat aan die bodem :lol:
MyAmi Spring Break

Plaats reactie