En weer wat verder in de eend

Aansluiten van een radio, extra luidsprekers, versterkers, etc.
Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

En weer wat verder in de eend

Bericht door Spookeend » ma 24 jul, 2006 09:27

Na leuke resultaten op diverse audio-events, moet er toch nog meer uit te persen zijn. Dus, ben ik weer begonnen met verbouwen, het zat immers al weer ruim een jaar op de plaats.............

Als het meezit komt er van de week ook nog een setje 13 cm kick bij. Die gaan ipv de 16 cm's op de compo plaats. De 16 cm's worden dmv kickpanels in de voetenruimte gebouwd. Daar moet ik nog aan beginnen. Dus nu alleen nog foto's van het verbouwen en inbouwen van de subkist en versterkers.

Afbeelding
De kist eruit gehaald, voorzichtig over de kabels heen getild, met 2 man, kist woog met alles erop en eraan, 65 kg. Nu is er dus helaas weer 5 kg bijgekomen, lol, zoveel weegt de nieuwe versterker. Dus, 70 kg aan audio achterin, dit is inclusief de extra "audio" accu van Northstar, die 35 kg weegt. Gelukkig zit er geforceerde koeling op, dus is die versterker niet zo zwaar als tie zou zijn zonder geforceerde koeling. Nu ontbreekt er een zware alu behuizing om te koelen.

Afbeelding
De kabels van de setup lagen er al, het speelde immers al weer een jaartje. Er zijn nog wat kabels bijgekomen. De powercap is verdwenen, de 2 accu staat nu op 20 cm van de amps.

Afbeelding
Sub ff uit de kist gehaald, kabels beter bevetigd en er was 1 slagmoer kapot, vervangen weer en nu zit ie weer netjes op 8 punten vast. En dan de "oude" en de nieuwe amp.

Afbeelding
Kist is nu niet alleen meer voor de sub, maar er is een schot in gekomen. Naast dat schot staat de 2e accu. Zit helemaal dichtgekit, zodat de subkist geen valse lucht ergens heen perst dan alleen uit de daarvoor bestemde poort.

Afbeelding
In de achterkant van de kist, waar de accu instaat, is een gat gezaagt, zodat ik nu es niet eerst alles in die kist hoef te zetten en dan pas de eend in kan. Nu kan eerst de kist, en dan later alle componenten erin. Scheelt behoorlijk tillen.

Afbeelding
Even de hoogte bepalen, ik moet nog wel af kunnen stellen en kabels kunnen aansluiten. De kabels van de bovenste amp lopen door gaten in de kist, zodat de spaghettie iets minder wordt.

Afbeelding
De accu, en de kabels die erop komen. De zekering houder, zelfde als bij de voorste accu, 100 ampere wafer zekering. Van voor naar achter 50mm2 + en - naar van de 1e naar de 2 accu. Van die accu, 20 cm 25mm2 naar de amps. Niet gezekerd, komt misschien nog een verdeelblok met voltage display en zekeringen. maar omdat de kabels alleen door hout lopen, kan er eigenlijk geen sluiting ontstaan. En de amps zijn ook zelf gezekerd, dus safe.

Afbeelding
Aardig te zien dat de kabels van de bovenste amp door de kist "verdwijnen". De rest morgen weer.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Yellow Deendger
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Yellow Deendger » ma 24 jul, 2006 10:31

ziet er goed uit, heb het nog niet gehoord( vorige opstelling bedoel ik)jammer genoeg. Maar misschien dat ik deze nieuwe install nog een x kan horen. Ik heb er net een nieuwe sub en power cap in, maar heb een vaag probleem wat op gelost moet worden. Maar als 'ie het doet gaat het hard en strak.
Steel niet, de overheid duldt geen concurrentie!

www.barbierenschede.nl

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » ma 24 jul, 2006 11:00

thnx, wat is je "vage" probleem dan??

ben nou kabels aan het leggen, tering wat is het heet in die eend, lol

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed

Yellow Deendger
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Yellow Deendger » ma 24 jul, 2006 11:12

