Afslaan en regen
Afslaan en regen
Het schijnt dat beestjes op hun baas gaan lijken, dat is ook bij m´n autootje het geval. Die heeft een hekel aan regen
Wat wil het geval. Als het regent draait de motor stationair heel slecht. Het lijkt wel alsof er een cilinder steeds niet meewerkt, een slag overslaat. Als ik dan gas geef, dreigt de motor te verzuipen. Met moeite hou ik hem aan de praat.
Op de snelweg draait alles prima, maar als ik er dan van afga en voor een stoplicht moet wachten gaat het weer mis.
Als ik de choke opentrek als ik stil moet staan blijft de motor goed lopen. Dus dat doe ik dan maar, maar is dit wel goed?
Wanneer het niet regent gaat alles prima...
Wie weet wat ik moet doen?
Wat wil het geval. Als het regent draait de motor stationair heel slecht. Het lijkt wel alsof er een cilinder steeds niet meewerkt, een slag overslaat. Als ik dan gas geef, dreigt de motor te verzuipen. Met moeite hou ik hem aan de praat.
Op de snelweg draait alles prima, maar als ik er dan van afga en voor een stoplicht moet wachten gaat het weer mis.
Als ik de choke opentrek als ik stil moet staan blijft de motor goed lopen. Dus dat doe ik dan maar, maar is dit wel goed?
Wanneer het niet regent gaat alles prima...
Wie weet wat ik moet doen?
hum hum
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- André Post
- Heavy user
-
- Regelmatige poster
-
- Addicted user
- Contacteer:
Voor 7 euro heb je een complete set nieuwe kabels met doppen dan ga je toch niet moeilijk doen met stukkie tuinslang? Want laten we eerlijk zijn, denk dat de meeste bougiekabels in omloop 20 jaar en ouder zijn, hoog tijd om ze te vervangen. Scheelt ook meteen in benzineverbruik, dus met die hoge prijzen van tegenwoordig heb je die 7 euro zo terug verdiend.
- bartje2212
- Regelmatige poster
je zal lachen, maar een tip die ik notabene van de ANWB kreeg was om de bougiekabels, ja ook nieuwe, vooral goed schoon te houden en eventueel een stukje slang eromheen te plaatsen. Daar ze nogal een eind langs de koplambeugel lopen is de kans op stroomlekkage behoorlijk aanwezig (zelf gezien!). Vooral vuil schijnt goed te geleiden.
Ik had hetzelfde probleem maar dan in de winter. ff kabels schoongemaakt en hij starte zelfs bij het guurste weer nog!
Ik had hetzelfde probleem maar dan in de winter. ff kabels schoongemaakt en hij starte zelfs bij het guurste weer nog!
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)