hoe werkt het dak nou van mijn eendje

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
flashnr1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

hoe werkt het dak nou van mijn eendje

Bericht door flashnr1 » di 27 jun, 2006 23:42

ik heb mijn 2cv pas enkele dagen maar ik heb al 4 keer alles gelezen en bekeken op dit forum en bij mijn eend ook diverse keren het dakje opgerold maar ik snap het niet met die riempjes heeft iemand er mischien een paar foto,s van ik wil zo graag met open dak rond toeren .
email voor de foto,s : m.brouwer05@versatel.nl
ik hoop dat er iemand reageerd ben ik echt een blij mens.
groetjes van martin
Laatst gewijzigd door flashnr1 op za 1 jul, 2006 07:14, 2 keer totaal gewijzigd.

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » di 27 jun, 2006 23:49

Hoi, welkom hier!

Je rolt het dakje strak op naar achteren. Dan haal je de riempjes van binnen uit onder de laatste dakbeugel door (dat grijze stangetje dat in je dak zelf zit) en zet ze met de drukker vast aan de buitenzijde van het dakje/dakrand (op de C-stijl zegmaar..).
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

Pieter-Jan
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Pieter-Jan » wo 28 jun, 2006 01:05

Is niet moeilijk hoor. Je trekt gewoon aan de riemen die aan de buitenkant zitten (naar voor trekken), dan komt het dak los. Dan moet je het oprollen zoals een sardienenblik (is echt wel vervelend soms omdat het niet gelijkmatig gaat.) Dan kun je het dak in in de helft vastzetten. Er zitten lipjes in de koets juist waar het dakje vastzit. Helemaal opendoen, dan moet je het dakje een beetje naar buiten trekken. Dan komt het los van de lipjes en dan rol je het verder op. Aan het einde van de geit zie je opnieuw lipjes waar je het dak aan kunt vasthangen. Soms zijn die lipjes wat naar binnengeduwd zoals bij mij. Neem dan een schroevendraaier en druk ze wat voorzichtig naar buiten (dat is mijn manier).

Dit is wel de uitleg voor een buitensluiter.
Sempre o dois cavalos

flashnr1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door flashnr1 » wo 28 jun, 2006 18:24

hartelijk bedankt voor de reacties ik ga het proberen

flashnr1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door flashnr1 » do 29 jun, 2006 00:18

ik heb gekeken en ik mis wat aan de achterkant ik denk dat daar een soort beugeltje op de carrosserie hoort te zitten dat om het randje van het dak komt en dat daar een drukkertje op zit waar je het bandje op vast klik mischien dat een van jullie dat weet en daar een foto van kan maken zodat ik een beugeltje kan laten maken of kan bestellen . ik denk dat de vorige eigenaar het is vergeten terug te plaatsen want die heeft het dakje wel vernieuwd alvast bedankt namens de hele familie.

flashnr1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door flashnr1 » do 29 jun, 2006 00:23

oh ja ik was vergeten ik heb volgens mij een binnensluiter het is een 2cv6 club van juli 1981

bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door bartje2212 » do 29 jun, 2006 13:49

ik heb ook een binnensluiter maar ik weet niet of er een beugeltje of iets dergelijks bijhoort. ik doe het net zo als CitroenAZU schrijft. gewoon oprollen en dan de riempjes die boven het achterste zijraampje aan een drukker vastzitten om het dakje heen aan de buitenkant op de richel (net onder de dakrand) vastzetten. daar hoort ook een drukker te zitten. (heb ff geen foto bij de hand) succes!
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door OnsEendje2 » do 29 jun, 2006 14:10

Met dit weer moet je open kunnen rijden :) Heb alleen niet echt een goede foto bij de hand, maar wieweet heb je wat aan deze.

Afbeelding

Zoals als gezegd, het is gewoon oprollen (wel vrij strak doen) en dan het riempje - als je goed kijkt zie je ze zitten op de foto) er omheen doen en aan de buitenkant (bij de pijl) op de drukker vastzetten.

Succes!
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Frank Deusjevoo » do 29 jun, 2006 14:12

Trouwens.. mooie eend! Ook een mooie kleur! Lekker zomers :D

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door OnsEendje2 » do 29 jun, 2006 14:16

Frank Deusjevoo schreef:Trouwens.. mooie eend! Ook een mooie kleur! Lekker zomers :D

Frank
Thanks!
Morgen nemen we haar weer lekker mee uit rijden, dakje open, tent erin Joepie! :D :D :D
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

flashnr1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door flashnr1 » do 29 jun, 2006 15:47

hartelijk bedankt voor de reactie en de foto het is gelukt er zaten geen drukkertjes op (nu wel) mooie eend zeg overigens de kleur zie je niet veel

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » vr 30 jun, 2006 02:41

OnsEendje2 schreef: Zoals als gezegd, het is gewoon oprollen (wel vrij strak doen) en dan het riempje - als je goed kijkt zie je ze zitten op de foto) er omheen doen en aan de buitenkant (bij de pijl) op de drukker vastzetten.
Succes!
niet te strak oprollen dr zitten van die leuke pinnen in je dakje, en n vriend van mij heeft zo de eend nog meer waterdicht gemaakt dan dattie al was...
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Plaats reactie