Hey hallo allemaal, ik ga min koeltunnel van een mooi rood kleurtje voorzien, en ik wou daarvoor Motip hittebestendige lak gebruiken. Dit kun je op onbehandelde ondergronden spuiten en is bestand tegen benzine. Ik heb op een motorfietsenforum gelezen dat de zwarte lak van Motip in meerdere lagen met een blanke toplaag op je uitlaat gespoten kan worden, maar de rooie verf hiervan kan maar tot 300 graden, ipv 650 voor de zwarte.
Nu mijn twee vragen:
1) heeft iemand ervaring met Motip hittebestendige lak?
2) hoe heet wordt die koeltunnel eigenlijk? Kan ik er lak op doen die tot 300 graden hittebestendig is?
Koeltunnel Verven
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Koeltunnel Verven
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Op de koeltunnel kun je ordinaire lak spuiten. Die blijft ook zitten. Zo heet wordt het niet. Zelf gebruik ik altijd gewone Hammerite en heb hier goede ervaringen mee. Zelf op de kleppendeksel blijft Hammerite goed zitten.
Motip is normaal gesproken een troep merk als het om lak gaat. Met name de bussen hebben te weinig druk en aan het eind prutteld de laatste lak eruit en kun je weer vooraan beginnen omdat je werk verprutst is.
Lak op de uitlaat gaat er sowieso vanaf. Ook alle zogenaamde hittebestendige lakken. Met name het spruitstuk heeft hier last van, omdat hij daar erg heet wordt.
Zelf ooit (wederom) Hammerite hittebestendige lak gebruikt, maar komt er na een jaar toch vanaf. Mijn mening over Motip lijkt me bekend. En als je Motip in de zoekfunctie intikt, dan denk ik dat je meerdere mensen vindt met dezelfde mening.
Motip is normaal gesproken een troep merk als het om lak gaat. Met name de bussen hebben te weinig druk en aan het eind prutteld de laatste lak eruit en kun je weer vooraan beginnen omdat je werk verprutst is.
Lak op de uitlaat gaat er sowieso vanaf. Ook alle zogenaamde hittebestendige lakken. Met name het spruitstuk heeft hier last van, omdat hij daar erg heet wordt.
Zelf ooit (wederom) Hammerite hittebestendige lak gebruikt, maar komt er na een jaar toch vanaf. Mijn mening over Motip lijkt me bekend. En als je Motip in de zoekfunctie intikt, dan denk ik dat je meerdere mensen vindt met dezelfde mening.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Ja k had je mening daarover al gelezen toen ik zocht op koeltunnel verven, maar volgens die motorrijders was het beste verf. Hammerite is ok hittebestendig te krijgen? Want wat ik begreep was dat 't alleen antiroestmeuk was namelijk, maar k zal nog ff surfen dan.
edit: hammerite is er alleen in matzwart en niet overschilderbaar. Ik wil juist dat de koeltunnel harstikke mooi staat te glanzen onder de kap, dus dat is m ook niet.
edit: hammerite is er alleen in matzwart en niet overschilderbaar. Ik wil juist dat de koeltunnel harstikke mooi staat te glanzen onder de kap, dus dat is m ook niet.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break