Frank koopt Deusjevoo!!!
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
Ja bedankt!
Ja het is wel een rotklusje.. maar kost veel tijd en weinig geld in principe. Al kost een setje bodemplaten ook de kop niet hoor ..
Ach ja ik weet uit ervaring dat er met elke eend wel wat is .. en met een eend met slechte bodemplaten hoort daar meestal ook een slecht chassis bij .. en bovendien vond ik van deze het bouwjaar en de kleur wel heel bijzonder ..
Ach ja nadelen heb je altijd ..
Heb ik ook nog wat te doen .. ik denk dat ik m ook nog ga laten spuiten. Binnenkort gaan de (nog wel aardig uitziende) bumpers naar de spuiter.. kan het heel goedkoop laten doen en het ziet er altijd wel strak uit... dus waarom niet? :p
Frank
Ja het is wel een rotklusje.. maar kost veel tijd en weinig geld in principe. Al kost een setje bodemplaten ook de kop niet hoor ..
Ach ja ik weet uit ervaring dat er met elke eend wel wat is .. en met een eend met slechte bodemplaten hoort daar meestal ook een slecht chassis bij .. en bovendien vond ik van deze het bouwjaar en de kleur wel heel bijzonder ..
Ach ja nadelen heb je altijd ..
Heb ik ook nog wat te doen .. ik denk dat ik m ook nog ga laten spuiten. Binnenkort gaan de (nog wel aardig uitziende) bumpers naar de spuiter.. kan het heel goedkoop laten doen en het ziet er altijd wel strak uit... dus waarom niet? :p
Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
Nee en omdat het niet vaak vervangen wordt, zijn er delen te over! Niet nieuw, maar bij de eendenboer kan je ze zo uit de koets slijpen.. voor niks of voor een prikkie.. In Kraggenburg worden alleen delen als voorruitstijl en bodemplaten ed bewaard .. maar dat dus niet. Dat moet dus geen probleem worden. Ik denk dat ik het 100% door ga lassen, is wel zo mooi en is ook het beste tegen roest ed. Dus eerst kaalmaken, lassen, in primer spuiten en dan alles langs gaan, totdat het geheel gespoten kan worden!thomaaas schreef:Hmm ik zou niet weten waarom niet
Maar hoekom jij aan nieuwe regengootjes dan? Ik heb ze nergens gezien, k heb ff voor je gezocht namelijk, maar 't is niet een onderdeel dat al te vaak vervangen wordt, zeg maar...
Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
Hoezo? Eerst hechten, daarna zelf vloeiend doorlassen.. een mooie las is echt niet lelijk om te zien hoor! En als je dat weer goed schoonmaakt, lasspetters verwijdert wordt het weer een plaatje.
Do it yourself! Het wordt steeds meer laten doen en dat vind ik jammer...
Ik probeer gewoon zoveel mogelijk zelf te doen! Straks als ik er dagelijks mee moet rijden ga ik vast wel een paar keer naar de eendengarage.. maar onder andere leuk vind ik aan de eend dat het zo simpel en toegankelijk is om zelf dingen te doen!
Frank
Do it yourself! Het wordt steeds meer laten doen en dat vind ik jammer...
Ik probeer gewoon zoveel mogelijk zelf te doen! Straks als ik er dagelijks mee moet rijden ga ik vast wel een paar keer naar de eendengarage.. maar onder andere leuk vind ik aan de eend dat het zo simpel en toegankelijk is om zelf dingen te doen!
Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Ja ik kan niet lassen dus k moet een lascursus volgen oid maar dat wil mn pa niet, die laar t liefst zoveel mogelijk doen geloof ik. wordt nog wel andrs, als k niet zo afgelegen meer woon, en mn rijbewijs heb is de rest van de wereld ook niet meer zo ver weg
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
Nee ik snap het wel qua lassen, moet je net kunnen/willen.. maar ik kan lassen, en ik heb geen zin om al mn geld uit te gaan geven aan een dure specialist. Hopelijk wordt het allemaal weer mooi!
Ik denk dat dat wel goed komt .. Verder zoek ik nog een goed 602 cc blok s6 .. en het liefst een beetje fel uit een rijdende eend! Heeft geen haast, deze rijd nog, en deze hou ik als reserve motor dan.. en die ik erbij heb gekregen heeft 2 ton op gas gereden.. dus dat zal ook niet super meer zijn...
Frank
Ik denk dat dat wel goed komt .. Verder zoek ik nog een goed 602 cc blok s6 .. en het liefst een beetje fel uit een rijdende eend! Heeft geen haast, deze rijd nog, en deze hou ik als reserve motor dan.. en die ik erbij heb gekregen heeft 2 ton op gas gereden.. dus dat zal ook niet super meer zijn...
Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2675
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Gebruiker
- Berichten: 126
- Lid geworden op: ma 12 mei, 2003 10:42
- Locatie: Mantgum
- Contacteer:
Ik bedoel te zeggen dat, als je weet waarvoor elke pin is, je simpelweg een paar draden aan kan solderen.Frank Deusjevoo schreef:De radio zelf heeft alleen een ingang voor een stekker, als er een hoop draden uitkwamen dan had ik de draden kunnen strippen en aan kunnen sluiten. Dus zo'n stekker is wel essentieel, en als ik die heb kan ik dan van de dradenwirwar wel weer wat wijzer worden hopelijk.
Je kan lassen, dus solderen moet toch zeker lukken!
Als je er niet uit komt, dan wil ik je ook wel te hulp schieten, al is mijn tijd momenteel schaars. (Brittanie zit naar mijn HY te lonken, en er moet nog veel gebeuren de komende 3 weken)
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48