power tube

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » za 20 mei, 2006 17:45

:D


zeker wel als het werkt! 't is dus eigenlijk een soort van turbo :roll:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » za 20 mei, 2006 17:47

charleston tuning schreef: 't is dus eigenlijk een soort van turbo :roll:
jep
het is een mechanische turbo zoals men zegt
vroem vroem

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » za 20 mei, 2006 18:05

niet om het een of het ander, maar een compressor aandrijven vraagt vermogen ;)
levert ook vermogen op...

tis bij een eendenblok denk ik de vraag of de compressor het verloren vermogen goed kan maken..
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » za 20 mei, 2006 18:48

flusc schreef:
charleston tuning schreef: 't is dus eigenlijk een soort van turbo :roll:
jep
het is een mechanische turbo zoals men zegt
:wink:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » za 20 mei, 2006 18:54

ja...

een compressor wordt altijd met een riem aangedreven...
dus vermogen om dat ding rond te krijgen is er ook altijd nodig.

bij een turbo maak je gebruik van de uitlaatgassen, vraagt geen tot weinig vermogen
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » za 20 mei, 2006 19:10

wat is er dan moeilijker aan een turbo dan een compressor??
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » za 20 mei, 2006 19:12

hoebedoellu?

in werking ofzo?
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 20 mei, 2006 21:24

Ik vraag me af of je met een eend een beetje druk op kunt bouwen voor een fatsoenlijke turbo?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » za 20 mei, 2006 21:54

kleine turbo nemen ;)

als je de uitlaat naar de turbo zo kort mogelijk houdt moet het te doen zijn...
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » zo 21 mei, 2006 10:49

Tom Duckpower schreef:kleine turbo nemen ;)

als je de uitlaat naar de turbo zo kort mogelijk houdt moet het te doen zijn...
naar eigen ondervinding ( in een subaru) is er relatief weinig vermogen nodig om die turbine aan te drijven ivm het vermogen dat je er mee wint.

dus ben ik op zoek naar een riemgedreven turbine :D

mijn turbo project is go!
vroem vroem

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 21 mei, 2006 10:51

ja hoor is te doen, er zjn er meerdere voor geweest.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 21 mei, 2006 10:57

een riemgedreven turbo noemen ze een compressor :lol:

ff voor de duidelijkheid, verschil met een compressor en turbo is eenvoudig, turbo wordt aangedreven door restenergie van de uitlaatdruk, compressor wordt aangedreven door de krukas. Beide hebben hetzelfde effect, behalve dat een compressor geen turb-gat probleem heeft, dus het even doodvallen van vermogen. Verder wordt een turbo vele malen heter dan een compressor. Als je een turbo zo afstelt dat de turbo maar minimaal hulp verleent, kun je er in theorie zelfs een zuinigere motor mee maken, natuurlijk doet niemand dat ;)

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » zo 21 mei, 2006 15:18

en niet vergeten te melden dat een turbo met name bij hoge toeren werkt..
een compressor bij lage toeren.

VW heeft nu een 1.4 TSi blokje. En een compressor, en een turbo. 170pk heeft dat dingetje..

is het niet ook zo dat een turbo meer vermogen dan koppel oplevert? Een compressor levert daarinrtegen meer koppel dan vermogen... of heb ik dat verkeerd?
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » zo 21 mei, 2006 17:06

Tom Duckpower schreef:en niet vergeten te melden dat een turbo met name bij hoge toeren werkt..
een compressor bij lage toeren.

VW heeft nu een 1.4 TSi blokje. En een compressor, en een turbo. 170pk heeft dat dingetje..

is het niet ook zo dat een turbo meer vermogen dan koppel oplevert? Een compressor levert daarinrtegen meer koppel dan vermogen... of heb ik dat verkeerd?
daar weet ik geen sikkepit van maar dat komt mss nog wel
weet soms iemand waar ik een compressor kan halen :D
vroem vroem

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » zo 21 mei, 2006 21:43

compressor haal je van ebay. er zijn auto's waar ze aan de lopende band vervangen worden (mini geloof ik?). wel eens van STFW gehoord?
Kompressor is supercharger in het engels GMC motorsport in de UK verkoopt centrifugaal kompressoren waarvan er klein genoeg zijn voor een eend (visa). Kost wat maar dan heb je ook wat.

verder vermogen = koppel x toeren

dus zowel een turbo als een kompressor leveren beide.
Als het extra geleverd wordt bij een hoger toerental dan stijgt het vermogen harder als het koppel. Is een kwestie van hoe je het bouwt als wat je bouwt. En alsjeblieft, voor je aan zoiets begint, doe wat uitzoekwerk. Dit is te duur en te gecompliceerd om zo even aan te beginnen. En zonder injectie kom je nergens.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Plaats reactie