V6 / V8 Motor inbouwen
-
- Heavy user
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Contacteer:
alfa motor
Een alfa motor kan inderdaad in de eend, mist je een boxer alfa pakt uit de alfa sud, alfa 33 of de 146.
Men neme de hele ami super ombouw, haal de ami super/gs motor weg en vervang deze door de alfa motor.
De alfa bak is niet te gebruiken tenzij je een alfasud bak vindt want er moeten wel remmen op kunnen!
zie http://www.cats-citroen.net voor meer info.
Men neme de hele ami super ombouw, haal de ami super/gs motor weg en vervang deze door de alfa motor.
De alfa bak is niet te gebruiken tenzij je een alfasud bak vindt want er moeten wel remmen op kunnen!
zie http://www.cats-citroen.net voor meer info.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Beginner
V6 / V8 Motor inbouwen
K had laatst een 1 of ander iemand van de RDW opgebelt, over dit onderwerp: Wist er weinig van. Hij dacht van wel. Kwam ik weer met een suggestie, zei hij: tuurlijk kan dat/geen probleem, alleen moet hij dan wel naar het testcentrum in Lelystad. Nu ben ik nog aan het kijken of ik hun te pakken kan krijgen, want ik wil toch wel eens beginnen. Die man van de RDW had helemaal niets gezegd dat er iets niet mogelijk was, zolang hij maar in Lelystad getest zou worden. Ze kijken dan naar de bouw, maar ook naar de wegligging enz. Dat zal geen probleem worden met een goed setje banden en sportophanging. Het hele project om de Alfa 33 motor in de 2cv te bouwen lijkt me dus best mogelijk dus als iemand nog ideen of suggesties heeft laat het me weten!
2CV Tuning!
-
- Beginner
V6 / V8 Motor inbouwen
Oh ja, en over dat koop een hele Alfa en ga daarmee rijden: Ik heb het niet zo op de motor van een 2 cv: Ok het is leuk en aardig dat hij zo goedkoop rijdt, maar ja ik fiets nog sneller! Al eerder door een lid is een verhaaltje geschreven over dat met dat GTI'tje: Moet je nagaan dat je m eruit kan rijden incl. een open dak. K wil gewoon er een lekker autootje van maken, waar je gewoon lekker mee kan toeren, maar ook eens er tempo achter kan zetten. Hij gaat toch geheel uit elkaar dus gelijk goede geluidsisolatie in doen en natuurlijk een goede ICE, wat wil je nog meer!
2CV Tuning!
Sorry hoor Cageman, maar ik vind het een beetje triest dat je een eend gaat kopen terwijl je het niet zo hebt op de motor van een 2cv (en dat je op de fiets nog sneller gaat).... Ik zou zeggen pak lekker je fiets en rij naar de alfa dealer koop daar een alfa en verkoop je eend....
Plop
Plop
Plopperdeplop
Ach laat hem, op zich vindt ik het wel humor.............het blijft qua uiterlijk gewoon een eend.plop schreef:Sorry hoor Cageman, maar ik vind het een beetje triest dat je een eend gaat kopen terwijl je het niet zo hebt op de motor van een 2cv (en dat je op de fiets nog sneller gaat).... Ik zou zeggen pak lekker je fiets en rij naar de alfa dealer koop daar een alfa en verkoop je eend....
Plop
Of vind jij een Burton ook nix??????????
Plop zou graag een Burton willen hebben... Maar niet om dezelfde reden als Cageman. Als je vindt dat je op je fiets sneller bent dan in een Eend, en je de motor van een Eend niks vindt, waarom koop je dan een Eend Ik vind de reden die Cageman aangeeft om zijn Eend om te bouwen helemaal verkeerd.2cvman schreef:[Ach laat hem, op zich vindt ik het wel humor.............het blijft qua uiterlijk gewoon een eend.
Plop
Plopperdeplop
Why de Patron is veeeel mooier ( vindt ik dan he )plop schreef:Plop zou graag een Burton willen hebben... Maar niet om dezelfde reden als Cageman. Als je vindt dat je op je fiets sneller bent dan in een Eend, en je de motor van een Eend niks vindt, waarom koop je dan een Eend Ik vind de reden die Cageman aangeeft om zijn Eend om te bouwen helemaal verkeerd.2cvman schreef:[Ach laat hem, op zich vindt ik het wel humor.............het blijft qua uiterlijk gewoon een eend.
