Dynamo advies gevraagd!
- Daffy
- Super eendkenner
- Berichten: 333
- Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 07:40
- Locatie: Papendrecht
- Contacteer:
Voordat je aan dde koolborstels gaat beginnen, kijk eerst even of er geen ( kapot) zekeringplaatje achter het draadje van de B+ zit.
De dynamo heeft de accu toen deze leeg was maximaal moeten laden , waardoor het zekeringplaatje nog wel eens kapot gaat.
Zeker als de wegenwacht zijn kabels er te lang heeft laten opzitten , waardoor jou dynamootje ook nog eens zijn accu's heeft moeten laden.
Daffy
De dynamo heeft de accu toen deze leeg was maximaal moeten laden , waardoor het zekeringplaatje nog wel eens kapot gaat.
Zeker als de wegenwacht zijn kabels er te lang heeft laten opzitten , waardoor jou dynamootje ook nog eens zijn accu's heeft moeten laden.
Daffy
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
heeft iemand enig idee hoeveel Volt een goede dynamo moet leveren ???
op pagina 1 van dit topic stond iets van 30 V.....
dan is de mijne dus aan vervanging toe!! 'k heb al een tidje problemen vandaar
maar als iemand weet hoeveel dit ongeveer moet wezen

op pagina 1 van dit topic stond iets van 30 V.....

maar als iemand weet hoeveel dit ongeveer moet wezen


2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
- Daffy
- Super eendkenner
- Berichten: 333
- Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 07:40
- Locatie: Papendrecht
- Contacteer:
De laadspanning is afhankelijk van de conditie van de accu.
Is de accu ontladen en de platen in goede conditie dan zal de laadSPANNING ( voltage) laag zijn (tussen 12,7 en 13,5 volt) en de laadstroom ( amperage) hoog. ( maximaal het max. laadvermogen van de dynamo)
Het voltage en het amperage zijn omgekeerd evenredig.
Is de accu goed geladen en de platen in goede conditie , dan is het laadAMPERAGE 0 tot 1 ampere, en het laadVOLTAGE (spanning)maximaal 14,7 volt.
Dit alles is van toepassing met uitgeschakelde verbruikers.
Daffy
Is de accu ontladen en de platen in goede conditie dan zal de laadSPANNING ( voltage) laag zijn (tussen 12,7 en 13,5 volt) en de laadstroom ( amperage) hoog. ( maximaal het max. laadvermogen van de dynamo)
Het voltage en het amperage zijn omgekeerd evenredig.
Is de accu goed geladen en de platen in goede conditie , dan is het laadAMPERAGE 0 tot 1 ampere, en het laadVOLTAGE (spanning)maximaal 14,7 volt.
Dit alles is van toepassing met uitgeschakelde verbruikers.
Daffy
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
dank je !! komt wel aardig over een met mijn probleem...
mijn accu is behoorlijk gauw weer ontladen steeds! als ik hem aan de lader zet geeft m´n voltmeter de dag erop 14,2 V aan dus dynamo laadt weinig bij.. als ik poosje rij zakt de meter tot 13,8 V ongeveer...
nu krijg ik problemen met toerenteller die gaat springen, en startmotor die slecht rond wil! dynamo kapot
mijn accu is behoorlijk gauw weer ontladen steeds! als ik hem aan de lader zet geeft m´n voltmeter de dag erop 14,2 V aan dus dynamo laadt weinig bij.. als ik poosje rij zakt de meter tot 13,8 V ongeveer...
nu krijg ik problemen met toerenteller die gaat springen, en startmotor die slecht rond wil! dynamo kapot

2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Addicted user
- Berichten: 5837
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
kapot of borstels versleten, borstels zijn maar 10 euro of zo.
PS die 14+V is dus na de gelijkrichter. Een dynamo kan wel degelijk 30V leveren, Wat een Dynamo kan nog wel meer leveren, alleen praten we dan wel over de wisselspanning.
Nu vermoed ik dat de Visa met een veldspoel werkt en regelt de veldspoel de max te leveren wisselspanning aan de gelijkrichter. Dus alleen als je de veldspoel rechstreeks op de accu aansluit kun je een extreem hoog voltage krijgen. Nu weet ik niet of de spanningsregelaar van een visa te regelen is, maar dit zou ook een optie kunnen zijn.
PS die 14+V is dus na de gelijkrichter. Een dynamo kan wel degelijk 30V leveren, Wat een Dynamo kan nog wel meer leveren, alleen praten we dan wel over de wisselspanning.
Nu vermoed ik dat de Visa met een veldspoel werkt en regelt de veldspoel de max te leveren wisselspanning aan de gelijkrichter. Dus alleen als je de veldspoel rechstreeks op de accu aansluit kun je een extreem hoog voltage krijgen. Nu weet ik niet of de spanningsregelaar van een visa te regelen is, maar dit zou ook een optie kunnen zijn.
Mijn dynamo pompte gewoon wel iets van 25v door mijn electro circuit, toen mijn spanningsregelaar het niet meer deed.backfire schreef:Een dynamo kan wel degelijk 30V leveren, Wat een Dynamo kan nog wel meer leveren, alleen praten we dan wel over de wisselspanning.
Dat vonden mijn Philips BlueVisions leuk voor een korte tijd

Er kwam behoorlijk wat licht uit


Werd toen toch maar tijd voor een nieuwe spanningsregelaar, verder geen andere schade opgelopen.
©COPYWRIGHT
Niets uit deze publicaties mag worden verveelvoudigd door middel van digitale technieken,druk,microfilm,of op welke andere wijze dan ook.
Niets uit deze publicaties mag worden verveelvoudigd door middel van digitale technieken,druk,microfilm,of op welke andere wijze dan ook.