tikker de tik tik
- inmijneendje
- Moderator
- Berichten: 1619
- Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
- Locatie: Kaatsheuvel
- Contacteer:
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
hee,
om ff door te gaan met rare geluiden; ik heb vaak dat als ik afrem en tot stilstand kom in een bocht (denk aan grote rotondes met stoplichten), dat mn eend dan blijft overhellen tot ikhelemaal stilsta en dan met enig "klonk" geluid weer recht komt. Zijn dit ook de veerpotten?
gr.
bart
om ff door te gaan met rare geluiden; ik heb vaak dat als ik afrem en tot stilstand kom in een bocht (denk aan grote rotondes met stoplichten), dat mn eend dan blijft overhellen tot ikhelemaal stilsta en dan met enig "klonk" geluid weer recht komt. Zijn dit ook de veerpotten?
gr.
bart
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
als je remmend in de bocht je auto stilzet dan blokkeer je met je remmen de wielen zodet deze niet kunnen verdraaien en de auto niet rechtuit kan komen. ERG slecht voor je aandrijfassen dit. Iets minder lomp doen en niet zo hard in de bocht tot stilstand komen.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
inderdaad, verder gebeurd het zoiezo niet als je de zaak niet op het laatst blokeerd, en da's uitermate irritant remmen, bij de rijles hebben ze mij wat anders geleerd in iedergeval. Iedereen met een beetje gevoel zal dit "probleem" zelden meemaken denk ik.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
met beide wielen aan 1 kant van de grond, 0 speling op de rubbers.
Dat rijdt het beste.
Als je verder nog wat te kiezen hebt, de veerpot zover mogelijk naar voren, maar met 0 speling mag je meestal blij zijn dat de moeren niet van de stelbussen aflopen.
Dat rijdt het beste.
Als je verder nog wat te kiezen hebt, de veerpot zover mogelijk naar voren, maar met 0 speling mag je meestal blij zijn dat de moeren niet van de stelbussen aflopen.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
zo klus gedaan, alles kwam goed los, was begonnen met de rechter want die was slecht na een uur alles eronder te hebben begonnen met links, maar die was zo slecht niet. dus heb ik die gelijk gezet met de hoogte van de nieuwe (stuk hoger als vroeger) alles lijkt heerlijk te werken, alleen even in de gaten houden of die moeren inderdaad niet los gaan lopen, is dit niet te borgen ofzo?
verder begrijp ik niet zo goed hoe die dikke rubbers nou worden vast gehouden? is het zo dat de binnenste moer zo dicht mogelijk naaraan het eind van draad moet zitten zodat dat rubber ingesloten word?
ik heb de veerpot precies in het midden zitten heb aan bijden kanten even veel schroefdraad over!
verder heb ik de veerpot gesmeerd.
maar mijn getik is niet minder, na de vakantie toch maar even die schuifstukken van de aandrijfas bekijken of ik ze wil vervangen.
verder begrijp ik niet zo goed hoe die dikke rubbers nou worden vast gehouden? is het zo dat de binnenste moer zo dicht mogelijk naaraan het eind van draad moet zitten zodat dat rubber ingesloten word?
ik heb de veerpot precies in het midden zitten heb aan bijden kanten even veel schroefdraad over!
verder heb ik de veerpot gesmeerd.
maar mijn getik is niet minder, na de vakantie toch maar even die schuifstukken van de aandrijfas bekijken of ik ze wil vervangen.
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
@catscit:
ehh..."vaak" is eigenlijk "soms"; ik rem normaal gezien ook wel rustig en laat deze los bij bijna stilstand, maar in de spits moet je af en toe toch vlot zijn...en dan wil dit wel eens gebeuren.
Maar nu weet ik in elk geval hoe het zit! thx, weer wat geleerd. (assen ratelen al in bochten tijdens optrekken, dus die zijn aan vervanging toe)
grtz
ehh..."vaak" is eigenlijk "soms"; ik rem normaal gezien ook wel rustig en laat deze los bij bijna stilstand, maar in de spits moet je af en toe toch vlot zijn...en dan wil dit wel eens gebeuren.
Maar nu weet ik in elk geval hoe het zit! thx, weer wat geleerd. (assen ratelen al in bochten tijdens optrekken, dus die zijn aan vervanging toe)
grtz
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)