eerst primer of plamuren?
eerst primer of plamuren?
Wat is nou de volgorde bij een roestplek met deukje: eerst kaalschuren dan primer dan plamuren en dan weer primer, of kaalschuren dan plamuren dan primer? en wat voor plamuur, 2 componenten?
groet willem
groet willem
-
- Moderator
Eventueel uitdeuken, kaalschuren (P80), ontvetten, plamuren (2 componenten), strakschuren (P180), primer/filler, strakschuren (eventueel blokken), stofvrij maken, ontvetten, kleur blazen.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Addicted user
- Contacteer:
enige wat ik hier aan kan toevoegen is dat ik na plamuur laagje fosfaatprimer er op zet en dan na de primer/filler zelf nog een keer primer zou doen en naschuren met 400. Maar dat is een persoonlijke (lees meer werk) keuze.
Zoals Nosepicker in ieder geval vermeld, nooit plamuur over primer, laat op den duur los.
Zoals Nosepicker in ieder geval vermeld, nooit plamuur over primer, laat op den duur los.
Ik heb aluminium-plamuur gebruikt, dat kan toch ook? Maar wel blank op de plaat, geeft me niet een fijngevoel (roest enzo) maarja het hoort zo...backfire schreef:Tenmiste als ik over plamuur praat dan heb ik het over 2K polyesterplamuur.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Addicted user
- Contacteer:
@Steffan wat is jouw definitie van autoplamuur? Is dat van die plamuur die in een tube zit?
@Citroel, Aluplamuur? bestaat dat tegenwoordig ook al. Als het Aluplamuur is zal er een soort zuur in zitten om de toplaag aan te vreten en zodoende hechting te krijgen. Dus ik weet niet of dat dan wel zo verstandig is om op ijzer te gebruiken. Je weet dat ALu van nature een beschermende oxidelaag vormt, iets wat je van ijzer niet kunt zeggen
@Citroel, Aluplamuur? bestaat dat tegenwoordig ook al. Als het Aluplamuur is zal er een soort zuur in zitten om de toplaag aan te vreten en zodoende hechting te krijgen. Dus ik weet niet of dat dan wel zo verstandig is om op ijzer te gebruiken. Je weet dat ALu van nature een beschermende oxidelaag vormt, iets wat je van ijzer niet kunt zeggen
-
- Addicted user
- Contacteer:
d8 ik al, is alleen om krasjes en oneffenheden mee weg te werken.
Autoplamuur is bij uitstek geschikt voor het wegwerken van overgebleven krasjes en beschadigingen voor het overspuiten van auto's en boten
dit staat in de handleiding.
Voor een spiegelgladde afwerking van Alabastine
Polyesterplamuur (Autoplamuur vult alle overgebleven
krasjes en plamuurgaatjes).
Dus na gebruik van je 2k plamuur. Zie het meer als filler.
Autoplamuur is bij uitstek geschikt voor het wegwerken van overgebleven krasjes en beschadigingen voor het overspuiten van auto's en boten
dit staat in de handleiding.
Voor een spiegelgladde afwerking van Alabastine
Polyesterplamuur (Autoplamuur vult alle overgebleven
krasjes en plamuurgaatjes).
Dus na gebruik van je 2k plamuur. Zie het meer als filler.