2cv bodemplaat in dyane
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 221
- Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
- Locatie: standdaarbuiten
2cv bodemplaat in dyane
ik ben een dyane van 68 aan het restaureren en ben op dit moment met mijn bodemplaten bezig. ik heb de oude eruit gehaal en wil er niuewe 2cv bodemplaten in lassen. de lengte past prima maar de breedte niet. ik kom ongeveer 3-5 mm tekort met aansluiten van de dorpel in het midden van de dorpel. een dorpel van een dyane loopt in het midden iets naar buiten toe en is bij een 2cv blijkbaar recht. heeft iemand hier ervaring mee en hoe hebben jullie dit opgelost. ik heb wel een idee namelijk...
dyane 4 68 en dyane 6 69
-
- Gebruiker
- Berichten: 75
- Lid geworden op: do 1 jun, 2006 20:38
Weet je zeker dat je niet meer aan originele dyane bodemplaten kan komen? Toen ik nog dyane reed liep ik regelmatig tegen 'nieuw' reserveplaatwerk aan. Als dat niet meer gaat kan je wellicht bij een zetbedrijf het rechtopstaande randje van je 2cv bodemplaat horizontaal laten buigen en de laatste 5 mm weer terug laten buigen. Dan win je wat plaat.
succes,
Paul
succes,
Paul
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 221
- Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
- Locatie: standdaarbuiten
ik help zelf weleens in het magazijn maar daar zeggen ze gewoon een grote hamer pakken en het randje omslaan. ik vind dit niet echt een normale oploissing. en dat van dat ombuigen weet ik ook niet of dat wat is want de kier wordt groten naarmate het midden van de dorpel in zicht komt. wanneer ik een paar grote stevige lastangen pak trek ik de bedemplaat en de dorpel wel tegen mekaar aan. schiet ook niet op want dan komt alles onder spanning te staan en laten volgens mij de lassen los. ik denk gewoon vast lassen op de plaatsen waar het mogelijk is en dan de rest maar ombuigen.... wanneer iemand niuewe bosdemplaten heeft liggen origineel voor een dyane hou ik me natuurlijk altijd aanbevolen!
dyane 4 68 en dyane 6 69
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2179
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Gebruiker
- Berichten: 75
- Lid geworden op: do 1 jun, 2006 20:38
Ik zou voorlopig nog even niets anders doen dan informatie inwinnen bij echte ervaringsdeskundigen. Er zijn genoeg 2CV garages waar ze ook écht verstand hebben van dyane's. Zonder anderen tekort te doen; ik heb goede ervaringen met de eendengarage in Eindhoven en met Jan Kramer van Eendenspul. Jan Kramer laat standaard (als het kan) een centimeter originele bodemplaat in de koets staan en slijpt dan het randje van de vervangende plaat, dat is volgens hem veel handiger. Helaas heb je nu niets meer aan die tip.
Succes,
Paul
Succes,
Paul
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
ik ga binnen kort ook nieuwe bodumplaten in onze dyane lassen ik heb ook gewoone 2cv bodumplaten gekocht veele eendeboeren zeggen dat ze het zelfde zijn wie weet meer hier over????
siemen
http://2cvvvvvv.spaces.live.com/
siemen
http://2cvvvvvv.spaces.live.com/
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 221
- Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
- Locatie: standdaarbuiten
de knik in de dorpel is ander maar ook de gordel aanzluiting is anders. ik heb het als volgt gedaan: de nieuwe bodemplaat erin leggen. de afstand van het randje tot de dorpel opmeten. vervolgens de opstaande rand van de bodemplaat rechtslaan en zo afslijpe dat deze tegen de dorpel valt. dan met streeplassen aan de dorpel lassen. de gordelbevestigign vastmaken en de oude bout van de ouden bodemplaat overzetten op de nieuwe bodemplaat. de kokertjes onder de bodemplaten en de andere bevestigingspunten met het chassis komen precies overheen. succes ermee!!
dyane 4 68 en dyane 6 69
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 221
- Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
- Locatie: standdaarbuiten
het is zeker makkelijker op die manier, echter als je de bodemplaat in zijn geheel verwijdert zie je altijd roest in de naad. Op bovenstaande manier kun je daar echter niks aan doen.pauldegoede schreef: Jan Kramer laat standaard (als het kan) een centimeter originele bodemplaat in de koets staan en slijpt dan het randje van de vervangende plaat, dat is volgens hem veel handiger.
Het lijkt mij toch een fijner idee om het meteen goed te doen en de naad schoon te maken, je kunt het geheel dan na afloop goed behandelen zodat het er weer jaren tegen kan.
Ami 8 break
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
inderdaad, die naad is nu juist het probleem dus die moet eruit. Waar de 2 originele delen op elkaar gelast zijn zit gegarandeerd roest anders is de rest van de bodemplaat ook niet slecht.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net