Trillingen/ klapperend wiel

Alles over de wielophanging
Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » wo 7 jun, 2006 07:42

André Post schreef:Dat heb ik ook gehad, was gewoon wat speling op een stuurkogel.
Opnieuw afgesteld, geen problemen meer.
Hoe heb je dat toen opnieuw gesteld? Want dat zou bij mij misschien ook kunnen werken.
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2179
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » wo 7 jun, 2006 16:17

De stuurkogels zitten ingesloten tusen 2 bussen met een uitholling en dmv
een veer onder voorspanning.
De speling stel je af met een opsluitmoer die geborgt is met een splitpen.
Moer aandraaien tot vast en dan ongeveer een kwartslag terug zou goed
moeten zjn.
Een keer helemaal uitelkaar halen kan ook geen kwaad, dan kan alles weer in het vet
en worden gecontroleerd op slijtage.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » za 15 jul, 2006 18:55

Ik heb vandaag bij Duckservice mijn stuurkogel eens bijgesteld, dat scheelt aanmerkelijk, veel minder gerammel in het stuur. Ik ga het rechtervoorwiel misschien ook nog wel doen. Ik moet nog een test doen op een slechte weg, maar het lijkt opgelost te zijn nu!
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

Plaats reactie