2cv bodemplaat in dyane

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Plaats reactie
martijntje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
Locatie: standdaarbuiten

2cv bodemplaat in dyane

Bericht door martijntje » do 22 jun, 2006 14:58

ik ben een dyane van 68 aan het restaureren en ben op dit moment met mijn bodemplaten bezig. ik heb de oude eruit gehaal en wil er niuewe 2cv bodemplaten in lassen. de lengte past prima maar de breedte niet. ik kom ongeveer 3-5 mm tekort met aansluiten van de dorpel in het midden van de dorpel. een dorpel van een dyane loopt in het midden iets naar buiten toe en is bij een 2cv blijkbaar recht. heeft iemand hier ervaring mee en hoe hebben jullie dit opgelost. ik heb wel een idee namelijk...
dyane 4 68 en dyane 6 69

pauldegoede
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 75
Lid geworden op: do 1 jun, 2006 20:38

Bericht door pauldegoede » do 22 jun, 2006 16:04

Weet je zeker dat je niet meer aan originele dyane bodemplaten kan komen? Toen ik nog dyane reed liep ik regelmatig tegen 'nieuw' reserveplaatwerk aan. Als dat niet meer gaat kan je wellicht bij een zetbedrijf het rechtopstaande randje van je 2cv bodemplaat horizontaal laten buigen en de laatste 5 mm weer terug laten buigen. Dan win je wat plaat.

succes,

Paul

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 22 jun, 2006 21:29

Neem anders eens contact op met de dyane vereniging, die kunnen het je zo vertellen. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

martijntje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
Locatie: standdaarbuiten

Bericht door martijntje » do 22 jun, 2006 22:22

ik help zelf weleens in het magazijn maar daar zeggen ze gewoon een grote hamer pakken en het randje omslaan. ik vind dit niet echt een normale oploissing. en dat van dat ombuigen weet ik ook niet of dat wat is want de kier wordt groten naarmate het midden van de dorpel in zicht komt. wanneer ik een paar grote stevige lastangen pak trek ik de bedemplaat en de dorpel wel tegen mekaar aan. schiet ook niet op want dan komt alles onder spanning te staan en laten volgens mij de lassen los. ik denk gewoon vast lassen op de plaatsen waar het mogelijk is en dan de rest maar ombuigen.... wanneer iemand niuewe bosdemplaten heeft liggen origineel voor een dyane hou ik me natuurlijk altijd aanbevolen!
dyane 4 68 en dyane 6 69

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2179
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » do 22 jun, 2006 22:41

Kan je niet met een nieuw stuk plaat een vulstuk maken?
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » vr 23 jun, 2006 00:29

pur of papier maché
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

pauldegoede
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 75
Lid geworden op: do 1 jun, 2006 20:38

Bericht door pauldegoede » vr 23 jun, 2006 09:00

Ik zou voorlopig nog even niets anders doen dan informatie inwinnen bij echte ervaringsdeskundigen. Er zijn genoeg 2CV garages waar ze ook écht verstand hebben van dyane's. Zonder anderen tekort te doen; ik heb goede ervaringen met de eendengarage in Eindhoven en met Jan Kramer van Eendenspul. Jan Kramer laat standaard (als het kan) een centimeter originele bodemplaat in de koets staan en slijpt dan het randje van de vervangende plaat, dat is volgens hem veel handiger. Helaas heb je nu niets meer aan die tip.

Succes,

Paul

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » vr 13 apr, 2007 12:23

ik ga binnen kort ook nieuwe bodumplaten in onze dyane lassen ik heb ook gewoone 2cv bodumplaten gekocht veele eendeboeren zeggen dat ze het zelfde zijn wie weet meer hier over????

siemen

http://2cvvvvvv.spaces.live.com/

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 13 apr, 2007 12:32

De knik in de dorpel is wat anders en dus de aansluiting van de bodemplaat ook.

martijntje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
Locatie: standdaarbuiten

Bericht door martijntje » vr 13 apr, 2007 12:43

de knik in de dorpel is ander maar ook de gordel aanzluiting is anders. ik heb het als volgt gedaan: de nieuwe bodemplaat erin leggen. de afstand van het randje tot de dorpel opmeten. vervolgens de opstaande rand van de bodemplaat rechtslaan en zo afslijpe dat deze tegen de dorpel valt. dan met streeplassen aan de dorpel lassen. de gordelbevestigign vastmaken en de oude bout van de ouden bodemplaat overzetten op de nieuwe bodemplaat. de kokertjes onder de bodemplaten en de andere bevestigingspunten met het chassis komen precies overheen. succes ermee!!
dyane 4 68 en dyane 6 69

martijntje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
Locatie: standdaarbuiten

Bericht door martijntje » vr 13 apr, 2007 12:44

de aansluiting met de voetenbak en de aansluiting aan de achterkant is trouwens precies hetzelfde en dus van de juiste breedte en vanuitdaar loopt de bodemplaat verder uit (lastig uitleggen zo zeg)
dyane 4 68 en dyane 6 69

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » vr 13 apr, 2007 20:35

pauldegoede schreef: Jan Kramer laat standaard (als het kan) een centimeter originele bodemplaat in de koets staan en slijpt dan het randje van de vervangende plaat, dat is volgens hem veel handiger.
het is zeker makkelijker op die manier, echter als je de bodemplaat in zijn geheel verwijdert zie je altijd roest in de naad. Op bovenstaande manier kun je daar echter niks aan doen.
Het lijkt mij toch een fijner idee om het meteen goed te doen en de naad schoon te maken, je kunt het geheel dan na afloop goed behandelen zodat het er weer jaren tegen kan.
Ami 8 break

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » vr 13 apr, 2007 21:47

inderdaad, die naad is nu juist het probleem dus die moet eruit. Waar de 2 originele delen op elkaar gelast zijn zit gegarandeerd roest anders is de rest van de bodemplaat ook niet slecht.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Plaats reactie