trommels op Visabak?

Alles over visa-conversies.
Plaats reactie
pauldegoede
Gebruiker
Gebruiker

trommels op Visabak?

Bericht door pauldegoede » do 20 jul, 2006 11:47

Zomaar een dom vraagje bij het -welke bak kies ik bij een Visamotor verhaal-: De standaardversnellingsbak van een Visa is niet bruikbaar omdat je op het bakhuis geen remklauwen voor schijfremmen kan monteren. Nu vroeg ik mij af: zou je een Visabak wel met remtrommels kunnen uitrusten? Brede trommels genereren heel wat remkracht!

Paul

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Re: trommels op Visabak?

Bericht door leo top » do 20 jul, 2006 20:44

pauldegoede schreef:Zomaar een dom vraagje bij het -welke bak kies ik bij een Visamotor verhaal-: De standaardversnellingsbak van een Visa is niet bruikbaar omdat je op het bakhuis geen remklauwen voor schijfremmen kan monteren. Nu vroeg ik mij af: zou je een Visabak wel met remtrommels kunnen uitrusten? Brede trommels genereren heel wat remkracht!

Paul
kan ook niet, bij de Visa zitten de trommels bij de wielen, niet bij de bak kant

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » do 20 jul, 2006 22:53

leo top schreef: kan ook niet, bij de Visa zitten de trommels bij de wielen, niet bij de bak kant
eh visa-> schijven?
Ami 8 break

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door leo top » vr 21 jul, 2006 09:40

Evan schreef:
leo top schreef: kan ook niet, bij de Visa zitten de trommels bij de wielen, niet bij de bak kant
eh visa-> schijven?
sorry, remmen dus

pauldegoede
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door pauldegoede » vr 21 jul, 2006 10:28

Ja, natuurlijk zitten de remmen (hoe ze er ook uit zien) aan de kant van de wielen, maar dat betekent nog niet dat je in principe geen trommels kan monteren. De vraag is of de basis van de trommel nog ergens op het bakhuis vast zit en zoniet, of je niet door het differentieel, aandrijfasmontagedinges (hoe heet dat ook alweer) uit de Visabak te vervangen niet een visabak geschikt kan maken voor een A-type.

Wie het weet mag het zeggen

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » vr 21 jul, 2006 18:48

ik weet het en zal het zeggen, je hebt bij een visa versnellingsbak geen mogelijkheid om je remmen te ankeren op het huis zonder ingrijpende aanpassingen te doen.

waarom wil je een visa bak in een A-type hangen?

voor de juiste bak kun je eens op de site van Jeroen Cats kijken, daar staat het allemaal uitgelegd
Ami 8 break

pauldegoede
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door pauldegoede » vr 21 jul, 2006 21:03

Och, het lijkt me zo zonde dat al die bijbehorende Visabakken niet meer kunnen worden gebruikt.... Zou een mooi alternatief zijn voor te lichte 2CV6 bakken en zeldzame GS 1015/1220 bakken...

Paul

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » vr 21 jul, 2006 23:07

aan een visabak heb je toch nauwelijks iets, de overbrenging is zodanig dat je liever 13 inch wielen wilt hebben.

en zoveel visa blokjes liggen er nou ook weer niet in eenden volgens mij, de meesten zetten hem voor een eenden- of dyanebak
Ami 8 break

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » za 22 jul, 2006 09:21

Als je schijven gebruikt kun je andere remklauwen gebruiken en deze toch ergens anders verankeren. Zo'n probleem is dat niet. Enige wat je moet doen is rest ombouwen tot dot4, of andere citroen klauwen gebruiken welke wel op lhm werken. De eend klauwen zijn niet bruikbaar omdat deze gedeelt zijn.

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » za 22 jul, 2006 18:03

GS klauwen zijn ook gedeeld,
en waar wil jij dan je klauwen op gaan ankeren?

of doe eens moeilijk, bouw een mooi subframe waar je je klauwen op kunt bevestigen,zodat je een visabak kunt gebruiken. leg er dan ook andere tandwielen in zodat de verhouding weer een beetje klopt. en je had makkelijker een dyane bak kunnen nemen.
Ami 8 break

Princejoao
Gebruiker
Gebruiker

mogelijk

Bericht door Princejoao » do 9 nov, 2006 01:27

ik heb me door een expert laten vertellen dat je een VISA bakje wel kan aanpassen zodat je er een trommel of schijf op kan monteren.

je mioet dan zelf een heel erg nauwkeurig de gaten in de bak boren voor de bevestiging van de remtrommels/klauwen. hiernaa een tap er in om schroefdraad te creeren. een heel gedoe maar wel mogelijk.

hoorde ik van een frise DS/sm/2cv restaurateur
Look! It's the old man from scene 24!

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » do 9 nov, 2006 19:43

alles kan, alleen heb je in een visabak eigenlijk geen vlees om dat te doen, bij een LNA bak zit de mogelijkheid er wel, daar zijn de steunen voor klauwen wel met het huis meegegoten. Alleen is daar het draad voor de bevestiging van de klauwen nog niet ingetapt
Ami 8 break

Plaats reactie