Begon dus allemaal met 2 versleten brilrubbers. Vies motortje, en veel olie kwijt. Stond zelfs al helemaal droog, en ik had een lange reis voor de boeg. Gelukkig zag mn huisgenoot olie onder het beestje liggen.
Bij het monteren van een kop dus de kleppenstoterpijpjes niet goed in het blok gedaan, 2 pijpjes krom. Maakte echter niet veel uit, sloten nog wel goed af. Maar hij bleef maar olie spuiten, wat er onder het kleppendeksel uitliep. Eerst gedacht aan kromme deksels, dus vervangen. Nix... inmiddels andere brilrubbers binnen (tegelijk met nieuwe deksels besteld, ik had namelijk andere rubbers gekregen dan de originele), dus ook maar even vervangen voor de zekerheid. Bij montage van de banjobouten met de momentsleutel, het moment veeeeel te hoog gezet (ik geloof dat het 40 nm was...)
Dus geen schroefdraad meer voor de boutjes. Eindoplossing.... Van een donorblokje uit de schuur 2 andere koppen af moeten halen om het toch weer voor elkaar te krijgen. Wilde gisteren wegrijden, rij ik zo de bosjes in aan de overkant van de straat... Had ook nieuwe remklauw geplaatst, en nog niet ontlucht. EN DIT ALLES OM 2 BRILRUBBERTJES!!! haha. leuke avontuurtjes, zo'n eendje
Brilrubbers--> banjobouten--> nieuwe koppen....
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 205
- Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
- Locatie: 's-Hertogenbosch
inderdaad, moet zeggen dat ik mn portie daar al van gehad heb. Heb het eerder meegemaakt dat ik van de snelweg afkwam, en blijkbaar waren de remmen oververhit geraakt doordat ze aanliepen (m'n broer had een dag eerder de blokjes voor de handrem vervangen.). Dan remmen ze ook niet helemaal meer naar behoren... ook alleen bij een schrikmomentje gebleven, maar sindsdien trap ik toch wel vaak ffies op de rem als ik de afslag neem. ff checke...