Brilrubbers--> banjobouten--> nieuwe koppen....

Plaats reactie
HaZ
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 18 mei, 2005 23:20
Locatie: Hoogeveen

Brilrubbers--> banjobouten--> nieuwe koppen....

Bericht door HaZ » vr 16 jun, 2006 10:38

Begon dus allemaal met 2 versleten brilrubbers. Vies motortje, en veel olie kwijt. Stond zelfs al helemaal droog, en ik had een lange reis voor de boeg. Gelukkig zag mn huisgenoot olie onder het beestje liggen.
Bij het monteren van een kop dus de kleppenstoterpijpjes niet goed in het blok gedaan, 2 pijpjes krom. Maakte echter niet veel uit, sloten nog wel goed af. Maar hij bleef maar olie spuiten, wat er onder het kleppendeksel uitliep. Eerst gedacht aan kromme deksels, dus vervangen. Nix... inmiddels andere brilrubbers binnen (tegelijk met nieuwe deksels besteld, ik had namelijk andere rubbers gekregen dan de originele), dus ook maar even vervangen voor de zekerheid. Bij montage van de banjobouten met de momentsleutel, het moment veeeeel te hoog gezet (ik geloof dat het 40 :shock: nm was...)
Dus geen schroefdraad meer voor de boutjes. Eindoplossing.... Van een donorblokje uit de schuur 2 andere koppen af moeten halen om het toch weer voor elkaar te krijgen. Wilde gisteren wegrijden, rij ik zo de bosjes in aan de overkant van de straat... Had ook nieuwe remklauw geplaatst, en nog niet ontlucht. EN DIT ALLES OM 2 BRILRUBBERTJES!!! haha. leuke avontuurtjes, zo'n eendje

Ruben
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: do 1 jun, 2006 11:52
Locatie: Hoofddorp

Bericht door Ruben » vr 16 jun, 2006 10:47

het houd je van de straat ......

het leuke van een eend is juist dat je het zelf kan doen :D

Ruben

Jheronimus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Jheronimus » vr 16 jun, 2006 14:38

Ruben schreef:het houd je van de straat ......

het leuke van een eend is juist dat je het zelf kan verkloten :D
Fixt :twisted:

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » vr 16 jun, 2006 16:20

Dat zijn gevaarlijke foutjes, voor hetzelfde geld rij je zo een gracht in of over een kind heen...
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

HaZ
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 18 mei, 2005 23:20
Locatie: Hoogeveen

Bericht door HaZ » ma 19 jun, 2006 17:40

inderdaad, moet zeggen dat ik mn portie daar al van gehad heb. Heb het eerder meegemaakt dat ik van de snelweg afkwam, en blijkbaar waren de remmen oververhit geraakt doordat ze aanliepen (m'n broer had een dag eerder de blokjes voor de handrem vervangen.). Dan remmen ze ook niet helemaal meer naar behoren... :shock: ook alleen bij een schrikmomentje gebleven, maar sindsdien trap ik toch wel vaak ffies op de rem als ik de afslag neem. ff checke... :)

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » ma 19 jun, 2006 17:49

Nou ik snap dat je af en toe ff probeerd, na 2 keer zijn je engeltjes wel een keer op!
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Plaats reactie