Frank koopt Deusjevoo!!!

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » zo 9 jul, 2006 14:36

Die roest aan de regengoten is denk ik veroorzaakt door er een hheeeele lange tijd een imperiaal op gemonteerd te hebben gehad.
Dat gaat dan toch enigzins schuren en dus ook roesten met dit als gevolg.

Veel succes met het opknappen
Groet, Jeroen
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » zo 9 jul, 2006 14:45

Ja bedankt!

Ja het is wel een rotklusje.. maar kost veel tijd en weinig geld in principe. Al kost een setje bodemplaten ook de kop niet hoor ..

Ach ja ik weet uit ervaring dat er met elke eend wel wat is .. en met een eend met slechte bodemplaten hoort daar meestal ook een slecht chassis bij .. en bovendien vond ik van deze het bouwjaar en de kleur wel heel bijzonder :D ..

Ach ja nadelen heb je altijd ;)..

Heb ik ook nog wat te doen .. ik denk dat ik m ook nog ga laten spuiten. Binnenkort gaan de (nog wel aardig uitziende) bumpers naar de spuiter.. kan het heel goedkoop laten doen en het ziet er altijd wel strak uit... dus waarom niet? :p

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 9 jul, 2006 15:14

Hmm ik zou niet weten waarom niet :P
Maar hoekom jij aan nieuwe regengootjes dan? Ik heb ze nergens gezien, k heb ff voor je gezocht namelijk, maar 't is niet een onderdeel dat al te vaak vervangen wordt, zeg maar...
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » zo 9 jul, 2006 15:19

thomaaas schreef:Hmm ik zou niet weten waarom niet :P
Maar hoekom jij aan nieuwe regengootjes dan? Ik heb ze nergens gezien, k heb ff voor je gezocht namelijk, maar 't is niet een onderdeel dat al te vaak vervangen wordt, zeg maar...
Nee en omdat het niet vaak vervangen wordt, zijn er delen te over! Niet nieuw, maar bij de eendenboer kan je ze zo uit de koets slijpen.. voor niks of voor een prikkie.. In Kraggenburg worden alleen delen als voorruitstijl en bodemplaten ed bewaard .. maar dat dus niet. Dat moet dus geen probleem worden. Ik denk dat ik het 100% door ga lassen, is wel zo mooi en is ook het beste tegen roest ed. Dus eerst kaalmaken, lassen, in primer spuiten en dan alles langs gaan, totdat het geheel gespoten kan worden!

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 9 jul, 2006 15:20

ja. K hoop dat de las wat mooi weg te werken is daar, maar dat moet eigenlijk geen probleem zijn, zeker niet als je naar n plaatwerkspecialist gaat.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » zo 9 jul, 2006 15:24

Hoezo? Eerst hechten, daarna zelf vloeiend doorlassen.. een mooie las is echt niet lelijk om te zien hoor! En als je dat weer goed schoonmaakt, lasspetters verwijdert wordt het weer een plaatje.

Do it yourself! Het wordt steeds meer laten doen en dat vind ik jammer...

Ik probeer gewoon zoveel mogelijk zelf te doen! Straks als ik er dagelijks mee moet rijden ga ik vast wel een paar keer naar de eendengarage.. maar onder andere leuk vind ik aan de eend dat het zo simpel en toegankelijk is om zelf dingen te doen!

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 9 jul, 2006 15:26

Ja ik kan niet lassen dus k moet een lascursus volgen oid maar dat wil mn pa niet, die laar t liefst zoveel mogelijk doen geloof ik. wordt nog wel andrs, als k niet zo afgelegen meer woon, en mn rijbewijs heb is de rest van de wereld ook niet meer zo ver weg :P
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » zo 9 jul, 2006 15:30

Nee ik snap het wel qua lassen, moet je net kunnen/willen.. maar ik kan lassen, en ik heb geen zin om al mn geld uit te gaan geven aan een dure specialist. Hopelijk wordt het allemaal weer mooi! ;)

Ik denk dat dat wel goed komt ;).. Verder zoek ik nog een goed 602 cc blok s6 .. en het liefst een beetje fel uit een rijdende eend! Heeft geen haast, deze rijd nog, en deze hou ik als reserve motor dan.. en die ik erbij heb gekregen heeft 2 ton op gas gereden.. dus dat zal ook niet super meer zijn... ;)

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2675
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » zo 9 jul, 2006 15:53

die s6 blokken zijn vaak ook niet al te best meer, en rijden danwel op euro95, maar gebruiken meer. Het is dan misschien beter gewoon een super-98 blok te kopen, die zijn zuiniger (ik heb laatst over 160 km 1:20 gehaald) en ook nog iets makkelijker te vinden in goede staat
Verbruik: Afbeelding

patje74
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 12 mei, 2003 10:42
Locatie: Mantgum
Contacteer:

Bericht door patje74 » zo 9 jul, 2006 17:12

Frank Deusjevoo schreef:De radio zelf heeft alleen een ingang voor een stekker, als er een hoop draden uitkwamen dan had ik de draden kunnen strippen en aan kunnen sluiten. Dus zo'n stekker is wel essentieel, en als ik die heb kan ik dan van de dradenwirwar wel weer wat wijzer worden hopelijk.
Ik bedoel te zeggen dat, als je weet waarvoor elke pin is, je simpelweg een paar draden aan kan solderen.
Je kan lassen, dus solderen moet toch zeker lukken! :wink:
Als je er niet uit komt, dan wil ik je ook wel te hulp schieten, al is mijn tijd momenteel schaars. (Brittanie zit naar mijn HY te lonken, en er moet nog veel gebeuren de komende 3 weken)

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » zo 9 jul, 2006 18:02

Nou weet je wat het is .. waar de stekker in kan, is van kunstof en de stekker zou uit moeten steken. Als er pinnetjes uit staken, had ik m er nu al inzitten hoor!

En bovendien, een nieuwe kost de kop ook niet en is wel veel mooier!

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

patje74
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 12 mei, 2003 10:42
Locatie: Mantgum
Contacteer:

Bericht door patje74 » zo 9 jul, 2006 18:06

Maar dan is er iets in te steken toch?

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » zo 9 jul, 2006 19:50

Ja .. maar dat klemt niet .. dat doet alleen de benodigde stekker die erop kan klikken!

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 9 jul, 2006 21:15

He nu ik die dakgoot zo zie, komt die eend erg bekend voor.

Deze stond op Waggel 2005 te koop voor de poort van het meeting terrein. Heb net ff de foto's bekeken van 2005 en het kenteken komt overeen.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » zo 9 jul, 2006 22:05

Zou je die alsjeblieft naar me kunnen mailen, dolf? Zou ik erg op prijs stellen ;)..

Ik ben tussen alles door ook de geschiedenis van de eend aan het achterhalen en foto's zouden erg leuk zijn! :d

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Plaats reactie