Plop
Teun
Wat brengt morgen.???
hello
ik vindt het idee wel kunne van een alfa boxer in een 2cv ik ben hier ook een tijd mee bezig geweest maar afgehaakt vanwege de kosten. dus ga nu een visa met 630 nokkenas en hogecompressie inbouwen.
wat ik nu wou zeggen is dat je met een chassis van een ami super waarschijnlijk niet toekomt. zeker niet als je de 1.7 injectie (of was het een 1. neemt die heeft meer als 100 pk dit gaat het chassis niet aankunnen naar het schijnt zou het super chassis ook te zwak zijn geweets voor de gs motor. dus volgens mij zal je een standaard chassis moeten laten maken met dikkere platen en meer verstevigingen.
groeten robin
ik vindt het idee wel kunne van een alfa boxer in een 2cv ik ben hier ook een tijd mee bezig geweest maar afgehaakt vanwege de kosten. dus ga nu een visa met 630 nokkenas en hogecompressie inbouwen.
wat ik nu wou zeggen is dat je met een chassis van een ami super waarschijnlijk niet toekomt. zeker niet als je de 1.7 injectie (of was het een 1. neemt die heeft meer als 100 pk dit gaat het chassis niet aankunnen naar het schijnt zou het super chassis ook te zwak zijn geweets voor de gs motor. dus volgens mij zal je een standaard chassis moeten laten maken met dikkere platen en meer verstevigingen.
groeten robin
-
- Heavy user
-
- Beginner
V6 / V8 Motor inbouwen
Stel: Als ik nu niet de motor van een Alfa 33 inbouw in me 2cv'tje, maar de body van de 2cv over het chassis en de motor van de Alfa laat vallen! Ben ik van het probleem af dat het allemaal te slap is, ben gelijk klaar met aandrijving, ophanging en dat soort dingen. Mooi interieurtje inbouwen, klaar. Zal natuurlijk niet makkelijk gaan, maar alles voor de hobby! Ben trouwens nog steeds niet begonnen. Hij staat maar een beetje in een hoekje Zal de body wel moeten veranderen, maar lijkt me makkelijker dan m'n andere id!
Kom maar op met dat commentaar!
Kom maar op met dat commentaar!
2CV Tuning!
zal niet lukken. alle moderne wagens dus ook alfa hebben een zelfdragend koetswerk dat wil zeggen dat in de carrosserie de chassisbalken in zitten dus dit is geen optie.
ik ben hier ook een hele tijd mee bezig geweest.
het enige wat je kan doen is ofwel je chassis zodanig verstevigen og terug een maken in dikkere plaaat of buizechassis maken
groeten robin
ik ben hier ook een hele tijd mee bezig geweest.
het enige wat je kan doen is ofwel je chassis zodanig verstevigen og terug een maken in dikkere plaaat of buizechassis maken
groeten robin
-
- Veelvuldig poster
V8 V6
Ik zou heel goed na denken voor je begint en weten dat je michien wel 2 a 3 jaar bezig bent . verstandig lijkt mij om te beginnen met een 4 cillinder boxer motortje er in te zetten en die sloop je dan van een VISA af dat is geloof ik nog wel een lucht gekoelde motor met ong 50pk dat is dan al wel veel maar je kan hem dan nog wel tunnen door bij voorbeeld een ander luchtfilter er op te zetten (kan zo'n 5 pk op leveren) en dat dan in een EENDJE zetten wat bijna 500 kilo lichter weegt als die GTItjes dan ben je al een snelle jongen maar als dat nog niet genoeg is, kan je het blokje ook opsturen naar een tunnings bedrijf die zetten er dan bijvoorbeeld een snellere nokkenas is en lichtere zuigers enz. dan valt er behoorlijk veel pk's
uit het motortje te persen!
Maar bezint voordat je begint, als je hem opvoert en veel meer pk's krijgt moet je hem officieel opnieuw laten keuren, bij ut RDW. daar gaan ze kijken of je remmen er wel teggen bestand zijn enzo, en bij zo'n v8 zou ik dat maar wel doen!
Wat je ook nog ff kan proberen is, in contact komen met de 2CV CLAN DRACHTEN daar rijden volgens mij ook een paar met zo'n VISA motortje.
Maar in ieder geval veel succes met het project en laat ut ff weten das wel lachen namelijk
Groetjes Pieter (Green-Duckman)
2cv Vert Bambou '79