Afslaan en regen

Rutgerrrr
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 115
Lid geworden op: ma 3 jan, 2005 16:11
Locatie: Rotterdam

Afslaan en regen

Bericht door Rutgerrrr » vr 16 jun, 2006 11:15

Het schijnt dat beestjes op hun baas gaan lijken, dat is ook bij m´n autootje het geval. Die heeft een hekel aan regen :?

Wat wil het geval. Als het regent draait de motor stationair heel slecht. Het lijkt wel alsof er een cilinder steeds niet meewerkt, een slag overslaat. Als ik dan gas geef, dreigt de motor te verzuipen. Met moeite hou ik hem aan de praat.

Op de snelweg draait alles prima, maar als ik er dan van afga en voor een stoplicht moet wachten gaat het weer mis.

Als ik de choke opentrek als ik stil moet staan blijft de motor goed lopen. Dus dat doe ik dan maar, maar is dit wel goed?

Wanneer het niet regent gaat alles prima...

Wie weet wat ik moet doen?
hum hum

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2675
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » vr 16 jun, 2006 12:04

vuile stationair sproeier?
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2171
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » vr 16 jun, 2006 12:14

Bougie kabel ergens tegen metaal?
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
Danos G
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 22 mei, 2005 21:02
Locatie: Zwolle

Bericht door Danos G » vr 16 jun, 2006 16:14

Ik had laatst zelfde probleem met mijn Dyane. Kan idd de stationairsproeier zijn
--> is makkelijk schoon te maken, vooral na tips van Michiel. Is je ontsteking goed afgesteld?

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » vr 16 jun, 2006 16:18

Als ie goed loopt mét choke krijgt ie zonder te weinig benzine, eigenlijk moet ie slechter gaan lopen met choke op een warme motor. Ik denk dus ook stationaire sproeier.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 16 jun, 2006 17:49

bougiekabel lijkt mij ook waarschijnlijker, of slechte bougiedop, daar het motorke bij geen regen wel goed loopt. Dus overslaande vonk.

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 18 jun, 2006 14:09

Ik heb het ook!!! Alleen bij lange na nog geen tijd gehad om er naar te kijken. Als ie afslaat wil ie trouwens ook helemaal niet meer aan, en stroomt er wel n lading benzine uit de carb. Het jij da ook?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 18 jun, 2006 14:09

DWZ: die benzine stroomt eruit als je haar probeert te starten
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » zo 18 jun, 2006 15:36

dus is ze verzopen, dus staat ze te rijk?

ik denk eerder ontstekingsprobleem,
choke -> meer toeren -> hogere spanning -> betere ontsteking?
1977 Mehari

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 18 jun, 2006 15:48

Ja zo'n idee had ik ook al, maar hoe zet je dr armer dan? Ben n leek op het gebied van carburateurs en r staat in de troubleshooter dat je niet zomaar wat aan je carb mag lopen froeten, dus doe k dat ook maar niet...
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » zo 18 jun, 2006 19:09

Hoi

Als hij last heeft met de regen zijn het vrijwel altijd de boegiekabels, spuit ze in met vochtverdrijver of beter nog vervang ze.

groet Frank

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » zo 18 jun, 2006 19:20

of probeer eens of eht beter gaat met een stuk tuinslang errond, dan weet je of het dat is.
1977 Mehari

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 18 jun, 2006 20:42

Voor 7 euro heb je een complete set nieuwe kabels met doppen dan ga je toch niet moeilijk doen met stukkie tuinslang? Want laten we eerlijk zijn, denk dat de meeste bougiekabels in omloop 20 jaar en ouder zijn, hoog tijd om ze te vervangen. Scheelt ook meteen in benzineverbruik, dus met die hoge prijzen van tegenwoordig heb je die 7 euro zo terug verdiend.

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » zo 18 jun, 2006 21:09

backfire schreef:Want laten we eerlijk zijn, denk dat de meeste bougiekabels in omloop 20 jaar en ouder zijn, hoog tijd om ze te vervangen.
je hebt gelijk natuurlijk, maar ik ging er van uit dat ze niet zo oud waren, maar eventueel van slechtere kwaliteit.
1977 Mehari

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » ma 19 jun, 2006 19:18

je zal lachen, maar een tip die ik notabene van de ANWB kreeg was om de bougiekabels, ja ook nieuwe, vooral goed schoon te houden en eventueel een stukje slang eromheen te plaatsen. Daar ze nogal een eind langs de koplambeugel lopen is de kans op stroomlekkage behoorlijk aanwezig (zelf gezien!). Vooral vuil schijnt goed te geleiden.
Ik had hetzelfde probleem maar dan in de winter. ff kabels schoongemaakt en hij starte zelfs bij het guurste weer nog!
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

Plaats reactie