Radio ( memory stick met mp3)aan speelt goed, maar na een tijdje valt geluid weg( radio blijft aan), komt weer terug, valt weer weg en blijft weg tot ik radio weer uit zet en aan en dan zelfde weer.
Denk zelf aan een los contact ergens, 'tis vaak als ik een bocht neem of over oneffenheden in de weg( trillingen)rijdt.
Stroom is genoeg, power cap geeft constant 12,5 v weer, kabels goed, zal de aansturingsdraad ook nog controleren.
Verder weet ik het niet.

www.barbierenschede.nl

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » ma 24 jul, 2006 12:01

en zijn dat dan alleen de boxen op je versterker?? of ook de rest?

als het alleen de versterker is, dan kan het de remote kabel zijn. Als het al je boxen zijn, dus ook de evt. op de radio aangesloten, dan zou er een kink in de rca kabel zitten. Als die sluiting maakt, kan het zijn dat je radio gewoon over alle outputs sluiting maakt, wat dan inhoudt dat je niets meer hoort.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed

Yellow Deendger
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Yellow Deendger » ma 24 jul, 2006 12:06

alle boxen aangesloten op versterker, heb idee dat de versterker uitvalt, of door de aansturing of door los contact( in of buiten de versterker)of misschien door te weinig koeling, maar dat lijkt me niet.

www.barbierenschede.nl

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » ma 24 jul, 2006 12:52

te weinig koeling kan met dit weer zeker wel.

Maar, dan moet ie in protect schieten, en gaat ie voor wat langere tijd uit, niet na een seconde weer aan.

Kijk ff oftie in protect schiet, meestal heb je ergens een lampje daarvoor. Als dat nou niet zo is, zou in theorie de remote de schuldige moeten zijn.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed

Yellow Deendger
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Yellow Deendger » ma 24 jul, 2006 14:02

Ik heb me dat nog niet bekeken, maar ik denk ook niet dat die in de protect schiet, want dan zou die idd niet direct weer aankunnen.Kijk vanavond of morgen wel, maar heb geen zin om het uit te zoeken met die warmte hoewel ik juist nu moet knallen met die muziek. Tot dusver bedankt voor meedenken en ik zie het vervolg wel van jouw install.( hoop het ook nog eens te horen ergens op een meeting ofzo)

www.barbierenschede.nl

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » ma 24 jul, 2006 19:23

Zo vandaag weer verder gegaan. Zo goed als klaar, alleen de frontset nog aanpassen, zodra ik speakers binnen heb.

Afbeelding
Achterop de HU gesplitst. Ik heb vast een 3e rca aan gelegd, mocht er ooit eens een HU komen met 3 set rca's dan is het een kwestie van overpluggen en spelen.

Afbeelding
De vloerbedekking zat al gelijmd, losgetrokken, kabels opnieuw gelegd. Ik leg ze plat op de vloer, met ducktape blijven netjes op de plek liggen.

Afbeelding
Nog meer tape, alles beetje gescheiden, is makkelijker dan dik en dun door elkaar leggen.

Afbeelding
Ziet er een beetje vreemd uit, maar ik moest even langs mijn massapunt met een bochtje. Straks komt de vloerbedekking er vlak overheen, dus het is meer dat het goed blijft liggen en zo vlak mogelijk is dan dat het er netjs uit moet zien.

Afbeelding
Het hoekje om naar beneden. De metalen rand heb ik afgeschermd met van dat pluistape, en ook nog eens de kabels daarmee ingetaped, en omdat het vast ligt, ga ik ervanuit dat het niet meer stukschuurd.

Afbeelding
Alle kabels komen uit waar ze moeten, dus geen ondoorzichtige spaghettie meer. Straks ligt dat allemaal strak en ingetaped.

Afbeelding
Alles dus strak getrokken en de kabels ingetaped tegen eventueel doorschuren. De andere kabels lopen zo de houten wand door, en gaan naar de bovenste versterker.

Afbeelding
Deze 2 beugeltjes zorgen ervoor dat de kabels geen kant meer opkunnen. Zijn gewone koperen beugels, maar ingetaped met pluistape. Voor de looks en tegen direct contact van de kabel met het koper, wat weer aan de carrosserie zit geschroefd.

Afbeelding
Zo, de vloer ligt zo straks al mogelijk. Geen kabel meer te zien. Op de anders gladde vloer zie je nog wel een beetje waar de kabels liggen, maar daar is geen andere mogelijkheid voor. Ziet er toch nog wel aardig uit zo.

