trommels op Visabak?
-
- Gebruiker
trommels op Visabak?
Zomaar een dom vraagje bij het -welke bak kies ik bij een Visamotor verhaal-: De standaardversnellingsbak van een Visa is niet bruikbaar omdat je op het bakhuis geen remklauwen voor schijfremmen kan monteren. Nu vroeg ik mij af: zou je een Visabak wel met remtrommels kunnen uitrusten? Brede trommels genereren heel wat remkracht!
Paul
Paul
Re: trommels op Visabak?
kan ook niet, bij de Visa zitten de trommels bij de wielen, niet bij de bak kantpauldegoede schreef:Zomaar een dom vraagje bij het -welke bak kies ik bij een Visamotor verhaal-: De standaardversnellingsbak van een Visa is niet bruikbaar omdat je op het bakhuis geen remklauwen voor schijfremmen kan monteren. Nu vroeg ik mij af: zou je een Visabak wel met remtrommels kunnen uitrusten? Brede trommels genereren heel wat remkracht!
Paul
eh visa-> schijven?leo top schreef: kan ook niet, bij de Visa zitten de trommels bij de wielen, niet bij de bak kant
Ami 8 break
sorry, remmen dusEvan schreef:eh visa-> schijven?leo top schreef: kan ook niet, bij de Visa zitten de trommels bij de wielen, niet bij de bak kant
-
- Gebruiker
Ja, natuurlijk zitten de remmen (hoe ze er ook uit zien) aan de kant van de wielen, maar dat betekent nog niet dat je in principe geen trommels kan monteren. De vraag is of de basis van de trommel nog ergens op het bakhuis vast zit en zoniet, of je niet door het differentieel, aandrijfasmontagedinges (hoe heet dat ook alweer) uit de Visabak te vervangen niet een visabak geschikt kan maken voor een A-type.
Wie het weet mag het zeggen
Wie het weet mag het zeggen
ik weet het en zal het zeggen, je hebt bij een visa versnellingsbak geen mogelijkheid om je remmen te ankeren op het huis zonder ingrijpende aanpassingen te doen.
waarom wil je een visa bak in een A-type hangen?
voor de juiste bak kun je eens op de site van Jeroen Cats kijken, daar staat het allemaal uitgelegd
waarom wil je een visa bak in een A-type hangen?
voor de juiste bak kun je eens op de site van Jeroen Cats kijken, daar staat het allemaal uitgelegd
Ami 8 break
-
- Gebruiker
GS klauwen zijn ook gedeeld,
en waar wil jij dan je klauwen op gaan ankeren?
of doe eens moeilijk, bouw een mooi subframe waar je je klauwen op kunt bevestigen,zodat je een visabak kunt gebruiken. leg er dan ook andere tandwielen in zodat de verhouding weer een beetje klopt. en je had makkelijker een dyane bak kunnen nemen.
en waar wil jij dan je klauwen op gaan ankeren?
of doe eens moeilijk, bouw een mooi subframe waar je je klauwen op kunt bevestigen,zodat je een visabak kunt gebruiken. leg er dan ook andere tandwielen in zodat de verhouding weer een beetje klopt. en je had makkelijker een dyane bak kunnen nemen.
Ami 8 break
-
- Gebruiker
mogelijk
ik heb me door een expert laten vertellen dat je een VISA bakje wel kan aanpassen zodat je er een trommel of schijf op kan monteren.
je mioet dan zelf een heel erg nauwkeurig de gaten in de bak boren voor de bevestiging van de remtrommels/klauwen. hiernaa een tap er in om schroefdraad te creeren. een heel gedoe maar wel mogelijk.
hoorde ik van een frise DS/sm/2cv restaurateur
je mioet dan zelf een heel erg nauwkeurig de gaten in de bak boren voor de bevestiging van de remtrommels/klauwen. hiernaa een tap er in om schroefdraad te creeren. een heel gedoe maar wel mogelijk.
hoorde ik van een frise DS/sm/2cv restaurateur
Look! It's the old man from scene 24!