wat mag van de RDW!
wat mag van de RDW!
hallo mede eenden rijders.
ik snap nog nix van het chassis/rdw gebeuren. ik heb dan ook een eenvoudige vraag.
welke chassietjes mogen wel van de RDW?
't moet toch niet zo moeilijk zijn een lijstje met toegestane chassietjes te voorschijn te toveren?
ik moet binnenkort aan de slag duss...
ik snap nog nix van het chassis/rdw gebeuren. ik heb dan ook een eenvoudige vraag.
welke chassietjes mogen wel van de RDW?
't moet toch niet zo moeilijk zijn een lijstje met toegestane chassietjes te voorschijn te toveren?
ik moet binnenkort aan de slag duss...
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
een gegalvaniseerd chassis:
http://www.2cv.nl/publicaties/theo/index.html
óf een origineel (..) citroen chassis met bijbehorende papieren, verkrijgbaar bij practisch alle eendenboeren
http://www.2cv.nl/publicaties/theo/index.html
óf een origineel (..) citroen chassis met bijbehorende papieren, verkrijgbaar bij practisch alle eendenboeren
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Naar mijn weten niet, maar zij kunnen je hiervan zelf het beste op de hoogte brengen lijkt me. een telefoontje met de RDW is ook aan te raden en vraag dan naar de procedure. Deze wil nog wel eens veranderen.
TIP: Noteer alle vragen met de naam van de medewerker zodat je ze in de toekomst snel terug kunt vinden.
TIP: Noteer alle vragen met de naam van de medewerker zodat je ze in de toekomst snel terug kunt vinden.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
tekst en uitleg van de rdw:
Bij het vervangen van het chassis is het volgende van toepassing.
Indien u een versleten chassis vervangt door een nieuw en ongebruikt chassis, wordt dit aangemerkt als reparatie, wanneer dit onderdeel volledig overeenkomt met het chassis waarvoor het in de plaats komt.
Indien u het chassis vervangt door een nieuw exemplaar:
- moet een verklaring van de fabrikant of gemachtigd importeur aanwezig zijn, dat het een origineel fabriekschassis betreft, of
- moet een verklaring aanwezig zijn van de door de RDW erkende fabrikant van het vervangingschassis, waarin is aangegeven dat de fabrikant een overeenkomst heeft met de RDW om vervangingschassis' van een bepaald merk en type te vervaardigen.
Het vervangingschassis moet zijn voorzien van een uniek kenmerk (productienummer), waarmee kan worden gecontroleerd dat de overgelegde verklaring bij het aangeboden chassis hoort.
Indien door u geen van beide verklaringen kan worden overgelegd, valt het voertuig niet onder de regeling voor samengestelde voertuigen en wordt het als nieuw aangemerkt.
Let op!
Een aankoopnota van het Citroen chassis wordt niet aangemerkt als verklaring van fabrikant/importeur.
Belangrijk!
Voordat het chassis wordt vervangen dient een vooronderzoek plaats te vinden om vast te stellen wat de identiteit is van het voertuig. Een afspraak voor een vooronderzoek kan met elk van de RDW keuringsstations worden gemaakt.
Na ombouw van het voertuig moet het identificatienummer van het gerepareerde voertuig in het nieuwe chassis worden ingeslagen. Dit mag alleen door de RDW worden gedaan. De inslag gebeurt in het RDW keuringsstation, desgewenst gelijktijdig met een eventuele technische beoordeling (bij ombouw naar bijvoorbeeld Lomax of Burton).
Bij de inslag moet het volgende worden overgelegd:
Het volledige Nederlandse kentekenbewijs
De bij het vervangingschassis behorende verklaring (zie tekst hierboven)
Het deel van het vervangen chassis, waarin het VIN is ingeslagen.
Bij het vervangen van het chassis is het volgende van toepassing.
Indien u een versleten chassis vervangt door een nieuw en ongebruikt chassis, wordt dit aangemerkt als reparatie, wanneer dit onderdeel volledig overeenkomt met het chassis waarvoor het in de plaats komt.
Indien u het chassis vervangt door een nieuw exemplaar:
- moet een verklaring van de fabrikant of gemachtigd importeur aanwezig zijn, dat het een origineel fabriekschassis betreft, of
- moet een verklaring aanwezig zijn van de door de RDW erkende fabrikant van het vervangingschassis, waarin is aangegeven dat de fabrikant een overeenkomst heeft met de RDW om vervangingschassis' van een bepaald merk en type te vervaardigen.
Het vervangingschassis moet zijn voorzien van een uniek kenmerk (productienummer), waarmee kan worden gecontroleerd dat de overgelegde verklaring bij het aangeboden chassis hoort.
Indien door u geen van beide verklaringen kan worden overgelegd, valt het voertuig niet onder de regeling voor samengestelde voertuigen en wordt het als nieuw aangemerkt.
Let op!
Een aankoopnota van het Citroen chassis wordt niet aangemerkt als verklaring van fabrikant/importeur.
Belangrijk!
Voordat het chassis wordt vervangen dient een vooronderzoek plaats te vinden om vast te stellen wat de identiteit is van het voertuig. Een afspraak voor een vooronderzoek kan met elk van de RDW keuringsstations worden gemaakt.
Na ombouw van het voertuig moet het identificatienummer van het gerepareerde voertuig in het nieuwe chassis worden ingeslagen. Dit mag alleen door de RDW worden gedaan. De inslag gebeurt in het RDW keuringsstation, desgewenst gelijktijdig met een eventuele technische beoordeling (bij ombouw naar bijvoorbeeld Lomax of Burton).
Bij de inslag moet het volgende worden overgelegd:
Het volledige Nederlandse kentekenbewijs
De bij het vervangingschassis behorende verklaring (zie tekst hierboven)
Het deel van het vervangen chassis, waarin het VIN is ingeslagen.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
kijk, dat zijn nog eens bijdragen waar een mens wat aan heeft, fantastisch!
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Het probleem is dat ik een 2a3 jaar geleden nog een hele andere uitleg kreeg dan het bovenstaande. Een voorkeuring was toen niet nodig. Wel het stuk chassis en de documenten bij het nieuwe chassis.
De RDW verandert zijn methodes ook elk jaar lijkt het.
De RDW verandert zijn methodes ook elk jaar lijkt het.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
How maar wij hoefden ook geen voorkeuring te doen toen wij daar naar vroegen, ze zeiden alleen dat het een mogelijkheid was om de keuring te versoepelen en dat t 54 pleuro kostte!!! en dat was nog maar 2 maanden geleden, k heb r nog niet laten keuren...
dus 't veranderd denkk nog vaker dan elk jaar...
dus 't veranderd denkk nog vaker dan elk jaar...
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break