Afbeelding
Van deze kant ook netjes. Totaalplaatje zo.

Afbeelding
En dan gaat de bank erin, en je ziet er niets meer van. STEALTh op mijn manier. Van de bovenzijde zie je in de kist nog wel de poort zitten, maar goed, dat is weer niet echt heel erg opvallend.

Afbeelding
Mijn accu ruimte. De zekering aan de buitenkant gehouden. Mooier vind ik, en makkelijker te vervangen als het nodig is. Maar ook omdat ik nog wat leuks had, en dat komt zo, bij de laatste foto's.........

Afbeelding
Kabelogen eraan. Ik heb de 2 plussen en de 2 minnen die naar de amps gaan vanaf de accu gewoon in 1 oog gedaan. 35 mm2 ogen had ik nog liggen en past perfect. Ik heb niet zon tang helaas, maar een randje van de stoep en een hamer doet precies wat het moet doen, vastzetten. Ik heb het getest op een oud stukje kabel, maar niet los te trekken, dus goed vast.

Afbeelding
Even een beugeltje om te voorkomen dat de rca van de sub amp op de accupool kan komen.

Afbeelding
Alles aangesloten en gebundeld, al die losse dikke kabels geeft zon rommellig gezicht. Ben ondertussen wel door mijn voorraad ty-wraps heen, lol.

Afbeelding
En dan de hoofd reden om de zekeringhouder aan de buiten zijde te monteren. Ik had al jaren zon bord liggen, is nu een mooie klep om de accu ruimte af te dekken. Ziet er leuk uit zo. Brandblusser had ik net gekregen van iemand (thnx nog) en er maar naast gemaakt. Alleen nog even wat verzinnen om ernaast te maken waar ik mijn oorbeschermers op kan hangen. Zijn die ook meteen opgeborgen.

Afbeelding
En dan nog een totaal plaatje van de "bagage ruimte".

Ik heb nog nooit zoveel pix gemaakt op 1 dag geloof ik.
Morgen naar de polder, en dan gaan we eens afstellen. Vrachtwagen accu ernaast, kan ik ff toe met stroom, en testen maar. Viel me wel op dat zelfs met op laag volume spelen de fans van de sub amp veel eerder begonnen te draaien dan vroeger op mijn 4 kanaler.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » ma 24 jul, 2006 20:48

Ziet er indrukwekkend uit
Maaruuuuh zie ik het nou goed dat je van je muziek geniet vanuit cx stoelen :?: :?:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door OnsEendje2 » ma 24 jul, 2006 21:00

erg knap gemaakt! Zeker dat hoogspanningsbord. Erg grappig :D

* en hij bedacht dat er nog niet eens een sigaretten aansteker in OnsEendje zit...* :oops:
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » ma 24 jul, 2006 21:05

ja, cx stoelen inderdaad, zit heerlijk.

ennuh, nu weet ik wat ik nog moest doen, lol, er moest nog een aansluiting komen voor de koelbox op de accu, achterop de kist, lol, vergeten.

Ik heb verder ook geen sigaretten plug hoor, geen zorgen dus.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » ma 24 jul, 2006 21:59

maar eh, hoe zit dat nu met die tweede accu? heb je een extra zware dynamo geplaatst en de accukabels in serie geplaatst of zo?
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » ma 24 jul, 2006 22:21

accu wordt gewoon geladen via de accu voorin, Daar loop gewoon een dikke voeding vandaan.

Dynamo is een visa dynamo gereviseerd.

Zou rond de 35/40 ampere moeten doen.

Met echt knallen pakken de amps dus van 2 accu's, blijft de spanning wel aardig stabiel. Wel ff opletten dat je niet alles leegzuigt en niet meer kunt starten, lol

Maar is nog niet voorgekomen.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed

Edwin
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Edwin » ma 24 jul, 2006 22:42

Spookeend schreef:Wel ff opletten dat je niet alles leegzuigt en niet meer kunt starten, lol
Dit is goed te voorkomen door gebruik te maken van een relais. Dit wordt ook vaak in campers gebruikt waar 2 accu's inzitten :wink:

Edwin
---Zwarte 2CV6 Club uit 1987---
Vanalles 2CV

Site Burton400

Plaats reactie