contactpunten stellen volgens contacthoek
Re: Contacthoekmeter
Ja zeg, zit ik daar net op een heel verhaal volgens de ouderwetse manier te typen, (stoekende motor) kan het dus ook heel anders.Gerard Maas schreef:Je sluit de draadjes van de meter aan op de draad die naar de punten gaat en aan massa
Je poets de nieuwe puntjes schoon (zit altijd een vet laagje op als bescherming)
Je monteerd ze in ca.de oude stand(di.meestal in het huisje te zien)
dan de ontsteking weer op de motor en starten,Dan stel je de punten daaied af op 52°
dan kan het nokje nog iets slijten.Daarna het desel erop en met pen en gat de vroegste
van de 2 nokken optijd zetten.Boutjes goed vast en klaar ben je en de puntjes zijn niet
meer aangeaakt.
Ach ik heb nog luminition in mijn eend. Da's zeg maar de voorloper van de 123. Pas als mijn vervroegingsgewichtjes het niet meer doen ga ik wel over op de 123.
Daniel
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen
Al je antwoorden op je vragen