4x4

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 7 feb, 2006 09:48

Bedenk wel dat je echt niet aan een Mehari 4X4 bak kan komen,en je zal
2 voordraagsrmen met vastgelaste fusees moeten maken om de aandrijfassen te kunnen monteren en de achterremmen aan de bak moet
gaan zetten.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » di 7 feb, 2006 16:01

Gerard Maas schreef:Bedenk wel dat je echt niet aan een Mehari 4X4 bak kan komen,en je zal
2 voordraagsrmen met vastgelaste fusees moeten maken om de aandrijfassen te kunnen monteren en de achterremmen aan de bak moet
gaan zetten.
armen maken is geen probleem, en de aansluiting op de voorste bak wilde ik ook zelf maken.

heeft er iemand trouwens gedetailleerde info over hoe de voorste bak van de mehari 4x4 is gemaakt?

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 7 feb, 2006 16:43

Er zit aan het huis aan de zijkant een uitstulping waar het blokkeringsgedeelte en de aandrijving naar achter in zit en achter zit een
spercardan met GS achterschijfremmen en dan zit er voor nog een hoge en
een lage gearing in

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » wo 8 feb, 2006 11:05

dit is dus erg lastig na te maken, vraag me af of de rdw een systeem als louis barbour/ voisin ook accepteerd, maar dat zoek ik nog wel een keer uit. ga m'n pick-up niet ombouwen naar 4x4, anders moet de laadbak een stuk hoger komen, en dat gaat weer ten koste van de looks.

maar het idee blijft bestaan, is wel iets voor een volgend project, (heb nog een eend uit 1982 die misschien nog ooit in de toekomst opgeknapt moet worden) maar dat kan nog wel even duren!

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » wo 8 feb, 2006 17:43

pfff gelukkig
(ik was er al een beetje bang voor dat je echt een 4X4 pickup ging maken, dan was jouw pickup veeeel interessanter geworden dan de mijne en had ik elke keer geel groen van jaloersheid naar de jouwe moeten kijken als ik m zag ;). nu zijn ze wel gelijkwaardig denk ik :) )
Ami 8 break

vanVeller
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 302
Lid geworden op: do 29 jun, 2006 10:54
Locatie: Horssen (bij Druten)
Contacteer:

Bericht door vanVeller » do 29 jun, 2006 11:02

Langs de RDW hoef je niet als je al een kenteken hebt. Een vriendin heeft een eend naar 4x4 Barbour omgebouwd en er is nooit een probleem geweest bij APK ed.
Zelf ben ik nu een Voisin systeem onder de Méhari aan het bouwen. Laadbak van de Méhari blijft hetzelfde, de cardan gaat door de achteras heen.
De ombouw is te volgen op mijn weblog: http://www.vanveller.web-log.nl

Edwin

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » do 29 jun, 2006 11:51

Dag Edwin,

geweldig project! erg leuk dat je weer een 4x4 op de weg brengt! op je site heb ik gezien dat het al erg opschiet.

dan heb ik eigenlijk nog een vraagje, de 5e versnelling is dat er een van (dacht ik) Weber of is dat iets dat Voisin als optie heeft geleverd? ben buiten het 4x4 systeem ook erg geinteresseerd in de 5e versnelling! is het mogelijk om zoiets zelf na te maken? eventueel zou ik zelf een kleine serie willen gaan maken (bij voldoende interesse, maar dat lijkt me geen probleem)

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » do 29 jun, 2006 14:10

Ach ja, zolang het wat opleverd bied ik me als geintresseerde aan. Maar met een snelheidswinst van minstens 10-15 km per uur zou ik het wel doen denk ik. Gewoon dezelfde overbrenging als bij de normale versnellingen + een 5e versnelling.

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » do 29 jun, 2006 14:26

hee lol!

ik hoorde een aantal jaren geleden iets over iemand die een lomax aan het bouwen was (ik toen ook), en die had z'n bak in door iemand in Oostenrijk laten aanpassen tot 5-bak...weet ff niet meer hoe die kerel heette.

Lijkt me toch lekker een 5-bak...
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » do 29 jun, 2006 14:53

WEBER is de bakkenboer daar...
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

vanVeller
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 302
Lid geworden op: do 29 jun, 2006 10:54
Locatie: Horssen (bij Druten)
Contacteer:

Bericht door vanVeller » do 29 jun, 2006 14:57

Het is inderdaad aangepast door de Zwitser Weber, helaas overleden. Hij kon de tandwielen dmv een electromotor op elkaar in laten lopen. Ik heb in mijn versnellingsbak geen extra 5 maar een extra 1. Op deze manier heb ik een soort lage gearing.

Ik heb mijn bak niet uitelkaar gehaald, gebrek aan kennis. Ik zag met het lichten van de deksel alleen wat extra blokken aan de zijkant, het zicht op de rest werd daardoor ontnomen.

Edwin

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » do 29 jun, 2006 17:14

Wat ik begrepen heb is dat z'n zoons de bak nogsteeds aan kunnen passen, maar omgerekend in euri's kom ja al gauw op €1500,-- :shock: ja, kun je ook best een leuke duck van kopen, dusssss ik dacht moet zelf ook te maken zijn, maar moet ik wel weten hoe!

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » do 29 jun, 2006 18:54

Frank Deusjevoo schreef:Ach ja, zolang het wat opleverd bied ik me als geintresseerde aan. Maar met een snelheidswinst van minstens 10-15 km per uur zou ik het wel doen denk ik. Gewoon dezelfde overbrenging als bij de normale versnellingen + een 5e versnelling.

Frank
echte snelheidswinst zal het niet opleveren voor een eend met een 'standaard' motor, alleen gaat wel je toerental omlaag op topsnelheid, wat weer rustiger rijd. voor een 'getunde' eend zal het wel uitmaken voor de topsnelheid, alleen is moeilijk te zeggen hoeveel, aangezien ik niet precies weet wat de eindoverbrenging is.

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » do 29 jun, 2006 19:25

Ik ben bang dat ie dan ook als een baksteen terug valt in snelheid... Maar ik ben erg benieuwd en geïnteresseerd in zoiets.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » do 29 jun, 2006 21:55

mm, lijkt mij ook wel wat zo'n bak! alleen vraag ik me af of het veel zin heeft?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Plaats reactie