kinderzitjes veilig in een eend

Alles in, over, rond en op de koets.
pauldegoede
Gebruiker
Gebruiker

kinderzitjes veilig in een eend

Bericht door pauldegoede » wo 7 jun, 2006 10:32

Dames en heren,

Wie heeft er ervaring met het op verantwoorde wijze monteren van kinderzitjes achterin een eend of Dyane? Driepuntsgordels achterin monteren lijkt mij nog niet zo eenvoudig, maar wellicht zijn er betere methoden om het zitje rechtstreeks aan de achterbank vast te maken. Ervaringen zijn er vast, ik heb hier al eendrijders langs zien komen die aan hun tweede kind zijn begonnen. Alsnog proficiat trouwens.

Ik heb momenteel geen eend of dyane, maar wel een 2-jarige en ik stel deze vraag in het kader van een vooronderzoek. :) Alvast vriendelijk bedankt.

Paul

Matchless
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Matchless » wo 7 jun, 2006 10:38

Er zijn wel eenden geleverd met gordels achterin. Ik geloof zelfs dat eenden uit Duistland ook 3-puntsgordels achterin (moesten) hebben, maar zeker weten doe ik het niet. Overigens is het niet zo moeilijk als het lijkt om gordels achterin te maken. De meest recente eenden hebben in ieder geval 2 gordelbevestigingspunten in het midden van de achterbank en aan weerskanten van de achterbank aan de binnenschermen. Verder kun je aan de carrosserie ter hoogte van de dwarsligger boven het achterraam m.i. makkelijk een 3e gordelbevestiging maken zodat een 3-punts gordel kan worden gemonteeerd. Ik zit met hetzelfde probleem. Bij de HY is het nu voor elkaar en komende winter is de 2cv aan de beurt.
Beter een eend dan geen eend

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 7 jun, 2006 10:52

Gebruik de zoekfunctie eens. Staat ergens een heel topic over zulke zitjes. inclusief foto's meende ik. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

pauldegoede
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door pauldegoede » wo 7 jun, 2006 11:04

Allebei bedankt. Ik heb het oude topic gevonden, helaas werkt de link waarin alles werd uitgelegd niet meer.... We zoeken nog even verder!

Paul

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » wo 7 jun, 2006 11:07

kijk eens op het citroen-forum.nl, daar is er ook nog wat over te vinden volgens mij ;)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » wo 7 jun, 2006 11:12

mijn dochtertje van ruim 3 jaar zit voorin in de eend, en m'n vriendin achterin, is simpelste oplossing. heb haar alleen moeten leren dat pappa wel aan de versnellingspook mag zitten en zij niet (op de snelweg met een welgemikte schop de eend in z'n vrij...).

in een vorige, gordelloze, auto had ik het kinderzitje vastgezet met 2 spanbanden, kruislings door het zitje en flink aanspannen. zitje zit dan net zo vast als wanneer je de gordels zou gebruiken.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Charly
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Charly » wo 7 jun, 2006 11:33

supercees schreef:in een vorige, gordelloze, auto had ik het kinderzitje vastgezet met 2 spanbanden, kruislings door het zitje en flink aanspannen. zitje zit dan net zo vast als wanneer je de gordels zou gebruiken.
In mijn van oorsprong Duitse eend zitten 2 stuks 2-puntsgordels achterin, dus niet veilig genoeg voor een kinderzitje. Ik heb ze inderdaad ook vastgezet met spanbanden, en dit was/is voor 2 zitjes op de achterbank volgens mij nog steeds de perfecte oplossing!
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door leo top » wo 7 jun, 2006 12:23

Gaan veiligheid en een Eend eigenlijk wel samen?

pauldegoede
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door pauldegoede » wo 7 jun, 2006 12:57

leo top schreef:Gaan veiligheid en een Eend eigenlijk wel samen?
Naar mijn idee uitstekend, maar aangezien ik op zoek ben naar informatie wil ik dit draadje graag on-topic houden.

Paul

berend jan
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door berend jan » wo 7 jun, 2006 22:38

Ik heb in mijn 2cv een kinderstoeltje geplaatst voor mijn 1.7 jaar oude meisje. Ik heb gezocht naar een eend met gordels achterin en dat is gelukt ook kan je de stoeltjes met een spanband extreem strak tegen het stoelframe aantrekken. Dan zit je stoeltje zo vast als een huis. Ik heb het iedee dat kleine Björk beter in de gordel zit dan ik...

lekker met de voetjes over de voorbank en veeel ruimt om te kijken..

Kinderen vinden achterin de 2cv in een kinderstoeltje echt het einde omdat er veel glas op ooghoogte is... meer als in BV onze corsa waar ze veel lager achter het achterraam zit.

Het is prima te doen dus..
Voor mensen die niets hoeven compenseren, 2CV Spécial..

pauldegoede
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door pauldegoede » do 8 jun, 2006 19:51

Iedereen hartelijk bedankt tot zover voor de tips! Ik heb weer genoeg om over na te denken (en verder te experimenteren).

Met vriendelijke groet,
Paul

Andy
Beginner
Beginner

Bericht door Andy » za 22 jul, 2006 12:27

Kinderzitjes-fabrikant Romer maakt goedgekeurde (!!) kinderzitjes (Romer-Vario) die ook met een tweepuntsgordel te gebruiken zijn. Deze zijn voor kinderen van 15 kg ofwel een jaar of drie.
En Route pour la joie!!!!!!

pauldegoede
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door pauldegoede » za 22 jul, 2006 14:15

Dat is een hele goede tip! Die gaan we onthouden. :) Hartstikke bedankt!

Paul

Charlie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Charlie » za 22 jul, 2006 15:27

Hallo, wij hebben 2 kinderen met goedgekeurde stoelverhogers op de achterbank zitten.
Zelf heb ik er wel 3 puntgordels ingemaakt.
het vergt wel eniglaswerk maar dan zit het ook perfekt!
Het enige nadeel is dat als je boodscappen achterin de auto zet je dan even opmoet passen dat de gordelrol recht blijft zitten anders werk de gordel niet meer 1
groeten Charlie

Matchless
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Matchless » zo 23 jul, 2006 21:25

Heb je daar foto's van ??
Beter een eend dan geen eend

Plaats reactie