Koeltunnel Verven

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Koeltunnel Verven

Bericht door thomaaas » di 1 aug, 2006 16:00

Hey hallo allemaal, ik ga min koeltunnel van een mooi rood kleurtje voorzien, en ik wou daarvoor Motip hittebestendige lak gebruiken. Dit kun je op onbehandelde ondergronden spuiten en is bestand tegen benzine. Ik heb op een motorfietsenforum gelezen dat de zwarte lak van Motip in meerdere lagen met een blanke toplaag op je uitlaat gespoten kan worden, maar de rooie verf hiervan kan maar tot 300 graden, ipv 650 voor de zwarte.

Nu mijn twee vragen:
1) heeft iemand ervaring met Motip hittebestendige lak?
2) hoe heet wordt die koeltunnel eigenlijk? Kan ik er lak op doen die tot 300 graden hittebestendig is?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 1 aug, 2006 16:07

die koeltunnel word niet zo heet hoor

dat kan gewoon op je koeltunnel, zonder problemen.

ik heb het zelf laten stralen en poedercoaten dat kan ook in elke ral kleur

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 1 aug, 2006 16:08

Op de koeltunnel kun je ordinaire lak spuiten. Die blijft ook zitten. Zo heet wordt het niet. Zelf gebruik ik altijd gewone Hammerite en heb hier goede ervaringen mee. Zelf op de kleppendeksel blijft Hammerite goed zitten.

Motip is normaal gesproken een troep merk als het om lak gaat. Met name de bussen hebben te weinig druk en aan het eind prutteld de laatste lak eruit en kun je weer vooraan beginnen omdat je werk verprutst is.

Lak op de uitlaat gaat er sowieso vanaf. Ook alle zogenaamde hittebestendige lakken. Met name het spruitstuk heeft hier last van, omdat hij daar erg heet wordt.
Zelf ooit (wederom) Hammerite hittebestendige lak gebruikt, maar komt er na een jaar toch vanaf. Mijn mening over Motip lijkt me bekend. En als je Motip in de zoekfunctie intikt, dan denk ik dat je meerdere mensen vindt met dezelfde mening. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » di 1 aug, 2006 16:15

Ja k had je mening daarover al gelezen toen ik zocht op koeltunnel verven, maar volgens die motorrijders was het beste verf. Hammerite is ok hittebestendig te krijgen? Want wat ik begreep was dat 't alleen antiroestmeuk was namelijk, maar k zal nog ff surfen dan.

edit: hammerite is er alleen in matzwart en niet overschilderbaar. Ik wil juist dat de koeltunnel harstikke mooi staat te glanzen onder de kap, dus dat is m ook niet.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » di 1 aug, 2006 16:59

als die beplating toch niet zo heet wordt kan je wellicht ook radiatorlak gebruiken.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 1 aug, 2006 18:05

Zoals ik al zei gebruik ik voor de koeltunnel en de kleppendeksels altijd de gewone hammerite. En die is er in DIVERSE kleuren.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » wo 2 aug, 2006 14:18

Ok k ga strax naar de winkel dan haal ik hammerite of radiatorlak, ik zal nog ff kijken wat ze hebben en welke kleuren mooier zijn. Wat het uitlaatspruitstuk betreft; heeft iemand ervaring met emailleren?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Plaats reactie