Ik heb de laatste keer toen wel mijn motor opgeblazen, maar dat had niets met het dakje te maken

Paul
ik denk dat je harder gaat met het dak open, en met je zijraampjes open. met je dak dicht zie je dat het dakje helemaal bol gaat staan, door het ontbreken van ook maar een beetje aerodynamische vorm van de eend. er wordt dus nogal "gezogen" aan het dak. met het dak open en de zijraampjes open ondervind je minder weerstand, dus ga je harder. denk ik.Punky schreef:Ik dacht dat je beweerde dat een eend met dak geheel open harder ging dan een met gesloten dak. Daar had ik mijn vraagtekens bij.
zo doe ik het altijd.CitRoel schreef:Volgens m'n pa wappert het dak niet als je m'n niet laat knikken. Dus niet openen door de beugel naar achteren te klappen maar beugel los en dan de handen in het daken en zo een bult maken i.p.v. een knik... Ik weet niet of het duidelijk is wat ik bedoel en of het werkt maarja proberen waard.
Tja, harder gaan met het dak open klinkt logisch.supercees schreef:
ik denk dat je harder gaat met het dak open, en met je zijraampjes open. met je dak dicht zie je dat het dakje helemaal bol gaat staan, door het ontbreken van ook maar een beetje aerodynamische vorm van de eend. er wordt dus nogal "gezogen" aan het dak. met het dak open en de zijraampjes open ondervind je minder weerstand, dus ga je harder. denk ik.
Nee voor mij helaas niet duidelijk... kan er nog een woordje uitleg bij?CitRoel schreef:Volgens m'n pa wappert het dak niet als je m'n niet laat knikken. Dus niet openen door de beugel naar achteren te klappen maar beugel los en dan de handen in het daken en zo een bult maken i.p.v. een knik... Ik weet niet of het duidelijk is wat ik bedoel en of het werkt maarja proberen waard.
dak open is in het geval van een eend minder weerstand. en alleen je ramen open en je dak dicht geeft inderdaad meer weerstand, maar met dak én ramen open ga je toch echt harder.Pieter-Jan schreef: Dak open of ramen open zorgt in de eerste plaats voor meer verbruik wegens meer weerstand door de wind.
pauldegoede schreef:[quote="Prinses van BilturgVandaag las ik in het theorieboek voor het rijexamen