kinderzitjes veilig in een eend
-
- Gebruiker
kinderzitjes veilig in een eend
Dames en heren,
Wie heeft er ervaring met het op verantwoorde wijze monteren van kinderzitjes achterin een eend of Dyane? Driepuntsgordels achterin monteren lijkt mij nog niet zo eenvoudig, maar wellicht zijn er betere methoden om het zitje rechtstreeks aan de achterbank vast te maken. Ervaringen zijn er vast, ik heb hier al eendrijders langs zien komen die aan hun tweede kind zijn begonnen. Alsnog proficiat trouwens.
Ik heb momenteel geen eend of dyane, maar wel een 2-jarige en ik stel deze vraag in het kader van een vooronderzoek. Alvast vriendelijk bedankt.
Paul
Wie heeft er ervaring met het op verantwoorde wijze monteren van kinderzitjes achterin een eend of Dyane? Driepuntsgordels achterin monteren lijkt mij nog niet zo eenvoudig, maar wellicht zijn er betere methoden om het zitje rechtstreeks aan de achterbank vast te maken. Ervaringen zijn er vast, ik heb hier al eendrijders langs zien komen die aan hun tweede kind zijn begonnen. Alsnog proficiat trouwens.
Ik heb momenteel geen eend of dyane, maar wel een 2-jarige en ik stel deze vraag in het kader van een vooronderzoek. Alvast vriendelijk bedankt.
Paul
-
- Regelmatige poster
Er zijn wel eenden geleverd met gordels achterin. Ik geloof zelfs dat eenden uit Duistland ook 3-puntsgordels achterin (moesten) hebben, maar zeker weten doe ik het niet. Overigens is het niet zo moeilijk als het lijkt om gordels achterin te maken. De meest recente eenden hebben in ieder geval 2 gordelbevestigingspunten in het midden van de achterbank en aan weerskanten van de achterbank aan de binnenschermen. Verder kun je aan de carrosserie ter hoogte van de dwarsligger boven het achterraam m.i. makkelijk een 3e gordelbevestiging maken zodat een 3-punts gordel kan worden gemonteeerd. Ik zit met hetzelfde probleem. Bij de HY is het nu voor elkaar en komende winter is de 2cv aan de beurt.
Beter een eend dan geen eend
-
- Gebruiker
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
mijn dochtertje van ruim 3 jaar zit voorin in de eend, en m'n vriendin achterin, is simpelste oplossing. heb haar alleen moeten leren dat pappa wel aan de versnellingspook mag zitten en zij niet (op de snelweg met een welgemikte schop de eend in z'n vrij...).
in een vorige, gordelloze, auto had ik het kinderzitje vastgezet met 2 spanbanden, kruislings door het zitje en flink aanspannen. zitje zit dan net zo vast als wanneer je de gordels zou gebruiken.
in een vorige, gordelloze, auto had ik het kinderzitje vastgezet met 2 spanbanden, kruislings door het zitje en flink aanspannen. zitje zit dan net zo vast als wanneer je de gordels zou gebruiken.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
In mijn van oorsprong Duitse eend zitten 2 stuks 2-puntsgordels achterin, dus niet veilig genoeg voor een kinderzitje. Ik heb ze inderdaad ook vastgezet met spanbanden, en dit was/is voor 2 zitjes op de achterbank volgens mij nog steeds de perfecte oplossing!supercees schreef:in een vorige, gordelloze, auto had ik het kinderzitje vastgezet met 2 spanbanden, kruislings door het zitje en flink aanspannen. zitje zit dan net zo vast als wanneer je de gordels zou gebruiken.
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
-
- Gebruiker
- berend jan
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Ik heb in mijn 2cv een kinderstoeltje geplaatst voor mijn 1.7 jaar oude meisje. Ik heb gezocht naar een eend met gordels achterin en dat is gelukt ook kan je de stoeltjes met een spanband extreem strak tegen het stoelframe aantrekken. Dan zit je stoeltje zo vast als een huis. Ik heb het iedee dat kleine Björk beter in de gordel zit dan ik...
lekker met de voetjes over de voorbank en veeel ruimt om te kijken..
Kinderen vinden achterin de 2cv in een kinderstoeltje echt het einde omdat er veel glas op ooghoogte is... meer als in BV onze corsa waar ze veel lager achter het achterraam zit.
Het is prima te doen dus..
lekker met de voetjes over de voorbank en veeel ruimt om te kijken..
Kinderen vinden achterin de 2cv in een kinderstoeltje echt het einde omdat er veel glas op ooghoogte is... meer als in BV onze corsa waar ze veel lager achter het achterraam zit.
Het is prima te doen dus..
Voor mensen die niets hoeven compenseren, 2CV Spécial..
-
- Gebruiker
-
- Gebruiker
Hallo, wij hebben 2 kinderen met goedgekeurde stoelverhogers op de achterbank zitten.
Zelf heb ik er wel 3 puntgordels ingemaakt.
het vergt wel eniglaswerk maar dan zit het ook perfekt!
Het enige nadeel is dat als je boodscappen achterin de auto zet je dan even opmoet passen dat de gordelrol recht blijft zitten anders werk de gordel niet meer 1
groeten Charlie
Zelf heb ik er wel 3 puntgordels ingemaakt.
het vergt wel eniglaswerk maar dan zit het ook perfekt!
Het enige nadeel is dat als je boodscappen achterin de auto zet je dan even opmoet passen dat de gordelrol recht blijft zitten anders werk de gordel niet meer 1
groeten Charlie